škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2.0 TDI 140HP CommonRail Motor V/Max sorunu, tesekkürler Volkswagen !

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: efe_38;95895
katran hatası derken :D nasıl yani 200den sonra 20şer atlayacak değilya neyse onu gösteriyor.
 
motor aynı değildir,leonla caddye aynı motoru koymazlar elbet biryerinde değişiklik vardır.
 
yaw şimdi bana zorla 240ı yaptıracaksınız :D :D (şaka şaka yapmam :++:)


kadran 200den sonra 20 şer 20 şer atlamazda mesela 80 la giderken 78 gösterir 10 le giderken 96 km gösterir hız arttıkça kadran hatası artar:)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;95897
kadran 200den sonra 20 şer 20 şer atlamazda mesela 80 la giderken 78 gösterir 10 le giderken 96 km gösterir hız arttıkça kadran hatası artar:)

kimisinde az gösteririr kimisinde fazla. benim toledo ile 110 la radarın önünden geçtim çevirmediler kıllandım dönüp sorduğumda hızın 98 di dediler :)


efe_38

  • Ziyaretçi
orasını bilmiyordum gerçekten yeni araçlarda olmaz diyordum ama demekki oluyormuş :)
o zaman 15-20 km yanıldı diyelim katran,caddy 230 u görüyor demekki :D


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Kadran hatası en iyi GPS ile belli oluyor mesala bizimki 100 le giderken 98 gösteriyor :)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Ben limitöre falan kesinlikle inanmıyorum. Şahsi görüşüm güç kaybı yaşatan teknik bir durumla karşı karşıya olduğunuz yönünde. Aracın durumu üzerine gitmekte fayda görüyorum.
 
Ayrıca 6. viteste 1000 devirde 50 küsür km/s hız çeviren bir şanzımanla 4500-5000 devir aralığına ulaşmak da çok kolay değil. Başta Sercan olmak üzere değerlendirme yapan arkadaşların bunu da göz önünde bulundurması gerekir. :)
 
========================
 
 
Alıntı yapılan: efe_38;95882

yaw buyrun 1.9 tdi 105 hp motor caddy 250 ye dayıyor.fabrika caddye heralde 190-200 falan biçiyor
 
birde bunu yapan araç boş yani donanımlı değil bakarsanız hararet göstergesi yok.
 
 

 
birde şu çok önemlidir,araç hiç 200 üstüne çıkmadıysa 240'a ölse çıkmaz birkaç kere çıkıldıysa yani pistonlar o hıza ulaşıp orada rahatça çalışır hale geldiyse devir 5.500 e kadar gider.oda 240 ı aşar.
 
misal bizim aracın motoru 2 sene falan önce full yapıldı,yatak gömlek falan hepsi değişti araç geldiğinde 70in üstüne çıkmıyordu, alıştıra alıştıra önce 70-80-90 derken şimdi rahatça 100-110 u buluyor.

 
 
Bu araçta çok da ahım şahım bir kadran sapması yok. O motor 5100 devre ulaşırsa zaten 220 km/s üzeri bir gerçek hıza ulaşır. (5. vites 1000 devir hızının 45 km/s civarı olduğunu farz ediyorum)
 
Asıl soru 1.9 TDI Caddy'nin 5100 devre nasıl ulaştığı. 1.9 TDI son derece eski nesil, karakteristik bir TDI. Tıpkı yapısal kardeşi 1.4 TDI'da olduğu gibi 4000 devirden sonra günümüz dizellerinin aksine hızla güç kaybeder. 4500 devirde falan dünyası değişir. Bu motoru 5000 devire ulaştırmak için gerçekten çok değişik şeyler yapmak lazım. Aklıma "chip attırsak 220 yapar mı" diyen yurdum insanının sonunda o chipi "attırdığı" geliyor. Sonrasında devir kesici iptal edilerek motoru rendeleye rendeleye bu hıza ulaşmış olabilir. (tabii gene de inanılmaz bir eğim vb. yardımı ile)
 
 
Ama gene de çok şüpheli bir durum. Bir kere sırf o alın kesiti ile şişip kalması gerekir o aracın.
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2010, 22:30:57 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;96775
...Bir kere sırf o alın kesiti ile şişip kalması gerekir o aracın.
Bu ne demek?


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;96866
Bu ne demek?

Aracın maruz kalacağı hava direnci çılgınlar gibi olacağından aracın belli bir hızı aşması çok çok daha zor olacak yani.:) Malum, muhtemelen 1 80'lik (yükseklik anlamında) bir kapalı kasa kamyonetten bahsediyoruz.:++: Hava direnci ölümcüldür.:knp:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı remusmark

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;95006
Almanyada yollar temiz, güzel ve bize göre daha tozsuz olduğu için yağ çabuk kirlenmiyor.Böylelikle bakım aralığıda uzuyor.

Siz siz olun Tr'de dizeller için 7500, benzinli için 15.000'i geçmeyin..:)


tamam almanya da bize göre daha temiz olabilir ama  nerde 7,500 km nerde 30 bin km.bu kadarda fark olmaz neticede Türkiyede hergün kum fırtınaları olmuyor.  :)

borusan da dizel bmw bakımları 30 binde bi yapılıyor.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: remusmark;97147
tamam almanya da bize göre daha temiz olabilir ama  nerde 7,500 km nerde 30 bin km.bu kadarda fark olmaz neticede Türkiyede hergün kum fırtınaları olmuyor.  :)

borusan da dizel bmw bakımları 30 binde bi yapılıyor.



Bmw ile kapismak olmaz :D VW oneriyorsa vardir bir bildigi :)

Elbette o kadar fark olmamasi lazim..Mesela fiat doblo , opel combo 15000'de birdir bakimlari...
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Vay anası 30.000 ha :D

Hani olmaz ya olursada bi dizelim ben hayatta dayanamam 10.000 km den çok :D


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar atladığınız bir nokta var. almanyada hatırladığım kadarı ile isteğe bağlı  bakım aralığı sunuluyor.aracı 0 alırken sen seçiorsn aralığı. yani istersen 15000 itersen 30000 şeklinde ikisinin arasındada filtrelerde yağda falan fark var diye biliyorum ayrıca ilk alım bedelide daha yüksekti 2007 de.


Çevrimdışı VW_Passat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;97245
arkadaşlar atladığınız bir nokta var. almanyada hatırladığım kadarı ile isteğe bağlı  bakım aralığı sunuluyor.aracı 0 alırken sen seçiorsn aralığı. yani istersen 15000 itersen 30000 şeklinde ikisinin arasındada filtrelerde yağda falan fark var diye biliyorum ayrıca ilk alım bedelide daha yüksekti 2007 de.

bögle bir secenek yoktur ! Tüm araclar 30.000km´de bir Bakima giriyor burada. Kitab´da aynisi yaziyor 30.000, 60.000 vs.. diye gidiyor :ok:
2010 Volkswagen Passat Variant Highline 2.0 TDI CR 140HP 6-Vites DSG (Tiptronik), Izlanda Grisi - Sedef Boya


Çevrimdışı erzopelci

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Hocam Almanya'nın en güzel özelliklerinden biri adeletinin en üst seviyede olmasıdır bu özellik en hosuma gidenlerden biridir .Aracınızda süphesiz problem var kadir arkadasın dediği gibi alın yanınıza servisten birini sonra isterse itiraz etsinler sizin icin daha kolay olur güzel bir dilekce ile sikayet edersiniz . o nasıl istir ya araba 200 km hızı gecmeyecek vede servis benimle ilgilenmeyecek cok komik . yani hakan kardesimizin dediği gibi 1.4 arac ile 200 ü cok rahat görüyor sizin araba 2.0 T.D.İ bu suratı yapamııyorsunuz sanıyorum gaz kesiyor 200 suratta arastırmanıza gerek yok sizin isiniz serviste . bence daha daha fazla zaman kaybetmeden gidip durumu anlatın ...


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: VW_Passat;97668
bögle bir secenek yoktur ! Tüm araclar 30.000km´de bir Bakima giriyor burada. Kitab´da aynisi yaziyor 30.000, 60.000 vs.. diye gidiyor :ok:
biizat benim golfün kitapçığından okudum  metni. özellikle yazılmış 30000 bakım aralığına ship olanlarla 15000 e sahip olanlar diye. aynı yazı bizim passatın kitapçığındada var. belki son modellerde değişiklik olmştuır bilemem ama 2007 golf ile 2008 passat ın buradaki kitapçığında bile belirtiliyordu.


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;95006
Almanyada yollar temiz, güzel ve bize göre daha tozsuz olduğu için yağ çabuk kirlenmiyor.Böylelikle bakım aralığıda uzuyor.

Siz siz olun Tr'de dizeller için 7500, benzinli için 15.000'i geçmeyin..:)

Gökhan'ım avrupada yollar temiz de burası da afrika çölü değil. bu yağ işi skodanın kazığı diye bas bas bagırdık.
Türkiyedeki uygulamanın mantıkla alakası yok. diğer markaların çoğu 35-40 liralık 0-40 yarı sentetik yağ kullanıp 15.000 km süre veriyorken skoda 505.1 onay kodlu yağa zorlayıp 7.500 km süre veriyorken bir zahmet 10.000 km. yaptılar.
505.1 onay kondlu yağlar tam sentetik olup longlife dir.normalde bu yağın süresinin Türkiye şartlarında 20.000 km olması lazım.
ama araba satarken tatlı para kazanamayınca acısını bir yerlerden çıkarmaları lazım.
hep yağ hep yağ konuşuluyor, hava ve yağ filtresi yağdan bile önemli. öncelikle yağ ve hava filtrelerinin çok kaliteli olması lazım. yağ filtre si partikülleri geçirirse, hava ifltresinin özelliği çok çabuk bozulursa istersen 100.000 km.lik yağ kullan hikaye.
Türkiyede servisler ve ustalar dahil kaç kişi bunu biliyor ya da uyguluyor.
ülke şartlarında yağdan ziyade hava filtrelerinin daha sık değişmesi lazımki yağ görevini daha uzun süre yapsın.
filtre görevini eksiksiz yaptığı müddetçe yağın çalışma şartları açısından avrupa ile bir farkımız kalmaz biz de 20.000 km.de yağ değiştirebiliriz.
aradaki 10.000 km. lik farkı için avrupa ile aramızdaki yakıt kalitesini dikkate aldığımızı varsayalım.
« Son Düzenleme: 28 Nisan 2010, 09:21:46 Gönderen: fabialife »