škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia MingRui

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Çin'de üretilen Makyajlı (Facelift) Octavia MingRui, Beijing Motor Show'da resmi olarak tanıtılıyor.
 
 

 
 
http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_21_BeijingMotorShow.aspx
 
 
Škoda Auto at the Beijing Motor Show
 
4/20/2010
 
The most important China-based motor show this year is going to see the official launch of the facelifted Octavia MingRui in the Chinese market.
The Octavia MingRui was the first product of Škoda's portfolio manufactured in the Shanghai Volkswagen plant. Just like in other countries worldwide, the Octavia is Škoda's best-selling model, accounting for about 70 % of the manufacturer's successful sales record in China. The car's market share in its class is currently over 2 %. The Octavia MingRui has been available in China since June 2007, and more than 85,000 cars were sold last year alone. Furthermore, the Shanghai Volkswagen plant has been manufacturing the Fabia JingRui since 2008 and the brand's flagship Superb HaoRui since 2009.
 
Škoda vehicles manufactured in China are adapted to meet the requirements of local customers who want safe, modern and well-equipped vehicles. Škoda offers timeless design and European quality. In contrast with the models sold in Europe, Škoda vehicles in China are fitted exclusively with petrol engines 1.4 TSI/96 kW (5M/7DSG), 1.6 MPI/77 kW (5M/6A), and 1.8 TSI/118 kW (7DSG) and 2.0 MPI/88 kW (5M /6A) in combination with a six-speed Tiptronic transmission. The outside design has been freshened by using a larger number of chrome-plated items, and the basic trim level is indeed generous, including e.g. air-conditioning and lightweight alloy wheels in all models. Local customers can thus choose from a wide variety of vehicles adapted to be matching their habits, tastes and preferences.
 
Škoda Auto is also going to present the facelifted derivatives of the Octavia – the Octavia RS with a two-litre turbo engine with double charging and an automatic DSG transmission and the economical Octavia MingRui GreenLine with a 1.4 TSI unit, also in combination with DSG.
 
In this connection, Škoda Auto BOD Chairman Reinhard Jung said: “The introduction of the facelifted Octavia MingRui is another important step in our expansion in the prospective Chinese market and is also in line with our growth strategy of launching one key model every year. Last year was a record-breaking one for us again – using a network of already 245 dealers and authorised garages, we delivered altogether 122,556 vehicles to our customers in the Chinese market, it represents an increase of 106,6%. Moreover, we sold over 42.700 cars over the first three months. China is therefore becoming an increasingly important market for Škoda Auto, because it is one of the countries offering the biggest potential for growth in these difficult times “, concluded Jung.
 
China is currently estimated to become the world's largest automotive market in 2010, with over 10 million cars sold in the country, and Škoda also sees it as market No. 1. The combination of the sales volumes growing so far and the launch of the new models indicates that the brand is likely to achieve another substantial year-on-year increase this year.
 
Škoda Auto's press conference is going to take place at the brand's exhibition booth in the China International Exhibition Center - New Venue on 23 April, 2010 at 10:30 AM (local time).
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle

 

 

 

 

 
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Ugur A.

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Dikkatimi çekenler:

Arka farlarda LED kullanmışlar:


2.0 MPI motor seçenği var:


1.6 MPI motor 16 Valf (Avrupa'da satılan 8 Valf):
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
o 2,0 lar amerikan pazarında kullanılan 8v motorlar sanırım.


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;96929
Çin min ama gayet de güzel yahu!

malum çin artık dünaynın 1. numaralı otomobil pazarı
yatırımını erken ve akıllıca yapan meyvalarını ileride toplayacak
Skoda da bence doğru bir yolda :)
tabii hindistanı da unutmamak lazım :)
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;96933
o 2,0 lar amerikan pazarında kullanılan 8v motorlar sanırım.

2.0 MPI Avrupa'da da kullanılımış gibi görünüyor
Octavia I'de varmış
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia#Engines
 
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#2.0_R4_37-88kW
2.0 R4 37-88kW
identification
parts code prefix: ???
engine displacement & engine configuration
1,984 cubic centimetres (121.1 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 82.5 by 92.8 millimetres (3.25 in × 3.65 in), stroke ratio: 0.89:1 - undersquare/long-stroke, 496.1 cc per cylinder, compression ratio: 10.0-10.5:1
cylinder block & crankcase
CG25 grey cast iron; five main bearings; die-forged steel crankshaft, forged steel connecting rods
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; two valves per cylinder, 8 valves total, hydraulic bucket tappets, timing belt-driven one-piece cast single overhead camshaft (SOHC)
aspiration
cast aluminium alloy intake manifold
engine management
Bosch Motronic or Siemens Simos electronic engine control unit (ECU)
EWG-rated motive power & torque outputs, application, ID codes
37 kilowatts (50 PS; 50 bhp) @ 2,800 rpm; 140 newton metres (103 ft·lbf) @ 2,100-2,400 rpm — Volkswagen Industrial Motor multi-fuel (petrol / LPG / CNG) - CBS (08/06->)
43 kilowatts (58 PS; 58 bhp) @ 2,800 rpm; 143 newton metres (105 ft·lbf) @ 2,100-2,400 rpm — Volkswagen Industrial Motor multi-fuel (petrol / LPG / CNG) - BEF (04/02->)
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
80 kilowatts (109 PS; 107 bhp) @ 5,400 rpm; 160 newton metres (118 ft·lbf) @ 3,500 rpm — Ecofuel (bivalent) (CNG) Touran, Caddy, Transporter/Caravelle - BSX
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,400 rpm; 165 newton metres (122 ft·lbf) @ 3,200 rpm — AWG, AWF
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,400 rpm; 166 newton metres (122 ft·lbf) @ 2,600 rpm — AGG
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,400 rpm; 166 newton metres (122 ft·lbf) @ 3,200 rpm — 2E, ADY, ABA
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,200 rpm; 170 newton metres (125 ft·lbf) @ 2,400 rpm — APK, AQY
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,200 rpm; 170 newton metres (125 ft·lbf) @ 2,600 rpm — ATM
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,400 rpm; 172 newton metres (127 ft·lbf) @ 3,200 rpm — AZH, AZJ
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,400 rpm; 172 newton metres (127 ft·lbf) @ 3,500 rpm — AZM
88 kilowatts (120 PS; 118 bhp) @ 5,600 rpm; 174 newton metres (128 ft·lbf) @ 2,400 rpm — ATF
88 kilowatts (120 PS; 118 bhp) @ 5,600 rpm; 175 newton metres (129 ft·lbf) @ 2,600 rpm — AUZ, ASU, AVA
applications
SEAT Ibiza Mk2 & Mk3, SEAT Córdoba, SEAT Toledo Mk1, SEAT Alhambra, Škoda Fabia Mk1 (6Y), Škoda Octavia Mk1 (1U), Škoda Superb Mk1 (3U), Volkswagen Polo Mk4, Volkswagen Golf Mk3, Volkswagen Golf Mk4, Volkswagen Vento, Volkswagen Bora, Volkswagen Jetta, Volkswagen New Beetle, VW Passat B3, VW Passat B4, VW Passat B5, Volkswagen Industrial Motor
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Resimlerdeki dış renk sanırım Avrupa'da yok. Ben çok beğendim. Keşke burda da olsaydı :(
Adaptif Xenon farlar da çok güzel görünüyor :)
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Fabia 1'de de kullanılan 2.0 motor o. Avrupa'da vardı tabi buralara hiç uğramadı.
Bizim SuperB 1 diye bildiğimiz çindeki Passat.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: isikayhan;96936
2.0 MPI Avrupa'da da kullanılımış gibi görünüyor
Octavia I'de varmış
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia#Engines
 
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#2.0_R4_37-88kW
2.0 R4 37-88kW
identification
parts code prefix: ???
engine displacement & engine configuration
1,984 cubic centimetres (121.1 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 82.5 by 92.8 millimetres (3.25 in × 3.65 in), stroke ratio: 0.89:1 - undersquare/long-stroke, 496.1 cc per cylinder, compression ratio: 10.0-10.5:1
cylinder block & crankcase
CG25 grey cast iron; five main bearings; die-forged steel crankshaft, forged steel connecting rods
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; two valves per cylinder, 8 valves total, hydraulic bucket tappets, timing belt-driven one-piece cast single overhead camshaft (SOHC)
aspiration
cast aluminium alloy intake manifold
engine management
Bosch Motronic or Siemens Simos electronic engine control unit (ECU)
EWG-rated motive power & torque outputs, application, ID codes
37 kilowatts (50 PS; 50 bhp) @ 2,800 rpm; 140 newton metres (103 ft·lbf) @ 2,100-2,400 rpm — Volkswagen Industrial Motor multi-fuel (petrol / LPG / CNG) - CBS (08/06->)
43 kilowatts (58 PS; 58 bhp) @ 2,800 rpm; 143 newton metres (105 ft·lbf) @ 2,100-2,400 rpm — Volkswagen Industrial Motor multi-fuel (petrol / LPG / CNG) - BEF (04/02->)
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
80 kilowatts (109 PS; 107 bhp) @ 5,400 rpm; 160 newton metres (118 ft·lbf) @ 3,500 rpm — Ecofuel (bivalent) (CNG) Touran, Caddy, Transporter/Caravelle - BSX
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,400 rpm; 165 newton metres (122 ft·lbf) @ 3,200 rpm — AWG, AWF
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,400 rpm; 166 newton metres (122 ft·lbf) @ 2,600 rpm — AGG
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,400 rpm; 166 newton metres (122 ft·lbf) @ 3,200 rpm — 2E, ADY, ABA
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,200 rpm; 170 newton metres (125 ft·lbf) @ 2,400 rpm — APK, AQY
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,200 rpm; 170 newton metres (125 ft·lbf) @ 2,600 rpm — ATM
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,400 rpm; 172 newton metres (127 ft·lbf) @ 3,200 rpm — AZH, AZJ
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,400 rpm; 172 newton metres (127 ft·lbf) @ 3,500 rpm — AZM
88 kilowatts (120 PS; 118 bhp) @ 5,600 rpm; 174 newton metres (128 ft·lbf) @ 2,400 rpm — ATF
88 kilowatts (120 PS; 118 bhp) @ 5,600 rpm; 175 newton metres (129 ft·lbf) @ 2,600 rpm — AUZ, ASU, AVA
applications
SEAT Ibiza Mk2 & Mk3, SEAT Córdoba, SEAT Toledo Mk1, SEAT Alhambra, Škoda Fabia Mk1 (6Y), Škoda Octavia Mk1 (1U), Škoda Superb Mk1 (3U), Volkswagen Polo Mk4, Volkswagen Golf Mk3, Volkswagen Golf Mk4, Volkswagen Vento, Volkswagen Bora, Volkswagen Jetta, Volkswagen New Beetle, VW Passat B3, VW Passat B4, VW Passat B5, Volkswagen Industrial Motor

evet kullanıldı hatta mk3 gti ların bazılarında bile vardı. sonra jeremy bir video çekti 1,6 corolla gti tokatlarken :) ondan sonraki yıllarda avrupa pazarındaki yaygınlığı azaldı.

bildiğim kadarı ile şuan en yaygın kullanıldığı yer amerikan ve kanada pazarları. oralarda mk 4 golfler makyajlı kasa olarak satılıyorlar ve tek motor seçeneği bu.


berfin.meb

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: isikayhan;96937
Resimlerdeki dış renk sanırım Avrupa'da yok. Ben çok beğendim. Keşke burda da olsaydı :(
Adaptif Xenon farlar da çok güzel görünüyor :)

Ben de çok beğendim rengi  :uuu:


berfin.meb

  • Ziyaretçi
Ayrıca uzun tanıtım filmi ve kullanılan müzik çok güzel.
 
:gut:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
İyi bari, tuşların harfleri hala Latin.:D
 
 
Alıntı yapılan: FF;96948
Fabia 1'de de kullanılan 2.0 motor o.

 
Tam olarak değil galiba. Fabia 1'dekinin tork grafiği farklı. (forumda mevcut) Burdaki maşallah 2 dalga halinde geliyor.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Fabia I'deki versiyon: 85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,200 rpm; 170 newton metres (125 ft·lbf) @ 2,400 rpm
Octavia MingRui'deki ise: 88 kilowatts (120 PS; 118 bhp) @ 5,600 rpm; 175 newton metres (129 ft·lbf) @ 2,600 rpm
 
grafikleri oldukça benzer:
 
« Son Düzenleme: 23 Nisan 2010, 22:09:32 Gönderen: isikayhan »
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral