Gerci hepiniz biliyorsunuzdur ama soylemekte yine de yarar var, kirmizi ile isaretlenmis bolumler, saglamlastirilmis ve kazaya, darbeye dayanikli bolumler, sari ile yapilan bolumler ise, daha yumusak metalden, kaza enerjisini emmesi ve katlanmasi icin yapilmis olan bolumler. Tavan, yandaki celik barlar, koltuklarin altinda bulunan sase kismi, tavani govdeye baglayan kirmizi kisimlar daha saglamlastirilmis celik. Bir noktaya dikkat cekmek istiyorum, kaputta hic saglamlastirilmis bolum yok, bunun uc tane temel sebebi var, birincisi onden carpmalarda katlanarak darbeyi emmesi, ikincisi katlanarak giyotin gibi on cama girmemesi ve ucuncusu ise yaya carpmalarinda, eger yaya yatarak kaputa vurursa (ki genelde bas bolgesini carpar) en az zarari gormesini saglamak.
Bu arada bir ek yapma geregi goruyorum, sunroof kismina ozellikle dikkat etmenizi oneririm, zira sunroof'un bulundugu bolgenin tamami saglamlastirilmis celik. Bunu sundan soyluyorum, bazi araclarda, sonradan sunroof yapma gibi ilginc operasyonlar olabiliyor, bunun yapan kisinin guvenligini ne kadar cok tehlikeye atacagini dusunebiliyor musunuz ? Hem o bolgeye saglamlastirma yapmayan, ama kusak geciren muhendisin yaptigi kusagi kesiyorlar ve aracin dinamigini bozuyorlar, hemde sonradan olmasi gereken saglamlastirmayi yapmayarak, olasi bir darbede tavanin ustlerine katlanmasina zemin hazirliyorlar, sonra da kazada sunroof olan arabadan sag cikilmaz gibi bir geyik cikiyor ortaya.
Keske butun ureticiler sunlari gostersede ne aldigimizi, nasil tasarlandigini gorup ona gore davransak araclarimiza.