ugur abi sen normal konumda yokuşu çıkmaya kalkarsan olmaz zaten.arabanın kullanım kitapçıgındada yazan vitesi otomatikten alıp agır devirler olan 1-2-3 numaralı viteslerle çıkınız yazıyor.benim astradada öyleydi yani gazı diplemene gerek yok yokuşta kullanmak için 1-2-3 nolu vitesler var.ayrıca birşey daha var sol şerittesin ve sollama yapacaksın araba otomatik vites oldugundan devrini bulmadan vites atmıyor diye ani hızlanma yapamıyor diye oluruna bırakmamışlar.vites kolunda ^ S^ Harfli bir dügme var o dügme basılı olupta gaza basınca araba altından fırlayıveriyor.ben çok kullanmıştım .ama tehlikeli iyi ayarlamak ve önünü boşaltmak gerekiyor yoksa hızlanmaya başlayınca frene asılmak zorunda kalırsın...
Rampa dediğim öyle aşırı dik bir yer değil.
Hani otomatik olunca her şeyi kendisi yapıyor ya, insanlar bu durumları bilmedikleri için otomatiklere laf ediyorlar.
Dik rampada kalkışlarda 1 konumunu seçmek lazım. Eğer D konumunu seçerseniz, devir yükseldiğinde, devir yükseldi diye şanzıman 2' ye geçer. Ama tekerlek devri fazla olmadığı için ve vites geçişinde iyice düşeceği için, bu sefer devir düştü diye tekrar vites düşürecek ve bu böyle yükselt-düşür şeklinde devam edecek. Bu da şanzımanın aşırı ısınmasına neden olur. Ancak 1 konumunu seçerseniz, şanzıman kalkışı 1' le yapar ve ne kadar devir yükselse de 2. kademeye geçmez. Bu da rahat bir rampa çıkışı sağlar.
Vites kolundaki 3-2-1 konumları aynı düz vitesteki gibi rampa inişlerinde aracın fazla hızlanmamasını sağlamak için de kullanılır. Rampa inişte D konumu seçiliyse, motor devri artmasa da tekerlek devri artacağından şanzıman henüz sürat 40 km/s iken bile en son kademeye geçmiş olabilir. Ancak 1 konumu seçilirse, 2. vitese geçmeyeceği için hız fazla artmadan kontrollü bir rampa inişi sağlar.
Bir de bol virajlı, yani sık sık hızlanılıp yavaşlanılıp ardından da tekrar hızlanılan ve bir daha yavaşlanılan şartlarda da o 3-2-1 konumları kullanılır. Örneğin bol virajlı bir yolda, araç 4. kademeye geçer geçmez gaz kesilip, 3. kademeden devam edilip tekrar 4 ardından tekrar 3 şeklinde hareket edilen bir ortamda da 3 konumunu seçerseniz, araç 4. kademeye geçmez ve sık sık vites yükselt-düşür yapmayacağı için ısınmaz ve bu da ömrünün daha uzun olmasını sağlar.
Yalnız 70 km/s hızla giderken de 3-2-1 konumlarını kullanmak da pek akıl kârı değil zira böyle giderken 2 konumunu seçersen, motor patlasa da bu şanzımanda 3. vitese atmaz kendisini. O nedenle 3. vitese de geçip hızlanmaya devam etmek için kick-down lazım.
S modu dediğinde ise, şanzıman, kademeleri motor devrinin en sonunda veya en sonuna yakın devir sayılarında yükseltir. Normalde 2000 d/d' ye geldiğinde 2. kademeye geçiyorsa, S modu açıksa, 5500 d/d seviyelerinde bir üst kademeye geçecektir.
...karda çok güzel gidiyor birde.patinaj neredeyse hiç çekmiyor.kar resmi olan dügmede vardı asr yi devreye alıyordu galiba.
O kar tanesi sembolü olan mod açıksa, değil karda kuru asfaltta bile olsa, şanzıman 1. kademeden değil, direkt olarak 2. kademeden başlar kalkışa. Kar veya gevşek zeminlerde (çok çamurlu bir ortam mesela) kullanılabilir. Nasıl ki düz viteslilerde karda kalkış yapmak için direkt 2. vitese takıp kalkılıyor, bunda da o işi W (veya kar tanesi sembolü olan buton) yapıyor.