škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

triptonic veya dsg şanzuman

Mesdi · 20 · 11487

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
Arkadaşlar fabia ve roomsterlerin triptonic veya dsg şanzumanlarının yakıt durumlarını merak ediyorum.

Birde eskiden bir laf vardı otomatik vitesler arıza yapıyor diye böyle bir sorun oluyor mu uzun vadede.birde şanzuman sistemi parça degişimi ne sıklıkta olur ve çok pahalıya çıkarmı?

Mesela benim 101 bg fabianın baskı balata sistemi octi a4 ten neredeyse 2 misli daha pahalı.bende madem pahalı olana binebiliyorsam neden otomatık vitese binmiyeyim diyorum ve araştırıyorum.

Bilenlerden yardım bekliyorum.artıları eksiler neler.
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
daha önceden 3,5 sene otomatik vites astraya bindigim için o rahatlıgı  aklımdan çıkaramıyorum çok güzeldi.yokuşta geri kaymıyor .bir yere yanaşırken sadece frene basıp bırakıyorsun.Dur kalklarda düz yollarda sadece freni bırakıp tekrar basıyorsun.bir ayagın ve bir kolun boşta kalıyor bunların hepsi o kadar keyif veriyor ki aklıma geldikçe otomatik şanzumanlı araba alasım geliyor.yakıt çok yakıyordu astra ama fabia veya roomsterin biraz daha iyidir diye tahmin ediyorum.
2006 GOLF PLUS


Ugur A.

  • Ziyaretçi
DSG şanzıman sadece Octavia ve Superb' de var. Fabia' daki yalnızca tiptronic.;)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
birazda kişisel düşünce, otomatik araba kullanınca çok acayip oluyorum. ben hissedecem o kavramayı :D


Çevrimdışı emrtkn

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
    • http://www.etaelektromarket.com.tr
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;8319
DSG şanzıman sadece Octavia ve Superb' de var. Fabia' daki yalnızca tiptronic.;)
:+1:
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Vites değiştirmekte güzel, otomatikte güzel..Güçlü bir otomatik 6 ileri vitesli makinaya hayır demem doğrusu :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


octaviaman

  • Ziyaretçi
Genelde sürekli şehiriçi kullanım durumunda olanlar için otomatik çok büyük rahatlık.Tabiki paralelinde şehirdışıda öyle.
İşin zevki kısmı söz konusu ise Ben de manuel vites sevenlerdenim.Ben karar verecem olaya. Hissedecem:adm:


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;8319
DSG şanzıman sadece Octavia ve Superb' de var. Fabia' daki yalnızca tiptronic.;)
tamam Ugur abi triptonic hakkında bilgi alıyım o zaman.
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;8324
birazda kişisel düşünce, otomatik araba kullanınca çok acayip oluyorum. ben hissedecem o kavramayı :D


Aynen, daha ucuz olsa bile almam otomatik araba, ne öyle metro gibi.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;8324
birazda kişisel düşünce, otomatik araba kullanınca çok acayip oluyorum. ben hissedecem o kavramayı :D
Dün işyerinin 2001 Opel Astra otomatik vitesli aracını muayeneye götürdük.
Sıkışık trafikte gayet rahat. Düz yolda da gayet rahat. Alışınca devir iyice yükselmeden de bir üst vitese rahatça atmasını sağlayabiliyordum. Vites geçişlerinderahatsız edici bir sarsıntı yoktu. Ancak rampa tırmanmaya başladığımda gaza biraz daha yüklendiğimde, sanki debriyajı kaçırıyormuşçasına motorun devri yükseliyor ama hız aynı oranda artmıyordu. Bu durumda kick-down denilen işlemi yapmak şart. Bu durumda bir vites aşağıya düşüp devri ve hızı aynı oranda yükseltebiliyor. Bu da yükselen tüketim olarak geri dönüyor.
Diyeceğim otomatiğin keyfi ayrı, düz vitesin keyfi ayrı.
 
Not : Kick-down denilen işlem, gaz pedalını döşemeye yapıştırma işidir. Gaz pedalı döşemeye yapıştırıldığında altta bulunan bir anahtar (switch) sayesinde şanzıman, motor ve tekerlek devrine bağlı olarak bir veya iki kademe daha alt vitese geçerek, motor devrini iyice yükseltir ve buna bağlı oalrak da hızlanma artar. Halk arasındaki ismi de roketlemedir. Mantık olarak düz vitesli bir aracı hızlandırmak için bir alt vitese geçerek gazlamakla aynı mantık.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mesdi;8408
tamam Ugur abi triptonic hakkında bilgi alıyım o zaman.
Tiptronic dediğin bildiğin otomatik vites mantığıyla çalışır. Tek farkı otomatik moddan başka + ve - seçenekleriyle vitesleri kendin değiştirebiliyorsun. Geri kalanı elektronik kontroller hariç aynı otomatik vitesle.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;8459
Dün işyerinin 2001 Opel Astra otomatik vitesli aracını muayeneye götürdük.
Sıkışık trafikte gayet rahat. Düz yolda da gayet rahat. Alışınca devir iyice yükselmeden de bir üst vitese rahatça atmasını sağlayabiliyordum. Vites geçişlerinderahatsız edici bir sarsıntı yoktu. Ancak rampa tırmanmaya başladığımda gaza biraz daha yüklendiğimde, sanki debriyajı kaçırıyormuşçasına motorun devri yükseliyor ama hız aynı oranda artmıyordu. Bu durumda kick-down denilen işlemi yapmak şart. Bu durumda bir vites aşağıya düşüp devri ve hızı aynı oranda yükseltebiliyor. Bu da yükselen tüketim olarak geri dönüyor.
Diyeceğim otomatiğin keyfi ayrı, düz vitesin keyfi ayrı.
 
Not : Kick-down denilen işlem, gaz pedalını döşemeye yapıştırma işidir. Gaz pedalı döşemeye yapıştırıldığında altta bulunan bir anahtar (switch) sayesinde şanzıman, motor ve tekerlek devrine bağlı olarak bir veya iki kademe daha alt vitese geçerek, motor devrini iyice yükseltir ve buna bağlı oalrak da hızlanma artar. Halk arasındaki ismi de roketlemedir. Mantık olarak düz vitesli bir aracı hızlandırmak için bir alt vitese geçerek gazlamakla aynı mantık.
ugur abi sen normal konumda yokuşu çıkmaya kalkarsan olmaz zaten.arabanın kullanım kitapçıgındada yazan vitesi otomatikten alıp agır devirler olan 1-2-3 numaralı viteslerle çıkınız yazıyor.benim astradada öyleydi yani gazı diplemene gerek yok yokuşta kullanmak için 1-2-3 nolu vitesler var.ayrıca birşey daha var sol şerittesin ve sollama yapacaksın araba otomatik vites oldugundan devrini bulmadan vites atmıyor diye ani hızlanma yapamıyor diye oluruna bırakmamışlar.vites kolunda ^ S^ Harfli bir dügme var o dügme basılı olupta gaza basınca araba altından fırlayıveriyor.ben çok kullanmıştım .ama tehlikeli iyi ayarlamak ve önünü boşaltmak gerekiyor yoksa hızlanmaya başlayınca frene asılmak zorunda kalırsın.çok huyunu denedim.karda çok güzel gidiyor birde.patinaj neredeyse hiç çekmiyor.kar resmi olan dügmede vardı asr yi devreye alıyordu galiba.
2006 GOLF PLUS


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mesdi;8468
ugur abi sen normal konumda yokuşu çıkmaya kalkarsan olmaz zaten.arabanın kullanım kitapçıgındada yazan vitesi otomatikten alıp agır devirler olan 1-2-3 numaralı viteslerle çıkınız yazıyor.benim astradada öyleydi yani gazı diplemene gerek yok yokuşta kullanmak için 1-2-3 nolu vitesler var.ayrıca birşey daha var sol şerittesin ve sollama yapacaksın araba otomatik vites oldugundan devrini bulmadan vites atmıyor diye ani hızlanma yapamıyor diye oluruna bırakmamışlar.vites kolunda ^ S^ Harfli bir dügme var o dügme basılı olupta gaza basınca araba altından fırlayıveriyor.ben çok kullanmıştım .ama tehlikeli iyi ayarlamak ve önünü boşaltmak gerekiyor yoksa hızlanmaya başlayınca frene asılmak zorunda kalırsın...
Rampa dediğim öyle aşırı dik bir yer değil.
 
Hani otomatik olunca her şeyi kendisi yapıyor ya, insanlar bu durumları bilmedikleri için otomatiklere laf ediyorlar.
 
Dik rampada kalkışlarda 1 konumunu seçmek lazım. Eğer D konumunu seçerseniz, devir yükseldiğinde, devir yükseldi diye şanzıman 2' ye geçer. Ama tekerlek devri fazla olmadığı için ve vites geçişinde iyice düşeceği için, bu sefer  devir düştü diye tekrar vites düşürecek ve bu böyle yükselt-düşür şeklinde devam edecek. Bu da şanzımanın aşırı ısınmasına neden olur. Ancak 1 konumunu seçerseniz, şanzıman kalkışı 1' le yapar ve ne kadar devir yükselse de 2. kademeye geçmez. Bu da rahat bir rampa çıkışı sağlar.
 
Vites kolundaki 3-2-1 konumları aynı düz vitesteki gibi rampa inişlerinde aracın fazla hızlanmamasını sağlamak için de kullanılır. Rampa inişte D konumu seçiliyse, motor devri artmasa da tekerlek devri artacağından şanzıman henüz sürat 40 km/s iken bile en son kademeye geçmiş olabilir. Ancak 1 konumu seçilirse, 2. vitese geçmeyeceği için hız fazla artmadan kontrollü bir rampa inişi sağlar.
 
Bir de bol virajlı, yani sık sık hızlanılıp yavaşlanılıp ardından da tekrar hızlanılan ve bir daha yavaşlanılan şartlarda da o 3-2-1 konumları kullanılır. Örneğin bol virajlı bir yolda, araç 4. kademeye geçer geçmez gaz kesilip, 3. kademeden devam edilip tekrar 4 ardından tekrar 3 şeklinde hareket edilen bir ortamda da 3 konumunu seçerseniz, araç 4. kademeye geçmez ve sık sık vites yükselt-düşür yapmayacağı için ısınmaz ve bu da ömrünün daha uzun olmasını sağlar.
 
Yalnız 70 km/s hızla giderken de 3-2-1 konumlarını kullanmak da pek akıl kârı değil zira böyle giderken 2 konumunu seçersen, motor patlasa da bu şanzımanda 3. vitese atmaz kendisini. O nedenle 3. vitese de geçip hızlanmaya devam etmek için kick-down lazım.
 
S modu dediğinde ise, şanzıman, kademeleri motor devrinin en sonunda veya en sonuna yakın devir sayılarında yükseltir. Normalde 2000 d/d' ye geldiğinde 2. kademeye geçiyorsa, S modu açıksa, 5500 d/d seviyelerinde bir üst kademeye geçecektir.
Alıntı yapılan: mesdi;8468
...karda çok güzel gidiyor birde.patinaj neredeyse hiç çekmiyor.kar resmi olan dügmede vardı asr yi devreye alıyordu galiba.
O kar tanesi sembolü olan mod açıksa, değil karda kuru asfaltta bile olsa, şanzıman 1. kademeden değil, direkt olarak 2. kademeden başlar kalkışa. Kar veya gevşek zeminlerde (çok çamurlu bir ortam mesela) kullanılabilir. Nasıl ki düz viteslilerde karda kalkış yapmak için direkt 2. vitese takıp kalkılıyor, bunda da o işi W (veya kar tanesi sembolü olan buton) yapıyor.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63

Çevrimdışı kalender

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 628
    • Profili Görüntüle
ne trip ne dsg var mı  manuel gibisi:D bir türlü alışamadım otomatiğe
\'\'Ben\'\' Yaradan\'dan Ötürü Yaradılanı Sevdim... Yaralayanı\'\' Değil..!