Hah, işte Onno Usta o "süre"nin 15 dakika civarı olduğunu; 2 saat ya da 1 gün gibi bir süreye gerek olmadığını yazmıştı bir yazısında.![Mutlu :)](https://www.skodaturkey.com/Smileys/default/smiley.gif)
Hatta ben bu bilgiden kendi adıma şu sonucu çıkarmıştım: Motoru durdurup yeniden çalıştıracaksam, 5-10 dakikalık kısa görünen bir süre bile turbo için dikkat gerektiriyor. Yani 10 dakikalık bir duraklamanın ardından da bir kaç saniye olsun beklemek gerek gaza basmadan.:ok:
Zaman kavramı burada değişken biraz tabi
![Mutlu :)](https://www.skodaturkey.com/Smileys/default/smiley.gif)
Ben en kesin sonuç için söylüyorum
Hatta şöyle bir örneklemeyle gideyim
![Mutlu :)](https://www.skodaturkey.com/Smileys/default/smiley.gif)
Arabayı lifte kaldırdınız, karter'den tapayı açtınız yağın boşalmasını bekliyorsunuz, 15 dk içerisinde yağın akması "tamamen" kesiliyor mu?
![Mutlu :)](https://www.skodaturkey.com/Smileys/default/smiley.gif)
Benim arabam bu şekilde yaklaşık 1 saate yakın bekler, daha hala bile incecikte olsa sızıntısı devam eder, bu sızıntı yapan miktar bir kaç saat sonra ciddi rakam demektir mevcut miktar üzerinde
![Mutlu :)](https://www.skodaturkey.com/Smileys/default/smiley.gif)
abartarak söylüyorum belki 500-600 ml yağ daha birikmesi demektir bu
![Mutlu :)](https://www.skodaturkey.com/Smileys/default/smiley.gif)
Ertesi gün arabanın yağına bakmakta zor birşey değilde, sabah indiğinizde açıp bakacaksınız
![Mutlu :)](https://www.skodaturkey.com/Smileys/default/smiley.gif)
Vurgu yapmak istediğim nokta asıl şu, uzun süre durmuş motorda en doğruya yakın ölçüm yapılır demek
![Mutlu :)](https://www.skodaturkey.com/Smileys/default/smiley.gif)
özeti bu kısaca
![Mutlu :)](https://www.skodaturkey.com/Smileys/default/smiley.gif)
Denemesi bedava, çalışan motoru durdurup 15 dk sonra bakın birde 2 saat sonra bakın, miktar kesinlikle farklı çıkacaktır
![Mutlu :)](https://www.skodaturkey.com/Smileys/default/smiley.gif)