Hah, işte Onno Usta o "süre"nin 15 dakika civarı olduğunu; 2 saat ya da 1 gün gibi bir süreye gerek olmadığını yazmıştı bir yazısında.
Hatta ben bu bilgiden kendi adıma şu sonucu çıkarmıştım: Motoru durdurup yeniden çalıştıracaksam, 5-10 dakikalık kısa görünen bir süre bile turbo için dikkat gerektiriyor. Yani 10 dakikalık bir duraklamanın ardından da bir kaç saniye olsun beklemek gerek gaza basmadan.:ok:
Zaman kavramı burada değişken biraz tabi
Ben en kesin sonuç için söylüyorum
Hatta şöyle bir örneklemeyle gideyim
Arabayı lifte kaldırdınız, karter'den tapayı açtınız yağın boşalmasını bekliyorsunuz, 15 dk içerisinde yağın akması "tamamen" kesiliyor mu?
Benim arabam bu şekilde yaklaşık 1 saate yakın bekler, daha hala bile incecikte olsa sızıntısı devam eder, bu sızıntı yapan miktar bir kaç saat sonra ciddi rakam demektir mevcut miktar üzerinde
abartarak söylüyorum belki 500-600 ml yağ daha birikmesi demektir bu
Ertesi gün arabanın yağına bakmakta zor birşey değilde, sabah indiğinizde açıp bakacaksınız
Vurgu yapmak istediğim nokta asıl şu, uzun süre durmuş motorda en doğruya yakın ölçüm yapılır demek
özeti bu kısaca
Denemesi bedava, çalışan motoru durdurup 15 dk sonra bakın birde 2 saat sonra bakın, miktar kesinlikle farklı çıkacaktır