škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

eksantirik zinciri takmak

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı akbabarece

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
zinciri nasıl takarız yardım edermisiniz


Çevrimdışı akbabarece

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
araba önden kaldırılması lazım.
sonra ön yolcu tarafındaki lastik sökülecek  sonra V kayışı sökülecek :)
sonra krank pilesi .
yağının boşaltılmasıda lazım

sonra karter inecek karter inince motorun yanındaki kapakta sökülecek ve zincir karşınıza gelecek.

bundan sonrası daha meşakkatli :D

durum incelenerek zincir dışarı alınacak, durum incelemekten kasıt kasnaklarda pinler var  ve bir rondela ucundan yamultulmuş  bunları fark ederek sökmeniz lazım.

daha sonrası  seti komple yeniliyorsunuz dişliler contalar vs olarak..

sıvı conta ve loctite kimi yerlerde kullanılabilir.

sente ayarına dikkat etmek şart  6 zincir baklası sayılıyor.


bu yazın bende değiştireceğim  umarım  yaparsınız  birden  yapmak istediğinizi söylediğinize göre eliniz alet tutuyor.

kolay gelsin :)


Çevrimdışı vasily

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Kardesım benım zincirde değişecek gel beraber baka baka değiştirek :D


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Ahmet Abi anlatmış ama sizi temin ederim ki o kadar kolay olmayacaktır, sinir stres gerinti yaratması pek kolay bir mevzu gibi duruyor. Triger değişimine tanıklığım var ve ufak ihmal bi çuval inciri berbat edebilir düşününce :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Ahmet Abi anlatmış ama sizi temin ederim ki o kadar kolay olmayacaktır, sinir stres gerinti yaratması pek kolay bir mevzu gibi duruyor. Triger değişimine tanıklığım var ve ufak ihmal bi çuval inciri berbat edebilir düşününce :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Ahmet Abi anlatmış ama sizi temin ederim ki o kadar kolay olmayacaktır,  sinir stres gerinti yaratması pek kolay bir mevzu gibi duruyor. Triger  değişimine tanıklığım var ve ufak ihmal bi çuval inciri berbat edebilir  düşününce bu tarz işlemlerde :)

Fabiada motor falan asılıyordu üstten :)
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2010, 12:08:21 Gönderen: hakanerdogan »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
x2 oldu bu silinebilir :D
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2010, 12:08:47 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Çok dikkat edin, en önemlisi sente kaçırmamak yoksa incir ormanında yürüyorum geceleri olur :) sökmeden önce dönen her ne varsa sabitleyin mutlaka :hanz:
Geçen hafta triger değişdirdim, malum bizde kayış var ama değişimi zincirden daha pratik :) 1 saat bile sürmedi -ki acele etmeden yaptığımız halde :)
Çok zevkli iş yalnız, hele o ilk marşı basma heyecanı yok mu anlatılmaz duygu :hanz: arabanın gidişi bile değişti :hanz:
Acele etmeyin yeter :ok:


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
ahmet herşeyi yazmışta distibitörü nasıl takacaklarını yazmamış.:)
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
evet distribütör de alınıyor dışarı unutmuşum :D
iki kelamda onun için edeyim  :kiki:

distribütör ü tek bir somun tutuyor altlara doğru onu söküp dist. dışarı almak mümkün, ama malum avans/rötar ayarı  distribütörün monteli bulunduğu konum olduğundan keçeli bir kalemle bir çizik atıp  hangi pozisyonda söküldüğünü hatırlamakta fayda var :D
sente bozmadan iş halledilirse dist.  söküp takması dert değil diye düşünüyorum...


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Distribitör bağlanti braketini istediğin kadar kalemle çiz yağ pompa dişlisine geçiyor. Sen ekz kapağini söktüğünde kapaği yere koyduğunda yada koyarken dişli dönecek onuda ayarlaman lazim . Krank yataklarinin arasinda gezgi ayi denene boşluk alan bir parça var sen karank kasnak citasini söktüğpünde o parça boşa çikiyor ve yerinden çikip aşaği 2 mm sarkiyor fark edilemiyor iş bitipte karank civatsini siktiğinda şöyle bir motoru çevirelim deyip oh be iş bitti dediğin anda motorun dönmediğini fark ediyosun sil baştan yeniden, kisaca yani öyle kolay değil kapaği sök 6 bakla yada 12 nokta conta değiş distiribitöre çizgi çek bozuk subab ayarlarini yap.vs.... Kolay gelsin :):):)
 
not: Bu yazdiklarim sizi kirmak yada engellemek için değil dikkatli olamaniz için uyari niteliğindedir.
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;101370
Ahmet Abi anlatmış ama sizi temin ederim ki o kadar kolay olmayacaktır, sinir stres gerinti yaratması pek kolay bir mevzu gibi duruyor. Triger değişimine tanıklığım var ve ufak ihmal bi çuval inciri berbat edebilir düşününce :)

 
:+1:...........
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------