Araştırmamın sonucu: Araç çalıştırılıp, 1 dakika bekledikten sonra viteste düşük devirde kullanılacak, boşa atıldığı zaman şanzumanın yağsız kalması söz konusu olacağından yüksek hızlarda vitese geçirilmesi durumunda aşınma söz konusu olabiliyormuş. Aracınızı boşta kullanmayın, şanzumanın yağsız kalması ilerde sıkıntı doğurabilirmiş. Boşta kullanmak zorunda iseniz aracı durdurduktan sonra vitese takın, bu da seyir halinde boşa atma keyfini zaten ortadan kaldırıyor. Önemli olan doğru kullanmak, selamlar
İlk kısımın doğruluğu oldukça tartışılır.
Araç için hayati bir bekleme süresi varsa o da sadece motorun ilk çalıştırma anında turbonun korumaya alınabilmesi için gereken kısa süre. Bundan sonra olabildiğince sakin bir sürüş tazıyla yüksek devirleri çok zorlamadan, ama kesinlikle 1 dakika falan da beklemeye gerek duymadan hareket edilmesi gerektiğine dair genel bir kanı var forumumuz dizelcilerinde.
Zaten rölanti ile motorun doğdur düzgün ısındığı bile yok doğrusu. Motorun düzenli bir şekilde birazcık daha yüksek bir devirde seyretmesi daha makul bir sonuç oluşturuyor. İlla motor az devir yapsın diyorsanız benim acelem olmadığı zamanlarda yağtığım gibi normalde pek kullanmadığınız çok düşük devirleri tercih edip 1000-1900 devir aralığını kullanabilirsiniz. Gene de rölantide beklemekten daha efektif olacağını düşünüyorum.
Şanzıman olayına gelince;
Bu konuda Hakan'ın ve yanılmıyorsam Uğur Abi ile AhmetH'nin çok kıymetli bir başlıkları vardı. Bahsettiğiniz durumu anlatmış olmakla beraber, onların anlattığına göre viteste takılı beklemeye gerek yok. Çünkü olay debriyaja basılması ve motorun şanzımandan ayrılması; sonrasında şanzımanın durması ile ilgili.:ok: