škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI soğuk motorda boşta araç kullanımı

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dragut

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
SLM arkadaşlar. Ankaranın en soğuk bölgesi dikmen keklikpınarında oturuyorum. Sabah işe giderken yaklaşık 6 km rampa aşağı inmek durumundayım. Dolayısı ile gaza hemen hemen hiç basmıyorum.Dolayısı ile motor ısısı ancak işyerine geldiğimde 90 dereceye yeni çıkmış oluyor. Sizce motor soğukken DSG şanzumanlı aracımda N de mi inmeliyim? yoksa soğuk olmasına rağmen D de yani viteste mi inmeliyim? Araç D konumundan N konumuna sadece ileri itme hareketiyle basit bir şekilde geçiyor. Fren gerekirse sadece Dye getirmek için geri çekmek yeterli. 50 KM hızla boşta giderken gaza basmadan  D konumuna getirmenin soğuk motor açısından bir zararı olur mu? Nasıl kullanmalı. Henüz Rodaj tamamlanmadı araç 700 kM de ,  Bilgilerinizi paylaşırsanız memnun olurum, selamlar


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
D konumunda inmelisiniz. asla yokuş aşağı boşa almayın. araç viteste yokuş aşağı inerken zaten anlık olarak 0 lt tüketir. boştada rolanti değeri kadar yakar yani hem daha çok yakar hemde bir sıkıntı durumunda kontrol edemez yada tekrar vitese alamayabilirsiniz.



Çevrimdışı dragut

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Motorun ısınması da lazım, devamlı iniş halinde yakıt yakmazsa motor nasıl ısınacak, sonuçta 5 km sonra rampa tırmanmam gerekiyor.


Çevrimdışı remusmark

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
otomotik vitesi boşa atmayın.çünkü boşa atınca şanzıman yağlamayı gereginden az yapıyor.ilerde başınız ağrıyabilir bu sebeplerden.


Çevrimdışı dragut

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dragut;102536
Motorun ısınması da lazım, devamlı iniş halinde yakıt yakmazsa motor nasıl ısınacak, sonuçta 5 km sonra rampa tırmanmam gerekiyor.
dizel motorlar geç ısınır zaten yani yapacağınız işlemin çok ciddi bir etkisi olmayacak motor zaten ısınmayacatır.

benzer durum bizde var.  ankarada çankayada bizim yerimiz. şirket aracımız connect ile şubatta ankarada tüm gün şehir içinde geziyordum araç 60 70 km yaptıktan sonra ısınıyordu o soğukta.  bu yüzden çalıştırdıktan sonra rolantide 5 6 dakika bekliordum o soğukta yağlamasını sağlayabilecek kadar ısınıyordu motor.

sizde marşa bastıkan sonra bir kaç dakika beklereniz yapmayı düşündüğünüzden daha verimli ve güvenli olacaktır bence.


Çevrimdışı dragut

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Neredeyse hiç turboyu kullanmadan rahat 5 km gidiyorum rolantide, o derece rampa müsait.hız da düşük 50 km civarı. Beni düşündüren soğuk motorla rampa aşağı inmek gaza basmadan zararlı mı? İllaki sabah motor ısınana kadar beklemek zorundamıyım. Malum rodaj tamamlanmadı. 700 km deyim. motor sıcak olsa zaten rampayı viteste iner yakıt tasarufu yaparım. Çok geç ısınıyor, forumlarda okuduğuma göre sadece günde 3 km yol yapanlar toplam ortalamada 17 Litre tüketiyorlarmış. Anlayacağınız çok kısa mesafelerde dizel aracın tüketimi aşırı yüksek. Mesafenin kısalığı toplamda anormal tüketim kaçınılmaz. Bunu rolantide çalıştırarak aşabilirmiyiz? Sabah gerekirse 5 dk önceden çalıştırsak çözüm olurmu?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Yunus'un belirttiği gibi dizel motorlar çok geç ısınır, mesafeniz kısaysa yapabileceğiniz pek birşey yok maalesef. Bir süre çalıştırıp rölantide bekleyebilirsiniz ama bu bile yeterli gelmeyebilir. Her zaman viteste gidin, hele böylesi bir şanzımanda mutlaka viteste kullanın derim, N'ye almayın D'de kullanın aracı mutlaka. Her bakımdan en sağlıklı kullanım budur.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Viteste gidin, boşta hepten ısınmaz, yakıt yakmasına bağlamayın devir olacak ki sürtünme olsun ısı çıksın, devir olsun ki yağ pompası yağ dolandırsın turboya yağ gitsin.
« Son Düzenleme: 11 Mayıs 2010, 19:53:33 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Aracınızla ilgili detaylı bi konu açarsanız sevinirim fotoğraflarıyla beraber bende araştırmaya giriştim ama 1.6 TDI DSG yaklaşık 1370 KG ağar geldi biraz :)


Çevrimdışı dragut

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Evet dostlar, şu an itibariyle aracım şehir içi ortalama 22 krş yakmakta, km 730 de. Yaklaşık 1 dk civarı rolantide bekledikten sonra viteste  gaza yüklemeden kendi kendine hızlanmasını bekleyerek kullanmaya başladım. motor sıcaklığı 90 civarına gelmeden gaza yüklenmiyorum. Boşta beklemeyle aracın ısınacağıda yok. Gözlemlerim sonucu en mantıklı hareket otomatik için söylüyorum düşük gaz ile kendi kendine hızlanmasını beklemek, ilginiz için teşekkür ederim, kazasız sürüşler herkese, selamlar


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dragut;103574
Evet dostlar, şu an itibariyle aracım şehir içi ortalama 22 krş yakmakta, km 730 de. Yaklaşık 1 dk civarı rolantide bekledikten sonra viteste  gaza yüklemeden kendi kendine hızlanmasını bekleyerek kullanmaya başladım. motor sıcaklığı 90 civarına gelmeden gaza yüklenmiyorum. Boşta beklemeyle aracın ısınacağıda yok. Gözlemlerim sonucu en mantıklı hareket otomatik için söylüyorum düşük gaz ile kendi kendine hızlanmasını beklemek, ilginiz için teşekkür ederim, kazasız sürüşler herkese, selamlar
Şanzıman DSG yanılmıyorsam. D konumunda kullanmak yerine, vitesleri manuel olarak değiştirip ikinci vitesten yukarıya çıkmadan da kullanmak bir çözüm olabilir, madem ki bu şartlarda kullanmak durumundasınız.:wnk:


Çevrimdışı dragut

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Araştırmamın sonucu: Araç çalıştırılıp, 1 dakika bekledikten sonra viteste düşük devirde kullanılacak, boşa atıldığı zaman şanzumanın yağsız kalması söz konusu olacağından yüksek hızlarda vitese geçirilmesi durumunda aşınma söz konusu olabiliyormuş. Aracınızı boşta kullanmayın, şanzumanın yağsız kalması ilerde sıkıntı doğurabilirmiş. Boşta kullanmak zorunda iseniz  aracı durdurduktan sonra vitese takın, bu da seyir halinde boşa atma keyfini zaten ortadan kaldırıyor. Önemli olan doğru kullanmak, selamlar


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dragut;107345
Araştırmamın sonucu: Araç çalıştırılıp, 1 dakika bekledikten sonra viteste düşük devirde kullanılacak, boşa atıldığı zaman şanzumanın yağsız kalması söz konusu olacağından yüksek hızlarda vitese geçirilmesi durumunda aşınma söz konusu olabiliyormuş. Aracınızı boşta kullanmayın, şanzumanın yağsız kalması ilerde sıkıntı doğurabilirmiş. Boşta kullanmak zorunda iseniz aracı durdurduktan sonra vitese takın, bu da seyir halinde boşa atma keyfini zaten ortadan kaldırıyor. Önemli olan doğru kullanmak, selamlar

 
İlk kısımın doğruluğu oldukça tartışılır.:) Araç için hayati bir bekleme süresi varsa o da sadece motorun ilk çalıştırma anında turbonun korumaya alınabilmesi için gereken kısa süre. Bundan sonra olabildiğince sakin bir sürüş tazıyla yüksek devirleri çok zorlamadan, ama kesinlikle 1 dakika falan da beklemeye gerek duymadan hareket edilmesi gerektiğine dair genel bir kanı var forumumuz dizelcilerinde.
 
Zaten rölanti ile motorun doğdur düzgün ısındığı bile yok doğrusu. Motorun düzenli bir şekilde birazcık daha yüksek bir devirde seyretmesi daha makul bir sonuç oluşturuyor. İlla motor az devir yapsın diyorsanız benim acelem olmadığı zamanlarda yağtığım gibi normalde pek kullanmadığınız çok düşük devirleri tercih edip 1000-1900 devir aralığını kullanabilirsiniz. Gene de rölantide beklemekten daha efektif olacağını düşünüyorum.
 
Şanzıman olayına gelince;
 
Bu konuda Hakan'ın ve yanılmıyorsam Uğur Abi ile AhmetH'nin çok kıymetli bir başlıkları vardı. Bahsettiğiniz durumu anlatmış olmakla beraber, onların anlattığına göre viteste takılı beklemeye gerek yok. Çünkü olay debriyaja basılması ve motorun şanzımandan ayrılması; sonrasında şanzımanın durması ile ilgili.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]