škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI soğuk motorda boşta araç kullanımı

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;107708

Çünkü olay debriyaja basılması ve motorun şanzımandan ayrılması; sonrasında şanzımanın durması ile ilgili.:ok:

Kesinlikle.



Alıntı yapılan: dragut;107345
Araştırmamın sonucu: Araç çalıştırılıp, 1 dakika bekledikten sonra viteste düşük devirde kullanılacak, boşa atıldığı zaman şanzumanın yağsız kalması söz konusu olacağından yüksek hızlarda vitese geçirilmesi durumunda aşınma söz konusu olabiliyormuş. Aracınızı boşta kullanmayın, şanzumanın yağsız kalması ilerde sıkıntı doğurabilirmiş. Boşta kullanmak zorunda iseniz  aracı durdurduktan sonra vitese takın, bu da seyir halinde boşa atma keyfini zaten ortadan kaldırıyor. Önemli olan doğru kullanmak, selamlar


boşa atıldığı zaman şanzumanın yağsız kalması söz konusu olacağından yüksek hızlarda vitese geçirilmesi durumunda aşınma söz konusu olabiliyormuş.



Tam olarak hızla değil devirle alakalı, 40 km/s ile giderken 1. vitese alırsanız boşta beklemiş, dönme hızı düşmüş, wash-up'ı dinmiş şanzımanı, 120 km/s ile giderken 5. vitese almaktan daha fazla tahriklere getirebilirsiniz.



Boşta kullanmak zorunda iseniz aracı durdurduktan sonra vitese takın, bu da seyir halinde boşa atma keyfini zaten ortadan kaldırıyor.


Vites boşta iken durum birazda debriyaja bağlı. Şimdi boşa attık arabayı hiç bişeye basmadan gidiyoruz hızımızın kaç olduğu mühim değil, bu durumda şanzıman 900 devirde dönecektir. Yada 750 devirde, bir diğer deyişle rölanti devriniz kaç ise o devirde şanzıman dönmeye devam edecektir.

Paragraf arası hint vereyim, aracı çalıştırırken debriyaja basın boşa alsanız bile, marş motorunu şanzıman yükünden kurtarırsınız. Uzun vadede belki daha geç diş sıyıracak bi marş dişliniz olur.

Gelelim aracı durdurduktan sonra vitese takma olayına. Biraz düşünürsek bunada gerek yok.

Örnekle açıklama metodundan gidelim. Rampa güzel saldım cihazı kompresyona binmesin yerçekimini daha net yesin diye, hızım 90 km/s lerden 160 lara çıksın, bu durumda rampa bitiminde vitese almak tehlikelidir, aracın yavaşlamasını bekleyin. Zira 1500-2000 gibi devirlerden son vites dişlisine kilitleyemezsiniz, devir yüksek kaçar, aracın yavaşlamasını bekleyin. 900 devirde salınan tüm dişli grubu harkk diye yüksek devre gelince sıçrama başlayıp prizdireklere falan fişman eresiye dek geçecek saliseler belki ufak yıpranımlara sebebiyet verebilir.

Peki aracın hızını düşürsek neden durmamıza gerek kalmadan vitese takıp devam edebiliriz?

Aracı aşağı yukarı hepimiz 1500 devirde falan kaldırırız, yani ilk hareket bu devirlerden olur. Yukarıdaki örnekten devam edelim, aracı peygambere alıp saldık, hızımız yükseldi 160 km/s leri buldu, rampa bitti, sakın 5 e alıp jark diye vitese oturtmayın eğer bu durumu takıyorsanız, hızın düşmesini bekleyin ve demin bahsettiğim kalkış devirlerinden yiyecek şekilde kaptırın vitese, örneğin hız 70-80 e düşsün, alın 5. vitese 1500-2000 arası bi yerden dönmeye başlasın ve sonra vitesi düşürüp şanzıman devrini artırın, lap diye 3 e alırsanız yine aynı zarar verme durumu söz konusu olacaktır.

Umarım anlatabildim.


NOT: Burada bahsedilen olayın mevzusu, yavaşlamış ve yağ dolanımı düşmüş şanzımanın (ki bu rölanti devri ve şahsımca o kadarda yetersiz bulmuyorum) birden yüksek devirlere çıkıp üst dişli gruplarını bir kaç salise yağsız döndürmesinden ileri gelecek "kılı kırk yarar cinsten" bi pimpirik durumu. Abarttığım kadar yok :D Ayrıca manuel için geçerlidir.
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2010, 22:28:47 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
herkes doğru
 
vites tipi ne olursa olsun boşta iken inilmez arabada devir olmadan ısısı hızlı artmaz eğer amaç yakıt tasarrufu ise yayan incen yokuş aşağı saldınmı kendini tekerlen dur.