škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

oksijen sensörü tamiri denemesi ve temizliği

C@GL@R · 31 · 108714

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar oksijen sensörü yüzünden motor arıza lambam yanıyordu kışın ilk çalıştırmada soğukta titreme yapıyordu. yani işlevini doğru yapamadığı için benzin ve oksijen miktarını ayarlayamadığı için gaz yememe yapıyordu saç kurutma makinası ile ısıttım sensörü öyle çalıştırdım o zaman yapmıyordu teşhisi koydum sorun oksijen sensöründeydi gerçi servis ve diğer ustalarda dedi değiştirelim dedi. o yüzden kireç sözücü porçöz vs..kimyasalda bir iki gün bekleteceğim sonucu göreceğim eğer kurum ve pislik yüzünden görevini yapamıyorsa taktığımda sorunsuz çalışması gerekir eğer oyleyse 150-200 liradan kurtulduk şimdilik işte yıllanmış pis kaka sensörün çıkarılması ve kendisi...


 

 
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2010, 11:17:36 Gönderen: C@GL@R »

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Por-Çöz gibi ürünler, sensörün kimyasal yapısına da zarar vermeyecek mi peki?
Bunu da araştırdınız mı?


Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle
sensörü gözden çıkardım. bu yöntem sorunu çözmez ise değişecek. sensörün uc kısmı kurum pislik var arka kısmı elektronik devre yani sadece uc kısmı kimyasala soktum görünüş olarak tabiri caizze cillop gibi oldu aynı şekilde görevinide etkileyecek bu uygulamayı yapan çok kişi var...

http://www.hyundaiclubtr.com/forum/forum_posts.asp?TID=14625&PN=1
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2010, 11:56:38 Gönderen: C@GL@R »

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle


sensörün son hali bu montajı yaptım tekrar şimdilik iyi gibi..

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Eğer sensör arızalıysa değiştirmekten başka yolunuz yok :) Maalesef temizlenebilecek bir parça değil. Ölçüm manatıüğı biraz farklı bunların.


Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle
araç lpg li olduğu için sadece çalıştırmada kullanacağım bir sensöre 200-300 lira vermek istemediğim için giriştim :)

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Eğer aracınız sıralı sistem ise ( ki öyledir ) LPG sisteminde de o sensörü kullanacaksınız ;)


Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle
emin misiniz bildiğinizi paylaşırsanız sevinirim ben aksini biliyorum da belki yanlış biliyorum :)

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Eminim ;)

Şöyleki; LPG ECU'su dediğimiz kutu sadece aracın enjeksiyoın bilgilerini belirli bir katsayı ile çarparak LPG enjektörlerine iletir.

Motor LPG ile çalışırken benzinede kullandığı tüm sensörleri kullanır, aracın kendi ECU'su bu sensörlerden gelen verileri işler ve bu duruma göre benzin enjektörlerine bilgi gönderir. İşte LPG olduğu zaman benzin enjektörü yerine sinyalin LPG enjektörüne gitmesi gerekiyor, bunuda LPG ECU'su gerçekleştiriyor. Aracın ECU'sundan aldığı devir bazlı enjeksiyon sürelerini LPG enjektörlerine gönderiyor ve bu sırada benzin enjektörlerini susturuyor.

Kısacası oksijen sensörü LPG 'de en önemli sensörlerden birisidir. MAP, IAT , TPS, MAF vs motorun düzenli çalışması için elzemdir ;)

Nacizane tavsiyem oksijen sensörünüzü değiştirmeniz yönünde olacak, illa orjinaline gerek yok, OEM sensörlerde işinizi görecektir, belki fiş vs bağlantıları uyumsuz olabilir ama sizin elinizden geliyor bu tarz işler.

Ayrıca oksijen sensörü bir çeşit sarf malzemedir de diyebiliriz. Sensörün ölçüm teknolojisi gereği belirli bir süre sonra ölçüm yeteneğini kaybediyor. Eğer arızalı ise sensörünüz değiştiriniz.

Çok konuştum ama bir konuyu daha yazmak istiyorum. OBD ile baktığınızda oksijen sensörünün arıza vermesi o sensörün kesin olarak bozuk olduğunu göstermez, diğer sensörlerin uygun olmamasıda aracın zengin yada fakir çalışmasını sağlayarak oksijen sensörü arızası verdirebilir. Söktüğünüz sensörü avometre ile kontrol etmenizide öneririm. Ayrıca OBD 'den data alarak grafiğin rölanti ve yükte nasıls eyrettiğinide izlemenizde fayda var.


Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle
ustalarımız ise sizin dediğinizin aksini söyluyor lpg li araçlarda oksijen sensörü

devreden çıkıyor diyor. bu hafta içinde sensörü değiştirmeyi düşüsüyorum bende o

yüzden sensörü gözden çıkardım. orjinal ntk sensörler 220 lira montajı ben yaparım

 birde bosch marka universal sensörler var 120 lira soketleri farklı ama uydurulabilir.

bende bosch marka takmayı düşünüyorum. işin ilginç yani sensör arızalı gösteriyor

fakat ne çekişte ne yakıtta bir sorunum var. bu işlem sonucu aracı bir test ettim

önceden arıza kodunu sildim. hemen yanan arıza lambası yanmadı sabah motor iyice

sokuken bir daha deneyeceğim duruma göre kışa bırakacağım sensör değişikliğini..

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Sende OBD cihazı varmıydı ?

LTFT ve STFT değerlerini kontrol ettin mi ?


Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle
obd cihazı alım satımı ile uğraşıyorum ama o değerlere hiç bakmadım. sadece arıza kodunu okudum çünkü antalya servis de aynı şeyi dedi ön oksijen sensörü görevini tam yapamıyormuş değişmesi şart demişti. 400 lira deyince haliyle kaçtık arkamıza bakmadan :) nelere bakmak gerekiyor LTFT ve STFTde

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
LTFT 0 'a yakın olması lazım. +10 veya -10 üzeri değerlerde bir sakatlık var demektir. Söylemekteki amacım bazen LPG kalibrasyonu yanlış yapıldığı için aracın ECU'su sapıtıyor. Benzinde arıza ışığını yakabiliyor (oksijen sensörü ssebebiyle)

Sizdeki arıza kodu tam olarak ne diyor ? Açıklamasına baktınız mı ?


Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle
hımm bir ara bakayım...

evet baktım 5 tane ustada baktı hepsi ön sensör değişmesi lazım dedi değerleri dorğu okuyamıyor dedim sadece kışın böyle yapıyor dedim bir ikisi temizleyelim dedi oyle kaldı ben temizledim yine aracı çalıştırdım arıza lambası yanmadı şimdilik...

silmeden önce P0135 olarak çıkıyordu..

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle


sorun çözüldü 20 km dir arıza lambası yanmadı. 150 kez okunum teşekkür edilmemesi ilginç herkese teşekkürler :D

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....