Eminim
Şöyleki; LPG ECU'su dediğimiz kutu sadece aracın enjeksiyoın bilgilerini belirli bir katsayı ile çarparak LPG enjektörlerine iletir.
Motor LPG ile çalışırken benzinede kullandığı tüm sensörleri kullanır, aracın kendi ECU'su bu sensörlerden gelen verileri işler ve bu duruma göre benzin enjektörlerine bilgi gönderir. İşte LPG olduğu zaman benzin enjektörü yerine sinyalin LPG enjektörüne gitmesi gerekiyor, bunuda LPG ECU'su gerçekleştiriyor. Aracın ECU'sundan aldığı devir bazlı enjeksiyon sürelerini LPG enjektörlerine gönderiyor ve bu sırada benzin enjektörlerini susturuyor.
Kısacası oksijen sensörü LPG 'de en önemli sensörlerden birisidir. MAP, IAT , TPS, MAF vs motorun düzenli çalışması için elzemdir
Nacizane tavsiyem oksijen sensörünüzü değiştirmeniz yönünde olacak, illa orjinaline gerek yok, OEM sensörlerde işinizi görecektir, belki fiş vs bağlantıları uyumsuz olabilir ama sizin elinizden geliyor bu tarz işler.
Ayrıca oksijen sensörü bir çeşit sarf malzemedir de diyebiliriz. Sensörün ölçüm teknolojisi gereği belirli bir süre sonra ölçüm yeteneğini kaybediyor. Eğer arızalı ise sensörünüz değiştiriniz.
Çok konuştum ama bir konuyu daha yazmak istiyorum. OBD ile baktığınızda oksijen sensörünün arıza vermesi o sensörün kesin olarak bozuk olduğunu göstermez, diğer sensörlerin uygun olmamasıda aracın zengin yada fakir çalışmasını sağlayarak oksijen sensörü arızası verdirebilir. Söktüğünüz sensörü avometre ile kontrol etmenizide öneririm. Ayrıca OBD 'den data alarak grafiğin rölanti ve yükte nasıls eyrettiğinide izlemenizde fayda var.