Selamlar
Yılların yorgunluğu yavaş yavaş bizim garip oğlanın sağından solundan çıkmaya başladı. Geçen senelerde kapı
krikoları iflas etmişti onları alıp değiştirmiştim, Bu işlem sırasında cam kaldırma motorlarının "ince hastalığa"
yakalandığını gittiği yere gidene kadar kullanmaktan başka kurtarma çağresinin olmadığını görmüştüm
Aslında orijinal otomatik cam olsa belki bu kadar sorun çıkmayacaktı kim bilir...
ancak bizim araç 1998 Nisan da İzmir de satılan ilk yeni yüz felicia olduğu için o dönem araç satışında bize yardımcı olan beyefendi indirim yerine otomatik cam hediye edelim demişti velhasıl kabul ettik ve 0 km aracımıza otomatik cam takılmıştı..
bu kışın sonradan takılan bu kitin kaldırma butonlarından biri arada basılı kalıyor ve aküyü bitiriyordu. bende artık zamanıdır diyerek Hepsiburada dan Cyclone marka üniversal cam kaldırma seti spariş ettim... takmak ise bu hafta sonuna kısmet oldu
sizinle bunu paylaşmak istedim konuda çok resim olacak umarım bağlantı sorunu çekenler üzülmez.. ayrıca similey kullanmayıda severim umarım resim sınırını da geçmeyiz
önce kiti göstereyim bunu spariş ettim 118tl gibi bir fiyatı vardı kapıma kargo geldi çok memnun kaldım alışverişten..
arabadaki hedefim komple eski tesisat ile beraber eski takılan ne varsa atıp kendim yeni kit ile kontak ceryanı
ile çalışan bir uygulama yapmaktı..
sizinde anlayacağınız üzere eski uygulamada araç çalışmazken bile camları açıp kapatmak mümkündü, ayrıca yolcu
tarafında koltuk rayının biri hafiften küflenmişti bunuda temizleyip boyamaya karar verdim ve araca giriştim
koltukları dışarı aldım her koltuğu 5 tane 6 allen (hex6) tutuyor ..
koltuklar ağır ama ev içi kullanımda bir o kadar rahatçok güzel tv seyrediliyor :++:
Sonra araçtaki plastikleri sökmeye başladım tecrübeli olduğumdan rahat söktüm ama düşünüyorumda 12 yıl önce 0 km
araca iyi kıymışız :++: şimdiki akılm olsa hayatta elletmezdim...
Bu arada resimlerde gördüğünüz Bosch ixo lityum pilli akülü vidalamayı tavsiye ederim hepinize, ben ilk çıktığında
aldım geliştirilmesinde geribildirimlerle yardımcı olanlardan biriyim
şimdi bosch ixo2 var çok daha şeker hatta
devir ayarlısıda var şiddetle tavsiye ederim boyundan büyük işler yapıyor.
benzer tarih etiketleri aracın tüm büyük parçalarında var
eskiden bakıp aaa 2 hafta önce yapmışlar dediğimi hatırlarım 1998 senesi
aracın eski tesisatına kabaca göz atınca adamların sigorta kutusundan +12 yi alıp en yakın somunada şase verip
kabloları döşeme altına serpip güzelim plastiği delip bize aracı verdiklerini anlamak uzun sürmüyor..
ozamanda çok kızmıştık bu parçayı delmelerine ama yapacak bişey yok
nesye kapıya geçelim kapıyı döşmesini sökmek artık öyle rahat geliyor ki 4 kapıyı çeşitli işler için heralde
toplamda 10 defadan fazla söküp takmışımdır
dikkatinizi çekecektir kapı içi izolasyon naylonu yerine seracılardan aldığım kalın naylonu keserek kapı içine koli
bandı ile yapıştırdım zira orijinali berbat duruma geldi ve gerçekten inceydi..
sırada ince hastalığın sardığı motorlar
hem ciddi pas var hemde makaralarındaki sorunlar büyük bolca grese rağmen zorluyordu çünkü içinde dağılmış parçalar
görmüştüm 2008 başı kapı krikolarını değiştirirken..
Bu aşamadan sonra eski zımbırtıları söküp yeni kiti takmaya başladım..
inanın kutunun içinden istemediğiniz kadar üniversal parça çıkıyor.. deneyerek icabında kesip biçerek hatta yeni
vida atarak en idealini ayarlıyorsunuz...
biraz geometri biraz el becerisi o kadar..
yeni motor
bu işlemlerden sonra cyclone kitin elektrik tesisatına kafa yormaya başladım..
kuş serisi için bildiğiniz sök tak olacak şekilde üretmişler... hatta çizimler falanda onlar insanın şahin sahibi
olası geliyor bakkalda bile yedek parçası var mübarek arabanın
neyse 3 tane buton var bunda sürücü tarafında (kapıda) 2 tane hem sağı hem kendini kumada edecek şekilde yapmışlar
...bende ise vitesin arkasına 2 buton inmiş.. üstüne üstlük anlamadığım gri bir kablo da geliyor ve görünen o ki
geldiği yer baya derin :++: ulen bu ne diye düşünürken dedim kesinlikle park ampüllerine bağlıdır butonların
aydınlatması için.. hemen denedim doğru tehşis.. yani cyclone a yaramayan bir kablo var elimin altında .. öyleyse
cyclone butonları aydınlatmalı değil mi acaba diye düşünürek hemen bir test yaptım .. butonlar aydınlatmalıydı..
demek ki kontak ceryanı almam şart bizim eski sistem direk akü bağlantılıydı aynı yere bunu taksam akü bitecek diye
düşünerek demek işim dahada zorlaşıyor en iyisi ara vermek diyerek bugünün işi budur sabah ola hayrola
felsefesiyle eve geçtim
koltuğun rayını matkabın ucuna taktığım telli zımbırtı ile temizleyerek 2 kat boyadım ve yattım
sabah arabanın içi savaş alanı gibiyidi hemen arabanın içinde bir köşeye bağdaş kurup neyi nasıl yapacağımı
kestirdim ve uygulamaya koyuldum..
3. buton hiçbir işe yaramayacağından bir şase boşluğunda ebediyete kadar bekleyecekti çünkü sistem onun üzerinden
geçiyor o yerinde yoksa çalışmıyordu bende onu kablo yığınından ayırmakla yani kes biçle uğraşmadım..
kablolar için çok güzel yerler buldum aracın içinde , dikkatinizi çekmiştir izolasyon malzemeleri var döşeme
altında, onlarda benim önceki marifetlerimden:D
şimdi işin ceryan beslemesine kafa yormaya başladım..
sistemde 15A lik sigorta var demekki ben 15A üstü sigortanın koruduğu her yerden kaçak hat alabilirim diye düşündüm
birde bu kaçak hat "kontak ceryanı" ise yani sadece kontak açıkken çalışıyorsa tadından yenmez :hanz:
ufak denemelerle 30A lik arka cam rezistansına kaçağı basıtım ancak çalışmadı
buton basılı olmayınca sigortasına akım gelmiyor..
denemeler sürdü ve ısıtma fanı için yapılmış 25A sigortanın üst bacağına kontak ceryanı geldiğini farkettim
hemen buraya çökerek tesisata gereken +12 yi bağladım böylece orijinal tesisata hiç kesbiç yapmadım
şase noktası içinde beyin fırtınası yaptım en uygun yer harbiden eski tesisatın bağlandığı yermiş :++:
hemen şaseyide oraya verdim olay bitti..
sonra kasedi başa sardım
kötü haberim fotoğraf makinasının pili bitti bende bu aşamadan sonra çekim yapamadım ama sonra eklerim
özetle iş bitti kurtlarımı döktüm.. bundan sonra arabayı anca ses izolasyonu yapmak için bu kadar soyarım heralde
onuda rektefiyeden önce yapmam diye düşünüyorum, yaza girerken 350tl ye komple klima kiti satıyorlardı onu
kaçırdım
yoksa bu gün bu konu yerine DIY klima montajı konusu açıyordum
okuması güç bir konu açmadım umarım sizi eğlendirmiş ve meraklısına yol göstermişimdir.
iyi günler :ok: