škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kia Rio Crdi 110hp 2006 vs Skoda Fabia 101 hp

tufan · 49 · 28999

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı razor10

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;106264
bunun tartışması bile olmaz; 1.6 110 hp turbo dizel havada, karada, denizde, kalkışta, inişte 1.4 101 hp. atmosreriği yer değil yutar.

çok ağar olmuş bence yutması.. tmm ilk baştada bahsettiğim gibi rio motor olarak awantajlı fabia ya göre.ama yutma fln da olmaz. 3.20 d ile kıyaslıyoruz gibi yazmışınız sanki 1 az.


Çevrimdışı razor10

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;106268
Yaşamaz hacı patinaj, zaten doğru dediğin üzere RWD oluşunun yanı sıra aero olarakta ileri atılır bi dizaynı var bizim bineklere göre, yerden cihaz kalın tekerli. Ayrıca dizel torka binip patiye sardığı zaman seyreyle cümbüşü :)
 
 
 
 
Kullanmasam hadi inanacağımda :D Kesinlikle ihtimal vermiyorum :)
gel hakanım benim akrabamda rio war onu alırım. sende 101 lik bul 1 tane deişelim aracları. ankardan istanbula kadar yardıralım. ataşehir gişelere ilk kim gelecek:=)) işin şakası hakanım 101 lik fabia sende kullanmışındır. öyle hafife alacak bi makina değildir.. dimi?


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: razor10;106280
çok ağar olmuş bence yutması.. tmm ilk baştada bahsettiğim gibi rio motor olarak awantajlı fabia ya göre.ama yutma fln da olmaz. 3.20 d ile kıyaslıyoruz gibi yazmışınız sanki 1 az.

bu işin tartışması bile olmaz nesi tartışılıyor ki. eski bir choice sahibi ve bütün limitlerini sonuna kadar zorlamış birisi olarak biliyorum ki bana göre fabianın şansı sıfıra yakın .

birisi 1.4 101 hp 126 tork ve üstelik torkunu yüksek devirde veren bir atmosferik bir makine

diğeri 1.6 110 hp 240 tork  ve torkunu 1700 devirlerden itbaren veren turbo dizel bir makine.

ister kağıt üzerinde ister uygulamada fabia geçer diyebilecek kişi varmı.?

beygir dersen kia'da, tork dersen kia'da, turbo dersen kia'da. fabiada ne kaldı.

bırakın 110 hp dizeli; 80 hp dizeller bile 101 lik fabia ile çoğu konuda yarışır. 80 lik dizele karşı 101 lik benzinlinin tek bariz şansı devir ibresini redline dayamasıdır. o zaman son süratte 101 lik fabia 80 lik dizeli genel anlamda geçer ( Hakan Erdoganın dizeli gibi dizeller hariç)

yutar derken katlar anlamında yazmadım.
avantajlı dediğin zaman her ikiside kazanabilir ama kianın şanşı daha yüksek anlamına gelir. bence benzinlinin şansı sıfıra yakın.
olayı sadece son sürat açısından değil her yönden değerlendiriyorum.
« Son Düzenleme: 21 Mayıs 2010, 11:21:09 Gönderen: fabialife »


Çevrimdışı razor10

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;106295
bu işin tartışması bile olmaz nesi tartışılıyor ki. eski bir choice sahibi ve bütün limitlerini sonuna kadar zorlamış birisi olarak biliyorum ki bana göre fabianın şansı sıfıra yakın .
 
birisi 1.4 101 hp 126 tork ve üstelik torkunu yüksek devirde veren bir atmosferik bir makine
 
diğeri 1.6 110 hp 240 tork ve torkunu 1700 devirlerden itbaren veren turbo dizel bir makine.
 
ister kağıt üzerinde ister uygulamada fabia geçer diyebilecek kişi varmı.?
 
beygir dersen kia'da, tork dersen kia'da, turbo dersen kia'da. fabiada ne kaldı.
 
 
bırakın 110 hp dizeli; 80 hp dizeller bile 101 lik fabia ile çoğu konuda yarışır. 80 lik dizele karşı 101 lik benzinlinin tek bariz şansı devir ibresini redline dayamasıdır. o zaman son süratte 101 lik fabia 80 lik dizeli genel anlamda geçer ( Hakan Erdoganın dizeli gibi dizeller hariç)
 
yutar derken katlar anlamında yazmadım.
avantajlı dediğin zaman her ikiside kazanabilir ama kianın şanşı daha yüksek anlamına gelir. bence benzinlinin şansı sıfıra yakın.
olayı sadece son sürat açısından değil her yönden değerlendiriyorum.

peki benzinlinin şansı 0 a yakın olsun.fakat o 101 liğin direksiyonunda ben olsam o kianın arka tamponunda yürürüm.uzun yolda.


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: razor10;106307
peki benzinlinin şansı 0 a yakın olsun.fakat o 101 liğin direksiyonunda ben olsam o kianın arka tamponunda yürürüm.uzun yolda.

onu zaten yazdım, sadece son sürat olarak olaya bakarsan deviri redline'na dayarsan 101 lik 110 luk dizelin arkasından ayrılmaz. istisnalar hariç 80 lik TDİ leri de her zaman geçer.
101 lik benzinli düşük ve orta devirlerde kedi 5.500 devir ve üstünde aslan kesiliyor.
kırmızı ışıkta klima açıkken kalkışlarda bazen nazlanır ama 6.000 devire dayadınmı klima açık kapalı düz rampa farketmez şöförlüğüne güven.
frenleri, yol tutuşu mükemmeldir.


Çevrimdışı razor10

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;106327
onu zaten yazdım, sadece son sürat olarak olaya bakarsan deviri redline'na dayarsan 101 lik 110 luk dizelin arkasından ayrılmaz. istisnalar hariç 80 lik TDİ leri de her zaman geçer.
101 lik benzinli düşük ve orta devirlerde kedi 5.500 devir ve üstünde aslan kesiliyor.
kırmızı ışıkta klima açıkken kalkışlarda bazen nazlanır ama 6.000 devire dayadınmı klima açık kapalı düz rampa farketmez şöförlüğüne güven.
frenleri, yol tutuşu mükemmeldir.

ya biz 101 likle 215 km sürat görmüştük. indim abartmıyorum aracı ön kaputtan öptüm :=)


Çevrimdışı razor10

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
konu dağılıyor fakat 1 şey sormadan geçemiycem hazır o konuyu konuşurken.. bu 1.5 110 hp lik motor kia hyundai vs.. 1.6 tdcı 109 hp focus la yürürmü kafa kafaya? madem sayısal değerler konuşuyoruz.


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: razor10;106332
ya biz 101 likle 215 km sürat görmüştük. indim abartmıyorum aracı ön kaputtan öptüm :=)

km. kadranında görürsünüz. ben de çok dik virajlı rampalarda 3. viteste bazen klima açık bazen kapalı 150-155 km. yi sayısız gördüm.
birincisi o gördüğünüz km.nin  gerçek anlamda yanılma payını hesaba katın. ŞU andaki arabam 100 km. de iken GPRS 94 km. gösteriyor. yani yeni arabada yanılma payı 100 km. sabit hızda % 6. hız yükseldikçe genelde sapma da belirli bir oranda artar.
o arabaya bir de GPRS le binin ikisini aynı anda test edin.
101 lik araba da gerçek km olarak 200 bile zor yapar.


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: razor10;106334
konu dağılıyor fakat 1 şey sormadan geçemiycem hazır o konuyu konuşurken.. bu 1.5 110 hp lik motor kia hyundai vs.. 1.6 tdcı 109 hp focus la yürürmü kafa kafaya? madem sayısal değerler konuşuyoruz.

bu konu fabia, kia gibi değil.
her ikiside turbo dizel. beygirleri ve torkları birbirine yakın.
burada aracın ağırlığından, şanzuman oranlarına, lastik tabanlarından, arabanın bakımına,  motorun iyi açılmasına kadar  kadar çok şey devreye giriyor sonuca etki edebilecek.
bence birinin diğerine bariz bir üstünlüğü yok. kafa kafaya da giderler veya birisi çok az farkla önde olabilir ama hangisi önde olur bilmem.
focus motorunun limitlerini çok fazla bilmemekle birlikte; korelilerin araçlarının focustan biraz daha hafif olacağını, lastik tabanlarının biraz daha dar olacağını düşünüyorum. (şanzuman oranlarını bilmiyorum) korelilerin bir adım önde olma ihtimali yüksek gibi.


Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;106340
km. kadranında görürsünüz. ben de çok dik virajlı rampalarda 3. viteste bazen klima açık bazen kapalı 150-155 km. yi sayısız gördüm.
birincisi o gördüğünüz km.nin  gerçek anlamda yanılma payını hesaba katın. ŞU andaki arabam 100 km. de iken GPRS 94 km. gösteriyor. yani yeni arabada yanılma payı 100 km. sabit hızda % 6. hız yükseldikçe genelde sapma da belirli bir oranda artar.
o arabaya bir de GPRS le binin ikisini aynı anda test edin.
101 lik araba da gerçek km olarak 200 bile zor yapar.


o gpsin doğru ölçtüğü ne malum bence aracın km si daha doğru sonuç verir %6 luk payda haklısınız fazlası olmaz 240 ibrede 215 km demek olur oda.. yani 101 likler 220 en fazla 220 yapar sanırım

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Devir kesici ve dişli oranlarını unutmayın, her araba kadrandaki son hıza çıkar demek yanlış...


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;106358
Devir kesici ve dişli oranlarını unutmayın, her araba kadrandaki son hıza çıkar demek yanlış...
+1985

bu arada dijital klimatronik kliması olanlar klimadan hızlarını dijital olarak görebilirler. benim toledo kadranda 230 da iken dijital göstergsi 215 falan oluyordu.


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: C@GL@R;106353
o gpsin doğru ölçtüğü ne malum bence aracın km si daha doğru sonuç verir %6 luk payda haklısınız fazlası olmaz 240 ibrede 215 km demek olur oda.. yani 101 likler 220 en fazla 220 yapar sanırım

sen de bilirsin GPRS lerde hata oranı sıfıra yakındır. anlık olarak tüm bilgileri uydudan alır.
ayrıca markası ne olursa olsun tüm üretici firmalar ve otoriteler tarafından kabul edilen araçlardaki km. göstergelerinde sapma oranları vardır. bu nedenle de üretici firmalar son hızlarını bile gerçeğinden düşük olarak açıklarlar.
sapma markaya modele, aracın yaşına, bakım durumuna göre değişiklik gösterebilir. %6 da olur %10 da olur hatta problemli bir araçsa %15 de olur.
genelde hız arttıkça sapma oranının belirlirli bir miktar yükseldiği söylenir.
240 kadran olayına gelince o katogoride en yüksek hız yapan araca göre dizayn edilir ve aynı katogorideki tüm araçlara konur.
maliyet açısından her model için aynrı bir imalat yapılmaz. o kadran değişik bir sürü fabiada kullanılır.
240 kadran konulunca 240 yapacak anlamına gelmez. yanılmıyorsam fabia RS de de aynı kadran olması lazım. zaten devir kesici buna izin vermez.
bu konu daha önce de birkaç forumda çok tartışıldı. 101 lik fabianın yapacağı son sürat kadran olarak 207-210 civarındadır. bu da  gerçek hız olarak 200 km. yapmaz.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
101'de 211 ile polis radarına girdim (tamamen düz yol,rüzgarsız,yüksüz) ve bunu bilerek yaptım bakayım kaç diyecekler diye :hanz: durumu söyleyince polisler gülüp ceza bile kesmemişlerdi hatta :hanz: çok eski forumda polisin radar çıktısını paylaşmıştım  :hanz: hadi yuvarla tüm hata paylarını net 200 var kısaca.
Bir dönem bizimde üzerinde tartıştığımız konuydu bu. Honda, Peugeot, Renault v.b farklı araçlar ile çok denedik yan yana gidip, belli bir hızda anlaştık, işte kadran 150 olunca işaret verin veya o anda konuştuğumuz hız üzerinden neyse. Üç aşağı beş yukarı tam yan yana iken aynı hızları gösteriyordu araçlar.
Arkadaşımda yeni Honda Civic var dijital göstergeli, yanımda arkadaş onun kadranı 122 okuduğunda benim hızım 120'nin 2 ibre kalınlığı üzerindeydi, Honda ile aynı gösteriyor :hanz:
Kadrana göre 218-220 civarlarında devir kesiciye giriyor Fabia ama kadran sapması en lüks araçtan en basit araca kadar hemen hepsinde var tabi. O andaki gerçek hızınız genelde düşük olur, bu birazda güvenlik payıdır.
Ortak kadran kullanımı elbette var, fakat 1.2 Fabia'larda 220'lik kadran vardır mesela.
Bizim 101'ler her zaman tartışma zemini yaratan arabalar olmuştur :hanz: Resmi drag yarışlarında bir üst sınıf ile kaldırılır yani 1.6'lar ile, 101'ler hiçbir zaman 1.4 sınıfında kaldırılmadı :hanz: Yılını hatırlamıyorum 2006 veya 2007 idi sanırım, Deniz arkadaşımız vardı hatırlayan olur, İzmir'deki draglarda 1.6'ların içinde 3. olmuştu stok 101 ile :hanz:
Arabasına, kaptanına çok bağlı değişkenler, 101'le maymunda edersin maymunda olabilirsin :hanz: riskli araba vesselam :hanz: ama 101 kupon arabadır bunu bilir söylerim her zaman :hanz:


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
neymiş benim şu 101 fabia m.ama çok memnunum iyiki daha az beygiri yok.çünkü 120-130 la giderken gaza dokununca ataklaşıp kükremeye başlaması ve yag gibi asfaltta akmasına bayılıyorum
2006 GOLF PLUS