0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
"Belli bir hacmin altındaki az güç üreten motorlara oto şanzuman koyulmaz.Çünkü küçük hacimli motor oto viteste güçsüz kalır ve oto vitesin gereklerini karşılayamaz öerneğin rampadan kalkma gibi" diye duymuştum.Bence de bu yüzdendir.:ok::ok:
Bu, şanzıman oranlarından haberi olmayanların söylemleri zira 800 cm³' lük Suzuki Maruti' nin bile otomatik vitesli modeli vardı.
Maruti kaç kg?
"1300 kg"'luk Toyota Corolla 1.4 dizelde otomatik vites var, 90 beygir mi ne gücü üstelik birde :rm:Otomatik vites her arabaya konur, konuyorda zaten, ha performans kısmı tartışılır elbette ayrı mesele.
ancak VW bir türlü yapmadı gitti böyle bir uygulama.
Clio' da ufak dizel+otomatik var, keza Toyota' da da var ancak VW bir türlü yapmadı gitti böyle bir uygulama.
Stratejik bir yaklaşımı vardır o işin illaki, sarfiyat için, maliyet için, mekanik bir durum için v.s Gerçi koymasınlar düşük hacimli dizelde otomatik bir saçma sapan oluyor, ne bilim. Bizde vardı işte bu Corolla D4D otomatik, rezil ötesi birşeydi. Şehir içinde zaten dizel sarfiyat esprisini yitiriyordu tamamen ve ciddi kavrama problemi yaratıyordu, paso manuel atardık vitesi direksiyondan. Salak bir sistemdi tamamen.
O anlattığın M/M dedikleri otomatikleştirilmiş manuel vites. Gir Toyota foruma herkes sıkıntılı o şanzıman yüzünden.Kara şanzımandan şaşmamak lazım. Ara gazla gezmenin keyfi başkadır her daim.