Motora acıyarak cümlelerime başlamak isterim.
Muhtemelen motor içerisinde ve turboda kurum bağlama durumu söz konusu. Tabi katalitikte ne alemde Allah kerim.
Filtreleri değişmissiniz güzel, yakıt filtresinide değiştiniz tabi. Desem ki ben bu durumdayım ne yaparım?
Öncelikle yağı değişirim eğer değişmedi iseniz, Mobil ESP 5-30, Castrol 5-40 Turbodiesel gibi esaslı bir yağ koyarım.
Çekerim Shell'e, GTL adlı yakıt ile depoyu taşırana kadar doldururum. Çıkarım çevre yolunda son vites son gaz yerde giderim kilometrelerce ve gündelik kullanımda aracı 3250-3750 devir bandında kullanırım.
Özellikle süratlenmiş giderken, örneğin 180-190 gibi (gerçi sizin araba pek yapamaz gibi) andien gazı bırakıp tekrar yere koymalar yaparım.
Bu şekilde bir-iki depo GTL bitirdikten sonra yağı tekrar değişip, tekrar gözden geçiririm durumu. Belki enjektörler kendine gelir.
MÜHİM NOT: Yukarıda bahsettiğim durum tamamen TC Karayollarında illegal olmakla birlikte son derece hayati tehlike arz etmektedir, tavsiye niteliğinde değil, kendi görüşlerimdir. Yapmayın, yaptığınız takdirde başınıza bir şey gelmesi durumunda kesinlikle sorumlu tutulamam, sorumluluk kabul etmeyeceğimi beyân ederim.
Hadi diyelim bütün bunlar yapıldı veya yapılmadı ve sonra değişen bir şey yok ne yapacağız?
Motor carbon temizliği geçirebliir, turboya bakılır, katalitiğe bakılır. Devamında yüksek ihtimalle iyileşme gözlenecektir.
Ve dürüst olmak gerekirse.............;
TDI gibi pompa meme enjektörlü kendinden tubo şarjlı intercooler bir makineye traktör mazotu koymuş zihniyetin ne arabasının bakımını düzgün yaptığını düşünürüm ne de o motordan bi cacık olacağını. Olmaz hocam. O araç yaş.
Yarın mazot pompası cuflarsa eline 1700 TL faturayı tutuşturuverirler.
Ufak hacim yüksek kompresyonlu turbo-dizel cihaza öle herkes binemez. Herkesede vermeyeceksin arabayı bilen adam kullanacak, üç kuruşun hesabını yapıyordun madem alaydın benzinliyi LPG takıp bineydin. Yok öle yağma az yaktığının karşılığını vereceksin.
En basitinden TDI makineler atmosferik benzinlilere göre havayı sert çeker, bir nevi elektrik süpürgesi gibi düşünün, 2500-3000 kilometrede bir hava filtremi değişirim, sanayiden geçtikçe alırım pazardan patlıcan alır gibi. Kırsal koyan adam onu değişir mi, bunu bilir mi? Bilmez...
6900-7500 kilometrede bir o yağ değişmelidir arkadaşım, 10-15 bin km'de bir değişirsen araba çırıl çırıl çalışmaya başlayacaktır belli bir kilometreyi doldurduktan sonra. Ayrıca yukarda bahsettiğim türdeşten yağlar kullanılacak, aynı yağ turboyada gidiyor, içerde pompa meme enjektörün basıncı fevkalade yüksek, tahrik çok fazla gerek gömleklerde gerek krank-piston kolu kesişmelerinde.
Umarım aracınız sağlığına kavuşur, geçmiş olsun, kolay gelsin...