Bizim Cordoba'da aldığımız günden beri sinirimi bozan bir sorun var.
Araç henüz 40 bin km civarında. Ama bugüne kadar kaç kere dış aydınlatma ampulü değiştirdiğimizi inanın hatırlamıyorum.
Ön aydınlatmada kısa hüzmeli far (yani bildiğimiz ön far ampulü) bugüne kadar en az 3 kere gitti. Şu an gene bir tanesi sönük, Allahtan sis var da, periyodik bakıma kadar idare edebiliyoruz.
Kendin sök-tak yapmaya da pek uygun değil ön farlar. Daha önce yaptığımızda ayarı bozulmuştu. Bayağı da uğraştırıyor hani...
Arka tarafta durum daha iyi değil. Sanırım arkada değiştirdiğimiz ampul sayisi 3'ten de fazla... Giden ampuller cogunlukla çift flamanlı, yani hem fren lambası hem de park lambası işlevi görenler. Yanılmıyorsam sadece park lambası işlevi gören ampuller de bu işe karışmıştır bir ara.
Ha bu arada; arkada 4 park lambası var. Bunlardan 2 tanesi çift flamanlı ve aynı zamanda fren lambası işlevine sahip.
====================================
Bu olay bizim araçla sınırlı kalsa sallamayacağım. Ama hem ampullere ekstra özen gösteriyor oluşum (İrfan Hocamızın "farları kapatıp marş bas" uyarısını bile ciddi bir şekilde dikkate alıyorum) hem de özellikle arka fren lambalarından biri yanmayan çok sayıda Cordoba ve VW grubu araç görmüş olmam (belki de sadece dikkatimi çekti ?) bu başlığı açmayı gerektirdi.
Üstelik Skoda Roomster'ın Auto Bild tarafından yapılan ve Auto Show tarafından yayınlanan 100 bin km uzun dönem testinde de aracın bir "ampul patlatma canavari" olduğu ifadesine yer verilmiş. Yani Roomster'da testlere bile geçen bir durum. Burdan VW grup ile ilgili ortak alt sistem kullanımı ile ilgili bir sorun olabileceği geldi aklıma.
Servise gidince orada da soracağım, ama adamların "normal abi, ampul patlar" demelerinden korkuyorum.:++: