Gücü ve tasarımıyla sıra dışı bir model olan Miura, Lamborghini’nin ilk gerçek süperspor otomobili olarak tarihe geçerken, mühendislik özellikleriyle de yaradılış amacı olan Ferrari’yi alt edebilme yetisine sahipti. Süperspor otomobil denildiğinde çoğumuzun aklına gelen ilk markadan biri Lamborghini’dir. İtalyan süperspor otomobil markasının 1963 yılında başlayan otomobil üretiminin temelinde, Ferruccio Lamborghini’nin Enzo Ferrari’ye sinirlenip Ferrari’den daha performanslı modeller geliştirme kararı yatıyor. Traktör üreticisi olan Ferruccio Lamborghini kendi soyadını taşıyan markasının logosu olarak kendi burcu olan boğayı tercih etmişti. Markanın ilk otomobili olan önden motorlu 350 GTV’yi, 350 GT ve 400 GT takip etti. Ferruccio Lamborghini önceki modellerinden çok farklı, sıradışı, güçlü, dengeli ve pratik bir spor otomobil üretmek istiyordu. Bu modelin adı da sıradışı olmalıydı. Bunun için, Manolete’yi arenada öldüren boğanın geldiği çiftliğin adı olan Miura ismini seçti. Lamborghini, aracın karoserini üretmesi için Bertone ile anlaştı.
Bertone’nin tasarımcıları Nuccio Bertone, Marcello Gandini ve Giornetta Guigiaro arasında çıkan tasarım savaşı sonuçlanamasa da otomobilin karoseri Bertone’ye aitti. Miura, 1966 yılında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Ziyaretçilerinden olumlu izlenimler alan Miura, 1966 yılında 400 modeliyle üretime başladı. Miura 400’ün ortasında ve enine yerleştirilen 4.0 lt’lik V12 motor ve 5 ileri manuel şanzıman bu aracı diğer süperspor otomobillerden ayırıyordu. Miura 400’ün kullanıcıları tamamen açılan ön ve arka kapakları sayesinde motor ile yedek lastik, akü ve diğer parçalara kolayca ulaşabiliyorlardı. Miura, ortadan motorlu bir araç olduğundan o dönem önden motorlu olan Ferrari modellerinde nazaran daha dengeli bir yapıya sahipti.
Miura 400’ü 1968’de P400 S takip etti. Ferruccio Lamborghini, Miura’da hidro pnomatik sistemini kullanmak için Citroen ile bir çalışma içerisine girerken bu kararından vazgeçti. Lüks ve konforun ön planda olduğu Miura 400 S’in tavanına yerleştirilen konsoldan klima gibi çeşitli özellikler kontrol edilebiliyordu. Elektrikli camlar, çeşitli krom kaplamalar da bu modeli selefinden ayırıyordu.
1970 yılında tanıtılan Miura Jota, aerodinamik farları, geniş çamurlukları, hava girişli ön kaputu, küçük sürgülü yan camları ve magnezyum alaşımlı jantlarıyla diğer Miura modellerinden ayrılıyordu. Jota’dan 1 adet üretildi ve bu araç, Kuzey İtalya’daki sahibinin kaza yapmasıyla tarih sayfalarındaki yerini aldı. Miura’nın en güçlü ve son modeli olan Miura SV, 1971 yılında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Miura’da yüksek hızlarda süspansiyonla birlikte ortaya çıkan sürüş problemi Miura SV’de çözülmüştü. Miura SV, 385 HP’lik V12 motoruyla maksimum 300 km/s’ye ulaşırken, revize edilen bağımsız süspansiyonlarıyla bir kademe daha güvenli bir modeldi. Miura’nın üretimi 1973 yılında sona ermeden önce Countach, Uracco, Jarama ve Espada ile Lamborghini 5 farklı model sunuyordu. 1960’ların sonlarına doğru seri üretim bir modelin 280 km/s’ye ulaşması ve 0-100 km/s hızlanmasını 4.5 saniyede tamamlaması adeta bir hayalken Miura bunu gerçek kılmıştı. Miura’nın mirasını günümüzde Murcielago LP640 ve Gallardo taşıyorlar.
Alıntı :
http://www.otohaber.com.tr/haber/hist/4518-klasik_lamborghini_miura.html