škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Klima açıkken performans kaybı

Ziyaretçi · 42 · 21440

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle
hyundai getzlerde elektronik klima varmış doğrumudur beyler aracın sadece elektriği ile çalışıyor güç kaybı yokmuş

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;118732
yani,
klima acıkken motor daha fazla zorlanıyorsa,
arac ilk calıstırmada hemen klimayı acmak dogru olmayacaktır, motor ısınmadan zorlamıs oluyoruz, sanırım,

 
"Zorlanma" dediğimiz şey motor soğuk iken daha ziyade devir ile alakalı olsa gerek. Hatta okuduğum yabancı bir kaynakta tam tersine, yeni çalıştırılan araçta tüketimi arttırıcı elektronik donanımın kullanıma sokulması tavsiye ediliyordu. Amaç daha fazla yakıt kullanımı ile bir nevi "jikle" etkisi yaratarak motorun daha çabuk ısınmasını sağlamak imiş burada...
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: C@GL@R;118733
hyundai getzlerde elektronik klima varmış doğrumudur beyler aracın sadece elektriği ile çalışıyor güç kaybı yokmuş

 
Termodinamik kanunlarını düşünürsek hiç bir enerji bedava değildir. Elektrik nereden geliyor? Şarj dinamosu epey yük çekiyor demektir. O da motora ve tüketime yansıyacaktır  ;)
 
Küçük arabalarda elektrik de çok düzenli olmayabiliyor. Çoğunda farlar açıkken, direksiyon çevirirken, fan üflerken pırpır yapıyor göstergeler, farlar. Bir de buna klima kompresörünü besleyecek akımı ekleyin  :)
 
Elektrik işi çok mantıklı olsa niye bugün üretilenlerin çoğu kayışla krankla tahrik alıyor diye düşünüyorum.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Roomstercilarin klima acikken kalkislardan dert yanmamalarinin nedeni kisa oranli kamyonet vitesleri :++: :)


IceMaN70

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;119740
Termodinamik kanunlarını düşünürsek hiç bir enerji bedava değildir. Elektrik nereden geliyor? Şarj dinamosu epey yük çekiyor demektir. O da motora ve tüketime yansıyacaktır  ;)
 
Küçük arabalarda elektrik de çok düzenli olmayabiliyor. Çoğunda farlar açıkken, direksiyon çevirirken, fan üflerken pırpır yapıyor göstergeler, farlar. Bir de buna klima kompresörünü besleyecek akımı ekleyin  :)
 
Elektrik işi çok mantıklı olsa niye bugün üretilenlerin çoğu kayışla krankla tahrik alıyor diye düşünüyorum.

Ağbi belki masraftan kaçmak içindir esktradan elektrik motoru koycak vs vs :)


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;119641
"Zorlanma" dediğimiz şey motor soğuk iken daha ziyade devir ile alakalı olsa gerek. Hatta okuduğum yabancı bir kaynakta tam tersine, yeni çalıştırılan araçta tüketimi arttırıcı elektronik donanımın kullanıma sokulması tavsiye ediliyordu. Amaç daha fazla yakıt kullanımı ile bir nevi "jikle" etkisi yaratarak motorun daha çabuk ısınmasını sağlamak imiş burada...

Zorlanmadan anlatmak istedigim, örnegin aracı ilk calıstırdığımızda motor ısınmadan asırı gaza basmak nasıl motora zarar veriyorsa, motor ısınmadan klimayı acmanın sakıncalı oldugunu düsünmemdi,
motor sogukken gaza bassanda ısınana kadar, iyi gaz yemiyor, klima acıkkende motor zorlandığı icin daha cok gazlamak gerekiyor,
motor sıcakken tamam belki motor bunun üstesinden gelir,
fakat motor sogukken birde klimanın yükü fazla gelecektir diye düsünüyorum,


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Bizde 1.6 Vectra vardı.
Klimayı açınca motor sesi Isuzu kamyon gibi oluyordu(Şaka yapmıyorum)
Yokuşta çekmiyordu vs vs...
 
1.4 TSI Passatta öyle bir sorun yok çok şükür...
 
Motordna motora değişiyor...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Can;120091
Bizde 1.6 Vectra vardı.
Klimayı açınca motor sesi Isuzu kamyon gibi oluyordu(Şaka yapmıyorum)
Yokuşta çekmiyordu vs vs...
 
1.4 TSI Passatta öyle bir sorun yok çok şükür...
 
Motordna motora değişiyor...
Eski işyerindeki Vectra' da düz yolda, klima açık 90 km/s hızla giderken gazı sabit tutup klimayı kapatınca sürat 110 km/s oluyordu.:wnk:


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;120093
Eski işyerindeki Vectra' da düz yolda, klima açık 90 km/s hızla giderken gazı sabit tutup klimayı kapatınca sürat 110 km/s oluyordu.:wnk:

Seviyorum bu motoru:++:



Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
can motor çalışırken kaptu açtığın zaman dizel sesini alamıyormusun yoksa :D


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;120115
can motor çalışırken kaptu açtığın zaman dizel sesini alamıyormusun yoksa :D

Hangi araçta abi:D


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
tsi da :)
rolantideki çalışma sesi dizel gibidir. hafifte titreşimli çalışır :) ilk mrşa basarsın 1100 1200 devirde 10  15 sn çalışır sonra  normal rolantisine iner o sırada ve sadece rolantideki sesi hafiften dizeli andırır :)
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2010, 17:52:49 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;120120
tsi da :)
rolantideki çalışma sesi dizel gibidir. hafifte titreşimli çalışır :) ilk mrşa basarsın 1100 1200 devirde 10 15 sn çalışır sonra normal rolantisine iner o sırada ve sadece rolantideki sesi hafiften dizeli andırır :)

Abi ses acayip deidğin gibi.
Tırrrrrr:++:
 
Ama içeriye gra ses gelmiyor.
Titreşim ilk 30 saniye var ama sonra yok.
Motor sesini daha dün konuştuk babamla.
Babam iyi kontrol et,1.6 TDI olmasın bu diye dalga geçiyodu en son:++:



Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;120090
Zorlanmadan anlatmak istedigim, örnegin aracı ilk calıstırdığımızda motor ısınmadan asırı gaza basmak nasıl motora zarar veriyorsa, motor ısınmadan klimayı acmanın sakıncalı oldugunu düsünmemdi,
motor sogukken gaza bassanda ısınana kadar, iyi gaz yemiyor, klima acıkkende motor zorlandığı icin daha cok gazlamak gerekiyor,
motor sıcakken tamam belki motor bunun üstesinden gelir,
fakat motor sogukken birde klimanın yükü fazla gelecektir diye düsünüyorum,

 
Orası öyle de, işte ben soğuk motorda gaza tam basmayı pek dert etmeyen bir yaklaşım sundum.:) Benim kişisel görüşüm gaza tam basılmasından ziyade yüksek devirin daha ciddi olduğu yönünde.
 
Tabii bu benim yaklaşımım. Şayet soğuk motor düşük devirde dahi gaz pedalına yüklenilmesinden hoşlanmıyor ise bahsettiğiniz durum sonuna kadar geçerlidir.:ok:
 
 
 
Alıntı yapılan: Can;120096
Seviyorum bu motoru:++:
 

 
 
 
 
Sevmek lazım tabii. Babalar babası bir motordur o.:rock1: Gerçi Z16XE'deki kabul etmesi zor gaz tepkisi gecikmesi son derece sinir bozucu.:sopa: Ama gene de insan ona bile alışıyor.:D
 
 
X16XEL'de ise gaz tepkisinde gecikme falan yok; 1. sınıf bir motor.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]