škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Opel Ampera

Ziyaretçi · 3 · 2690

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

IceMaN70

  • Ziyaretçi
Yakıt fiyatlarının devamlı  yükseldiği ve çevreye verdiğimiz önem nedeniyle hibridler her geçen gün  daha çok önem arz ediyorlar. Günümüzde tamamiyle elektrikli bir araç  yapmanın elde var olan teknoloji ile pek mantıklı olmadığı bir çok kez  kanıtlandı. Ancak her yeni model biraz daha elektrikli araçlara yaklaşıyor.




Opel Ampera yada aynı  aracın ABD versiyonu Chevrolet Volt bu yolda önemli bir adıma imza  atıyorlar. Bu gelişmenin adı artık aracın sadece elektrikli motor ile  hareket ettirilmesi. Bugüne kadar en gelişmiş hibrid kabul edilen Toyota  Prius Plug-in'de bildiğiniz gibi itiş gücü hem elektrik hem de içten  yanmalı motordan tek tek sağlanabildiği gibi, beraber aynı anda da  sağlanabiliyordu.
 Opel Ampera'nın ise tek başına elektrik motorundan sağlayabilmesinin  altında yatan neden oldukça güçlü bir elektrik motoruna sahip olması.  Tam tamına 150 beygir olan motor Toyota Prius Plug-in'in 80 beygirlik  elektrik motorundan oldukça fazla. Üstelik arkasında 16.2 kWs'lık bir  batarya bulunuyor, buda yine rakibinin 5.2 kWs'lik bataryasının nerdeyse  üç katı. Bu büyük pil aynı zamanda Toyota Prius Plug-in'in 21 km'lik  elektrik menzilini 60 km'ye çıkartıyor.







Opel Amera'nın elektrik  motoru dışında sadece jenaratör amacı güden 1.4 lt'lik 82 beygir  gücünde bir içten yanmalı motoruda mevcut. Eğer araç bataryası tükenir  ise 500 km daha jenaratörden sağlanan enerji ile yola devam edebiliyor.  Kısaca içten yanmalı motor elektrikli motorun menzili ve gücü sayesinde  artık yedek güç olarak çalışmakta.
 Batarya teknolojisi olarak Lityum iyon kullanan otomobil şehir  şebekesinden direkt şarj edilebiliyor. Herhangi bir fişe takılabilen oto  2,5 saat içersinde tam doluluğa ulaşıyor. Yapılan araştırmalara göre  Avrupa'lıların %80'inin  günde 60 km'den fazla yol katmediği görülmüş.







Aracın 370 newtonmetre  tork sağlayan atik motoru 100 km'ye 9 saniyede çıkmasını ve 160 km/s  hıza ulaşmasını sağlıyor. Ortalama yakıt değerleri ise 1.6 lt/100 km ve  40 gr/km CO2. Eğer aracı tamamı elektrikle yol kat edecek şekilde  ayarlarsanız Türkiye şartlarında benzinle kat edilen yolum 1/8'i kadar  elektrik parası ödeyeceksiniz.
 Bu yıl Cenevre otomobil fuarında tanıtılan arabanın pazara çıkış  tarihi olarak ise 2011'in ikinci yarısından bahsediliyor. Almanya için  bahsedilen satış fiyatı ise kesin olmamakla birlikte 28.000 ?  denilmekte. Karşılaştırma olarak ise     tam donanımlı Zafira SRi 1.9 CDTi 31.000 ?'dan satılmakta.


Çevrimdışı roomster.

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 301
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı TOOWYLDE

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Tam benlik şehir aracı:rock2:İşe girersem ikinci arabam bu olur sanırım...