Pozitif ve negatif işaretleri yanlış yazılmış. Yarı iletkenler (diyotlar) tarafından ayarlanmaz doğrultulur. Ayrıca 12V aküyü her zaman şarrjlı tutabilmek için 12V dan daha yüksek bir gerilimle şarj etmek gerekir. Arabada topraklama yoktur.
Bahsettiğiniz yazıyı wikipedianın yabancı versiyonlarını türkçeleştirerek ve skoda favoritin kullanma kılavuzunu esas alarak hazırlamıştım. Hata olduğunun düşündüğünüz yazı aynen skoda favoritin kullanma kılavuzunun 52. sayfasında mevcut.
Sayfa 52'de:
" Otomobilin elektrik sistemi tek fazlı sistemdir. Pozitif(-) faz aracın çelik konstüksiyonudur, negatif faz ise (+) kablolardır. Voltaj 12V. Çalışma gücü 14V, alternatör (dinamo) tarafından kontrol edilir ve yarı iletkenler tarafından ayarlanır."
Yine sayfa 52'de:
"Genel bakım:
Normal bakımda ve elektrik sisteminde yapılacak her türlü müdahalede akümülatör toprak hattı sökülmelidir..."
şeklinde ifade ediliyor.
Bu şekilde çelişkiye düştüğünüz konularda buraya yazılan yazılara cevap veremeyebilirim. Favoritin kullanma kılavuzuna göz atıp onu esas alınız.
Skoda Favorit'in Türkçe kullanma kılavuzu:
http://rapidshare.com/files/410115375/Skoda_Favorit_1.pdf
« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2010, 07:13:32 Gönderen: ocelikors »
Cahil ile sakın latife etme. Dili zehirli olduğundan gönlünü yaralar.