škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Wikipedia'da Skoda Favorit!

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
İlgimi çeken bazı satırları eklemek istedim..



Alıntı
Favorit Skoda'nın üretmiş olduğu önden çekişli ve önden yanal motorlu  ilk otomobildir.

Alıntı
Favorit modeli Skoda için bir dönüm noktası olmuştur. Çünkü bu model  fiyatlarının ekonomikliği ve üretiminin kolaylığı sayesinde insanların  yoğun ilgisi sonucunda üretimini hızla arttırmıştır. Toplam 783.167 adet  Favorit, 219.254 adet Forman ve 60.744 adet Pick-up üretilmiştir.

Alıntı
1991 yılında Skoda’nın işletme kontrolünü Volkswagen almıştır.  Volkswagen Skoda’yı zayıf pazarlar için ucuz arabalar imal eden bir  şirket durumundan akıllı ve rahat araçlar üreten bir marka haline  getirmek için uğraşmıştır. Volkswagen birleşmeden önce üretilen  Favorit'in eksikliği olduğunu düşündüğü kısımlarını baştan dizayn ederek  yeniden farklı modellerde piyasaya sürmüştür.

Alıntı
Skoda Favorit kullanıcısı otomobil hakkında yeterli bilgiye ve  pratiğe  sahip olduğu sürece yolda kalacak bir otomobil değildir.

Alıntı
Skoda Favorit kullanıcısı otomobili hakkında yeterli bilgi ve beceriye  sahip olmalıdır. Otomobilde seyahat halinde iken otomobilin stepnesi,  bijon anahtarı ve krikosu dışında otomobilde ufak bir takım sandığı  bulundurmakta fayda vardır. Otomobilin bağajında bunlara ek olarak  5kg'lık su dolu bidon ve 1lt'lik motor yağı taşımakta yolda  karşılaşılabilecek olası hortum yarılması, yağ sızdırma gibi sorunlarda  yardımcı olacaktır. Otomobilin motor bölümünde üstübü gibi malzemeler  kesinlikle bırakılmamalıdır çünkü zamanla benzin, yağ vs. bulaşıklarını  üzerinde toplamakta ve motorun sıcaklığıyla yangına sebep  olabilmektedir. Otomobilde olası bir yangın anında sürücü koltuğundan  birkaç saniyede ulaşılabilecek mesafede yangın söndürme cihazı  kesinlikle bulundurulmalıdır. Bagaja bırakılmış bir yangın söndürme  cihazının olası bir yangında panik yapıp otomobilden uzaklaşılacağından  hiçbir faydası olmayacaktır.

Alıntı
Yedek parçası en ucuz otomobil markalarından biriside Skoda Favorit'tir.  Otomobilde yedek parça olarak başka otomobil markalarının benzerlerini  uydurmak yerine orjinal Skoda Favorit parçalarını kullanmak uzun vadede  daha yararlıdır.

Alıntı
Skoda Favorit'in motorundan gelen ses desibelindeki yüksekliğin sebebi,  otomobilde triger kayışı değil, triger zinciri bulunmasındandır. Buna  rağmen motor sesi sanıldığı kadar yüksek değildir. Motor sesi kullanılan  motor yağı ile doğrudan ilişkilidir. Kendi kullandığım Castrol Magnatec  10W/40 motordan gelen sesi belirgin şekilde azaltmıştır. Fakat anormal  ses ve titreşimin çeşitli sebepleri olabileceği için servise  danışılmalıdır.

Alıntı
Skoda Favorit'in en çok benzetildiği ve karşılastırıldığı otomobil Lada  Samara'dır. Esasında iki otomobil arasındaki tek benzer nokta  tasarımlarının birbirine yakınlığıdır. Samara Rusya'da, Favorit  Çekoslovakya'da üretimidir. İkisi arasındaki en önemli farklılık ise  Samara'nın silindir hacminin 1.5 litre, Favorit'in silindir hacminin ise  1.3 litre olmasıdır. Buna bağlı olarak Samara daha çok yakıt tüketmekte  fakat daha fazla güç elde edilmekte, Favorit'te ise daha az yakıt  tüketilmekte ve daha az güç üretilmektedir. Bunların haricinde  Favorit'in yolcu bölmesi Samara'nınkinden daha konforludur. Lada  Samara'nın bagaj alanı boyunun uzunluğundan dolayı Favorit'inkinden daha  büyüktür fakat bu açıdan bakıldığında Lada Samara ile Skoda Favorit'i  değil Skoda Forman'ı kıyaslamak daha doğru olacaktır. İki otomobil  arasındaki bir diğer farklılıksa kaporta kalınlıklarındaki farktır  aslında Samara ve Favorit aynı saç kalınlığında üretimiş olmalarına  rağmen Samara'nın kaportası macun kalınlığından ötürü daha kalın  durmaktadır.


Daha fazla ayrıntı için ...http://tr.wikipedia.org/wiki/Skoda_Favorit
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
yazan kimse,çok iyi özetlemiş.sıkılmadan okuduğum uzun yazılardandır.
 
Şasisinin altında uzunlamasına profil metal aksamlı elemanı yoktur. Yani Otomobilin kaportası aynı zamanda şasi görevini görmektedir.
 
 
şahinci bi arkadaşıma yazının bu kısmını gösterince şaşırıp kalmıştı.
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2010, 12:32:12 Gönderen: demir_01 »


mertcankar

  • Ziyaretçi
Alıntı
Kendi kullandığım Castrol Magnatec 10W/40 motordan gelen sesi belirgin şekilde azaltmıştır.


bu ilginç geldi bi dahakine denemekte fayda var..


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Kral araba işte :D
-------------------------------------------------


Çevrimdışı ocelikors

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
O yazıyı yazıp ben eklemiştim. Yazıyı yazdığım zamanlar 10/40 önererek hatalı davranmışım her araba 10/40'ı kaldırmayabilir motor durumunuza göre yağ ince gelip fazla miktarda yağ yakmaya sebebiyet verecektir. Bende arabamın motoruna çok güvenip 10/40 koymuştum kışları vs. ilk çalışmada gerçekten daha rahat çalışıyordu sonra yağ özelliğini yitirmeye başlayınca yaklaşık (8.000 km sonra) yağ yakma problemleri başladı. Wikipediadaki sayfayıda düzelttim. 20/50 kullanın. Ustalar ile de bu konuyu konuştum onlarda 20/50'den başka birşey kullanmamayı öneriyorlar. Buradan bir hatayıda düzeltmiş olalım. hem 20/50 mineral yağ olduğu için 5.000 km'de bir değişiyor böylece daha sık yağ temizlenmiş oluyor. 10/40 ta ise yarı sentetik olduğu için 10.000 km gidiyor fakat o zamana kadar yağ bizim motorlarda tabiri caizse çamura dönüyor. Şimdilerde castrol gtx 20/50 ile devam ediyorum. Teşekkürler.
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2010, 21:06:43 Gönderen: ocelikors »
Cahil ile sakın latife etme. Dili zehirli olduğundan gönlünü yaralar.


Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Otomobilin elektrik sistemi tek fazlı sistemdir. Pozitif (-) faz  aracın çelik konstüriksiyonudur. Negatif (+) faz ise otomobilin  kablolarındadır. Voltaj 12 V olmasına rağmen çalışma gücü 14 V olup bu  güç miktarı alternatör tarafından kontrol edilir ve yarı iletkenler  tarafından ayarlanır. Eğer elektrik sisteminde bir müdahale yapmak  gerekliliği doğar ise müdahaleden önce akümülatör toprak hattı  sökülmelidir.
Pozitif ve negatif işaretleri yanlış yazılmış. Yarı iletkenler (diyotlar) tarafından ayarlanmaz doğrultulur. Ayrıca 12V aküyü her zaman şarrjlı tutabilmek için 12V dan daha yüksek bir gerilimle şarj etmek gerekir. Arabada topraklama yoktur.


Çevrimdışı ocelikors

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: seyyah;127269
Pozitif ve negatif işaretleri yanlış yazılmış. Yarı iletkenler (diyotlar) tarafından ayarlanmaz doğrultulur. Ayrıca 12V aküyü her zaman şarrjlı tutabilmek için 12V dan daha yüksek bir gerilimle şarj etmek gerekir. Arabada topraklama yoktur.

Bahsettiğiniz yazıyı wikipedianın yabancı versiyonlarını türkçeleştirerek ve skoda favoritin kullanma kılavuzunu esas alarak hazırlamıştım. Hata olduğunun düşündüğünüz yazı aynen skoda favoritin kullanma kılavuzunun 52. sayfasında mevcut.
 
Sayfa 52'de:
 
" Otomobilin elektrik sistemi tek fazlı sistemdir. Pozitif(-) faz aracın çelik konstüksiyonudur, negatif faz ise (+) kablolardır. Voltaj 12V. Çalışma gücü 14V, alternatör (dinamo) tarafından kontrol edilir ve yarı iletkenler tarafından ayarlanır."
 
Yine sayfa 52'de:
 
"Genel bakım:
Normal bakımda ve elektrik sisteminde yapılacak her türlü müdahalede akümülatör toprak hattı sökülmelidir..."
 
şeklinde ifade ediliyor.
 
Bu şekilde çelişkiye düştüğünüz konularda buraya yazılan yazılara cevap veremeyebilirim. Favoritin kullanma kılavuzuna göz atıp onu esas alınız.
 
Skoda Favorit'in Türkçe kullanma kılavuzu:
http://rapidshare.com/files/410115375/Skoda_Favorit_1.pdf
« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2010, 07:13:32 Gönderen: ocelikors »
Cahil ile sakın latife etme. Dili zehirli olduğundan gönlünü yaralar.


IceMaN70

  • Ziyaretçi
wiki de benimde karaman hakkında 2 yazım var olabilir yani :)


Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ocelikors;128027
Bahsettiğiniz yazıyı wikipedianın yabancı versiyonlarını türkçeleştirerek ve skoda favoritin kullanma kılavuzunu esas alarak hazırlamıştım. Hata olduğunun düşündüğünüz yazı aynen skoda favoritin kullanma kılavuzunun 52. sayfasında mevcut.
 
Sayfa 52'de:
 
" Otomobilin elektrik sistemi tek fazlı sistemdir. Pozitif(-) faz aracın çelik konstüksiyonudur, negatif faz ise (+) kablolardır. Voltaj 12V. Çalışma gücü 14V, alternatör (dinamo) tarafından kontrol edilir ve yarı iletkenler tarafından ayarlanır."
 
Yine sayfa 52'de:
 
"Genel bakım:
Normal bakımda ve elektrik sisteminde yapılacak her türlü müdahalede akümülatör toprak hattı sökülmelidir..."
 
şeklinde ifade ediliyor.
 
Bu şekilde çelişkiye düştüğünüz konularda buraya yazılan yazılara cevap veremeyebilirim. Favoritin kullanma kılavuzuna göz atıp onu esas alınız.
 
Skoda Favorit'in Türkçe kullanma kılavuzu:
http://rapidshare.com/files/410115375/Skoda_Favorit_1.pdf

Sorun kitapçığı Türkçeye çevirende.


Çevrimdışı slarikan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ocelikors;128027
Bahsettiğiniz yazıyı wikipedianın yabancı versiyonlarını türkçeleştirerek ve skoda favoritin kullanma kılavuzunu esas alarak hazırlamıştım. Hata olduğunun düşündüğünüz yazı aynen skoda favoritin kullanma kılavuzunun 52. sayfasında mevcut.
 
Sayfa 52'de:
 
" Otomobilin elektrik sistemi tek fazlı sistemdir. Pozitif(-) faz aracın çelik konstüksiyonudur, negatif faz ise (+) kablolardır. Voltaj 12V. Çalışma gücü 14V, alternatör (dinamo) tarafından kontrol edilir ve yarı iletkenler tarafından ayarlanır."
 
Yine sayfa 52'de:
 
"Genel bakım:
Normal bakımda ve elektrik sisteminde yapılacak her türlü müdahalede akümülatör toprak hattı sökülmelidir..."
 
şeklinde ifade ediliyor.
 
Bu şekilde çelişkiye düştüğünüz konularda buraya yazılan yazılara cevap veremeyebilirim. Favoritin kullanma kılavuzuna göz atıp onu esas alınız.
 
Skoda Favorit'in Türkçe kullanma kılavuzu:
http://rapidshare.com/files/410115375/Skoda_Favorit_1.pdf
Yeni 93 model Skoda Forman aldım genel durumu Favorit le aynı diye tahmin ediyorum.
Türkçe kullanma klavuzu rapidshare den silinmiş elinde olan birisi yeniden yükleyebilirmi?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: slarikan;282141
Yeni 93 model Skoda Forman aldım genel durumu Favorit le aynı diye tahmin ediyorum.
Türkçe kullanma klavuzu rapidshare den silinmiş elinde olan birisi yeniden yükleyebilirmi?
Forman' in Favorit' ten farkı arka kısmın biraz daha uzun olmasıdır. Ondan başka motor ve dişli oranlarında bile fark yok.

Kullanım kılavuzunu bulabilirsem eklerim.

Ahanda ekledim:
http://www.dosya.tc/server6/EzRzRZ/SkodaFavoritKullan_mK_lavuzu.pdf.html


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Wikipedia daki yaziyi biraz önce okudum.Hatta Nan yoksa Ugur abi mi yazmis bunu dedim.Meger yazanda forumdanmis.
elegance=ugurcnplt


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ugurcnplt;448981
Wikipedia daki yaziyi biraz önce okudum.Hatta Nan yoksa Ugur abi mi yazmis bunu dedim.Meger yazanda forumdanmis.
O yazı sonraları çok fazla değiştirilmiş durumda. Bildiğim kadarıyla oradaki yazılara dışarıdan değişiklik yapabiliyorsun. Her aklına esen bir şey değiştirdiği için Favorit' in motoru 1600 ve 85HP olmuş durumda oradaki yazıya göre.:D


Çevrimdışı cenk emre

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 42
    • Profili Görüntüle
Satın aldığım ilk arabadır Favorit glx i 94 model. Biraz fazlalık param olsa hiç düşünmeden tekrar satmamak üzere alıp yanımdan hiç ayırmayacağım bir arabadır aynı zamanda. Nasip bakalım.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: cenk emre;454508
Satın aldığım ilk arabadır Favorit glx i 94 model. Biraz fazlalık param olsa hiç düşünmeden tekrar satmamak üzere alıp yanımdan hiç ayırmayacağım bir arabadır aynı zamanda. Nasip bakalım.


Bugün benim ustada bi tane blackline vardı, ey gidi günler dedim... Kaportasına bi vurdum, taş gibi mübarek.