škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Mavişi satıp şöyle bişeymi alsam?

mygokhan · 107 · 26175

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
gökhan abi lpg de markaya takılma iyi bir ustaya taktır istersen 800 tl kit taksın ama işi yapan bir yer bul onlar zaten sana söylerler senin araca bu kit daha uyumlu diye taktır sıralı lpg satma mavişi bir ton emek var o araçta
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle
lpg tak tek çare bu

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;123372
+olarak Dizel motorun bakım maliyetleride var.
Yağmurdan kaçarken doluya tutulmakta var işin ucunda.
Ben Mavişi satmaman konusunda ısrar ediyorum:)

Alıntı yapılan: dgn;123379
bu arada dizelin bakım maliyeti felanda yok zamanında yaptırılmışsa bakımı hiç bir sorun açmaz eskidendi o.

 
Doğan'a:+1:
 
Dizelde abartılı bir bakım maliyeti falan yok. Aha bizim 1.4 TDI'ın 10 bin bakımı en son 440 lira tuttu. (40 bin km bakımı) Bunun da 110 lirası ön balata değişimine gitti. Normal bakım 330 lira. Ha, 280'e gelen bakım da oldu, o iş periyodik değişene bakar.
 
 
Motorun ciddi arıza çıkarmasıyla açılacak "büyük masraf" ise her tip motorda mevcut olan bir ihtimal. Sadece turbodan korkuyor iseniz TSI'ye de yaklaşmayın diyecem; turbonuza iyi bakın demek daha mantıklı geliyor.:D
 
 
================================
 
 
Yalnız TDI'ın ekonomikliğini savunuyor olmama rağmen, Gökhan Abinin durumunda kaliteli bir LPG uygulamasını savunuyorum. Benim durum değerlendirmem bu şekilde.
 
Abi takın LPG'yi, yaptığınız km ilerde de azalmasın. Gezin ailecek gönlünüzce. Otomobil "garajdan çıkar polisaj yap, geri garaja koy" aracı olmamalı. Orasını burasını sürte sürte, keyini çıkara çıkara, dünya malı olduğunu hatırlaya hatırlaya kullan. Tekniğine dikkat ettikten sonra gerisi yalan... Bu arada LPG de maliyetini çoktan çıkarmış olur.
 
 
200 lira yakıyorsan gene 200 lira yak gerekirse. Ama 2 kat km yap, genç iken gez, gör. Şu yaşımda "orta yaş+" gibi konuşturttun beni abi.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Teleflex sordum 2200 dediler..  illaki 1000 TL pesin olacakmis peh!

Yatti yani.Aslnda icimede sinmisti.

Landirenzo yada atiker olabilir ama su bagajda tankin olmasini sevmiyorum.Stepneye takili woofer'i napicam ben yaaa :):)

@ero_:
Arabayi 3000 kmde iken 2. el almistim.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Karar olarak ne aşamadasın bilmiyoruma ama telefonda zaman da kısıtlıydı kusura bakma ayrıntılı konuşamadık, lpg konusunda bildiklerimi buraya yazayım... Yeterli gazı verirsek sen de aramıza katılacaksın gibi :D

Öncelikle 99 model pörtlek 1.3 Corolla terra'yı da satıp geçtiğimiz ay 97 model Kia Sephia aldığımı belirteyim. Bu son değişikliği ev ödemeleri için yapmak zorunda kaldım.

Bu 10. araç oldu, sıralı lpg olarak da 4. arabam. Sırf tecrübe olsun diye değişik denemeler yaptım ve enteresan şeyler öğrendim. Sadece sıralıları değerlendirecek olursak:

1. Fabia 1.2'ye kendim BRC taktırmıştım, genel memnuniyetimi zaten biliyorsun. 1 enjektör eksik olduğundan 1600 tl yerine 1450-1500 gibi bir rakama yaptırmıştım. Spesifik olarak da, Fabia'da zaten var olan pedal gecikmesinin lpg montajında manifoldun delindiği yerin ateşlemeye yeterince yakın olmaması nedeniyle biraz daha artmış olması sorunu vardı. Özellikle rampada kalkış zor oluyordu, el freni gerektiriyordu. Ayrıca aynı sebepten dolayı bir süre viteste cut-off ile gittkten sonra gaza ani yüklenmelerde ciddi titreme-tekleme oluyordu. Bu da örneğin bir kamyon arkasında bir süre gittiniz, fırsatı bulunca gaza yüklendiniz, sollamayı zora sokacak derecede olabiliyordu. Bu sorunun BRC'den değil, Karabük'teki montajdan kaynaklandığını, benzer problem yaşayan bir arkadaşın probleminin Ankara'da Mocan Otogaz'da giderildiğini belirteyim. Bunlar haricinde aracı sattığım 104 bin km'ye kadar ciddi anlamda tasarruf sağladığımı (herhalde ~70 bin km'de bugünün parasıyla 8-10 bin tl kadar), sistemi bir kaç defa amorti ettiğimi belirteyim. BRC'nin bilinen birazcık enjektör sesi var ama enjektörlerinin pek arıza yapmaması ile tanınıyor.

2. Rover 216 Si'ye hem fiyatı uygun olduğu için (1300 tl+50 tl simit tank farkı) hem de tecrübe olsun diye yine Karabük'te Lovato taktırdım. Gaz pedalı telli idi, montajdan sonra gaz tepki süresi bunda artmadı. Ani yüklenmelerde titreme-tekleme de yapmıyordu. Ama montaj esnasında, yer kıtlığından da dolayı, benzin enjektörlerinin sekmanlarını kırmışlar, benzinde araç teklemeye başladı. Teşhisi yapana kadar da kronik diye düşünerek distribütör kapağı, tevzi makarası gibi değişiklikler yaptım, Allah'tan sonra durum anlaşıldı ve enjektörler iyice sabitlenip problem çözüldü. Bunun haricinde kullandığım 10 bin km'de bi sıkıntı olmadı.

3. Toyota 1.3 terra EFI'ya hem fazla para bağlamamak, hem de yerli sıralı lpg denemiş olmak için yine Karabük'te (3. farklı ustaya) Ekogas V2 taktırdım (1000 tl + 100 tl simit tank farkı). BU usta aslında eskiden de tanıdığım motorcu kökenli bi ustaydı. Ekogas v2'nin ECU grubu İtalya'dan geliyormuş. İlk çıkan Ekogas ECU'sunu da gösterdi, tek Scart girişi var, yenisinde 2 Scart girişi var. BUnlar haricinde de bariz bi kalite hissi farkı var v1 ile v2 arasında. İnternette de araştırdım, v2'nin methedildiğini gördüm. Atiker'in de yeni sistemleri bu ayardaymış. Neyse, montajdan sonra kısa vadede enjektör sesi beni çok rahatsız etti. Resmen içeride helikopter çalışıyor gibi... Biraz da enjektörlerin kaputun altında kabine bakar şekilde ve neredeyse kabine bitişik gibi olması, ve Toyota'nın ses yalıtımının yetersizliğinden kaynaklanıyordu ama enjektörler bariz gürültülü idi. Usta 300-500 km sonra kesilir dedi ama nafile... 4000 km falan kullandım kesilmedi. Ayrıca havalar ısındıktan sonra daha önceki sistemlerde yaşamadığım, benzinden gaza geçerken stop etme problemi baş gösterdi. Bir kaç defa gittim ustaya, boğaz kelebeği temizlendi, ayar yapıldı vs ama ancak idare edecek kadar düzeltilebildi. Yine bir süre sonra asıl ciddi problem, ilk kontakta (benzinde) çok zor çalışma problemi başladı. Ve satana kadar da çözülemedi. Ha bu arada bir defa da pislikten dolayı enjektörün tıkandığını ve ustanın açtığını da belirteyim. En son bu sorunları ile birlikte sattım kurtuldum. Satarken söyledim tabi :) Ve yerli sistemlerin üzerini tamamen çizdim.

4. Son olarak aldığım 97 model Sephia 1.6, dramatik olarak, üzerinde geçen sene takılmış Ekogas sistemi ile geldi :D 3. maddede saydığım problemlerin hiç biri bu arabada yok. İlk çalıştırma, benzinden gaza geçiş tamamen sorunsuz! Enjektör sesi hiç yok. Bunlara hem çok şaşırdım hem de çok sevindim. Demek ki montajın önemi büyükmüş dedim kendime. Tek fark : Ankara'da takılmış!!! Yani gazın başkentinde...

Ekogas'ın bir eksisi, lpg bitince otomatikman gaza geçme işi muntazam çalışmıyor. bu nedenle ustalar otomatik geçişi devre dışı bırakıp gaz bittiğinde elle geçiş yapacak biçimde ayarlıyorlar. Alışınca hiç sorun olmuyor.

Bu arada çevremizdeki tanıdıklardan Karabük'ten lpg montajı için yer soran 10'un üzerinde kişiyi Ankara'da Mocan Otogaz'a yönlendirdik (BRC en sorunsuz bayi ödülleri var). Montajı Ankara'da yaptıranlar neredeyse sorunsuz olarak araçlarını kullanıyorlar. Fiyat olarak da gayet iyiler, buraya yazmak belki doğru olmaz ama isteyenlere özelden yazabilirim. Şehir dışından gelenlere de sızdırmazlık işini aynı gün mesai saatleri içinde kendileri hallediyorlar.

Sonuç olarak edinilen tecrübeler:

1. Usta çok önemli. Marka da biraz önemli. Bence 300 tl gibi bir fark için yerli sistemlere yönelmek çok mantıklı değil.
2. Benzin-lpg performans farkı sadece 1.3 terra-ekogas ikilisinde belirgindi, diğer araçlarımda bu farkı hissetmedim. Sephia-ekogas da dahil.
3. Kimisi simit tanka +50tl, kimisi +100 tl alıyor ama hiç almayan da (Mocan) var.
4. Bazen sorunlar yaşansa da iyi bir marka-usta ikilisi ile bunlar minimize edilebilir ve lpg'den vaz geçecek kadar büyük sorunların çok sık yaşandığını zannetmiyorum.
5. 2000 küsür liralık Prins Telefleks gibi markaların bu paraları kaliteleri ile hakettikleri doğrudur ama bence optimal çözüm 1400-1500 liralık kaliteli markalar. Bu fiyatlardaki sistemlerin aralarında kalite anlamında ciddi farklar olduğunu düşünmüyorum. Bu yüzden bir markayı ön plana çıkarmak çok da mantıklı değil.

NOT : Yukarıda yazdıklarım sonuçta bir Tüpçü'nün günlüğüdür :D. Benzin-tüp tartışmaları sıkça yaşanıyor, herkesin doğrusu kendinedir. Ben sadece tüp tecrübelerimi aktarıp Gökhan'a yardımcı olmak istedim. Yılda ~30 bin km gibi bir ortalamam olduğundan LPG benim için vazgeçilmezdir ama benzin-dizel sevenlerin de kendilerince haklı sebepleri mutlaka vardır.


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
çok güzel açıklamışsın abi. kit kadar montajın kalitesi de önemli diyorsun...

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: Birkan;123919
çok güzel açıklamışsın abi. kit kadar montajın kalitesi de önemli diyorsun...

Evet öyle, zaten herkes bunu söylüyor.


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Gökhan , sen şu anda 1lt benzin ile ne kadar km yol yapıyorsun (şehir içi ve dışı ayrı ayrı),
LPG takıldıktan sonra ki sana getirisi ve de  olumsuzlukları da hesaba katarak, bak bakalım ekonomi mi? emniyet mi ağır basacak onu düşün, derim..
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hiko;123989
Gökhan , sen şu anda 1lt benzin ile ne kadar km yol yapıyorsun (şehir içi ve dışı ayrı ayrı),
LPG takıldıktan sonra ki sana getirisi ve de  olumsuzlukları da hesaba katarak, bak bakalım ekonomi mi? emniyet mi ağır basacak onu düşün, derim..

Günlerdir hesap kitap yapıyorum..

Ortalama ayda 4 defa en az yakıt alıyorum.(şu mübarek iş dolayısıyla daha fazla gezmem gitmem gerekiyor sağa sola :D)

50 TL x 5 diyelim ==> 250 TL yakıt..

Genelde 50 TL = 130 km yol şehir içi çok sıkışık yol alırsam.
Bazende 150 km'yi buluyor .Bazende 160-170 'e çıkıyor şehir dışı yolda.

Ortalama 140 km diyebiliriz..

LAndiRenzo LPG kit alsam 1600 TL + 300 TL ruhsata işletme tutacak..

1900/10 olsa = ayda 190 TL + 100 TL LPG alsam + 20 TL benzin toplamda 600 km yol yaparım heralde..

190 TL LPG kit masrafı + 120 TL yakıt = 310 TL aylık masrafım olacak ..

Eğer benzinde kullanırsam 250 TL benzin yakacağım..

Ama 12 ay sonra amorti edecek kendini ondan sonra (belki daha fazla gezsem bile) 150 TL'lik yakıt masrafım olacak..

Ama Yunus'un dediğide doğru Düğün müğün diyene kadar artık yapılacak o kadar masraf..Düğünden sonra biraz daha eko moda dönebiliriz(umuyorum :)) Sonrasında belki TDI bir cihaz alınabilir(Gerçi o da hiçte olmayabilir..)

Benimki de kısır döngü, bakmayın bana başınızı ağrıtıyorum..:(

O ekonomik vaziyeti de geçtim.Birde stepne bagajda olacak, woofer ne olacak, extradan çanta kriko vs...Püfff..!
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Gireceksin sahibinden.coma,100 liraya satılan ufak stepnelerden alacaksın bir tane,sonra Hb.comdan ufak bir bagaj çantası alıp koyacaksın krikonu vs içine,yaslayacaksın en dibe,maksimum 15-20 cm2 alan kaybedeceksin abi:)


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hiko;123989
Gökhan , sen şu anda 1lt benzin ile ne kadar km yol yapıyorsun (şehir içi ve dışı ayrı ayrı),
LPG takıldıktan sonra ki sana getirisi ve de olumsuzlukları da hesaba katarak, bak bakalım ekonomi mi? emniyet mi ağır basacak onu düşün, derim..
emniyetten kastınız nedir?


Çevrimdışı mertozbek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;124004
Günlerdir hesap kitap yapıyorum..

Ortalama ayda 4 defa en az yakıt alıyorum.(şu mübarek iş dolayısıyla daha fazla gezmem gitmem gerekiyor sağa sola :D)

50 TL x 5 diyelim ==> 250 TL yakıt..

Genelde 50 TL = 130 km yol şehir içi çok sıkışık yol alırsam.
Bazende 150 km'yi buluyor .Bazende 160-170 'e çıkıyor şehir dışı yolda.

Ortalama 140 km diyebiliriz..

LAndiRenzo LPG kit alsam 1600 TL + 300 TL ruhsata işletme tutacak..

1900/10 olsa = ayda 190 TL + 100 TL LPG alsam + 20 TL benzin toplamda 600 km yol yaparım heralde..

190 TL LPG kit masrafı + 120 TL yakıt = 310 TL aylık masrafım olacak ..

Eğer benzinde kullanırsam 250 TL benzin yakacağım..

Ama 12 ay sonra amorti edecek kendini ondan sonra (belki daha fazla gezsem bile) 150 TL'lik yakıt masrafım olacak..

Ama Yunus'un dediğide doğru Düğün müğün diyene kadar artık yapılacak o kadar masraf..Düğünden sonra biraz daha eko moda dönebiliriz(umuyorum :)) Sonrasında belki TDI bir cihaz alınabilir(Gerçi o da hiçte olmayabilir..)

Benimki de kısır döngü, bakmayın bana başınızı ağrıtıyorum..:(

O ekonomik vaziyeti de geçtim.Birde stepne bagajda olacak, woofer ne olacak, extradan çanta kriko vs...Püfff..!


abi 50 liraya benzinde 140km gidiyorsan lpg de 300gidemezzsin 200 filan olur diye düşünüyorum yani senin araban 50/140=0,35 yakıyor km de lpg ile %40 azalacaktır 21 kurus yakacaksın 100tl ye gideceğin yol da 420km dir. ama şöyle de bir durum war aracım zaten artık daha az yakıyor diye daha çok gezemeye de baslıcaksın pskolojik birsey bu :)

bir de abi 1,2 araba niye o kadar çok yakıyor yaw :)


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mertozbek;124013
abi 50 liraya benzinde 140km gidiyorsan lpg de 300gidemezzsin 200 filan olur diye düşünüyorum yani senin araban 50/140=0,35 yakıyor km de lpg ile %40 azalacaktır 21 kurus yakacaksın 100tl ye gideceğin yol da 420km dir. ama şöyle de bir durum war aracım zaten artık daha az yakıyor diye daha çok gezemeye de baslıcaksın pskolojik birsey bu :)
 
bir de abi 1,2 araba niye o kadar çok yakıyor yaw :)
kocaman ticari araç hocam az mı yaksın:D



Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Yakıyor abi az yaktırıyorum diyenede inanamıyorum :D Bu arabada bu motor daha ekonomik kullanılamaz..

Roomster topiğinde bir arkadaş 1.2 roomster 'ı ile 1 depo LPG ile 500 km yaptığından bahsetmiş..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI