škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

LPG ve buji seçimi?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Konuyu hortlatayım :) Benim bujilerde miadını doldurmuş değiştirmişken Bosch'un LPG için ürettiği platin bujilerinden alayım dedim, fiyat biraz tuzlu ama uzun ömürlü ve daha verimli olduğu iddia ediliyor, eğer öyleyse ben arabayı satana kadar götürür beni :) Ben aracın performansında bir değişiklik hissetmedim amam alt devirlerde daha rahat toparlanmaya başladı gibi.

Aldığım ürünün linki :

http://www.otostart.com/index.php?option=com_otostart&task=urun&ref=&sid=&referer=&urunid=32494&urunbasligi=-ORIJINAL-ORJINAL-ESDEGER-BUJI-0242240653-BOSCH


hasan

  • Ziyaretçi
Lpg ciler orjinal bujinin devamı yönünde yazıyorlar forumlarda.Lovato da candan mühendislik e sormuştum forum donanım haber de o da orjinalden yanayız diye yazmıştı Gökhan.


Çevrimdışı akifgul

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 104
    • Profili Görüntüle
LPG Dönüşümü sonrasından araçların genellikle ateşleme bobinleri arızalanmaktadır, aşağıdaki yazıda bu durum açıklanmıştır.
 
NGK sitesinden Alıntıdır:
LPG/CNG bujileri
 
LPG LaserLine bujileri, özel olarak gazlı çalışan motorlar için geliştirilmiş olan çift asil metal bujileridir. Gazın yanması benzinin yanmasından çok farklıdır ve bu nedenle özel olarak bu koşullara göre adapte edilmiş bujiler gerektirir.
Gaz-hava karışımlarının tutuşturulması daha zordur. Daha yüksek ateşleme gerilimi gereklidir ve ateşleme bobinlerinin devre dışı kalma riski artar. Bu duruma, daha düşük ateşleme gerilimiyle yetinen lazer kaynaklı iridyum yongalı bir ince orta elektrodu çözüm getirir. Ayrıca elektrot aralığı da sadece 0,8 mm'ye önceden ayarlanmıştır.
Gazın yanması sırasında daha yüksek sıcaklıklar meydana gelir. Yaygın kullanılan elektrot ve gövde malzemeleri daha çabuk yıpranır. LPG LaserLine bujilerinin orta elektrodu üzerinde kullanılan iridyum için bu durum geçerli değildir. Aynı amaçla topraklama elektrodunun içine de bir platin yongası işlenmiştir.
Özel bir kaplama bujinin gövdesini korozyona karşı korur. Topraklama elektrodunun içindeki bir bakır çekirdek ise en iyi ısı iletimini destekler.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Yani değiştirsek mı değiştirmesek mı karar veremedim :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı akifgul

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 104
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;183880
Yani değiştirsek mı değiştirmesek mı karar veremedim :)

LPG sisteminize özel bir buji takmayacaksanız bile en azından iridyum buji kullanımına geçmeniz, benzin ve Lpg sistemi için olumlu olacaktır.
Araç marka, model, model yılı, motor gücü, motor kodu bilgilerini verebilirseniz buji seçiminde yardımcı olabilirim.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: akifgul;184157
LPG sisteminize özel bir buji takmayacaksanız bile en azından iridyum buji kullanımına geçmeniz, benzin ve Lpg sistemi için olumlu olacaktır.
Araç marka, model, model yılı, motor gücü, motor kodu bilgilerini verebilirseniz buji seçiminde yardımcı olabilirim.




Skoda Roomster 2007 model 1.2 HTP 70 HP motor kodunu hatırlamıyorum şu an için..Aklıma gelirse yazarım..

Yardımcı olursanız sevinirim..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı akifgul

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 104
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;184164
Skoda Roomster 2007 model 1.2 HTP 70 HP motor kodunu hatırlamıyorum şu an için..Aklıma gelirse yazarım..
 
Yardımcı olursanız sevinirim..

Otomobiliz ile uyumlu iridyum buji bulamadım fakat, elektrot yongası iridyum, topraklama yongası platin olan NGK LPG 6 kodlu buji aracınız ile uyumlu gibi gözüküyor.
Genel olarak araçların kullanım klavuzlarında, kullanılması gereken buji bilgileri yer alır bu bilgilerden faydalanarak muhtelif markaların plantin, iridyum, nikel ve lpg bujileri tercih edilebilir.
 
http://www.ngk.de/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_LPG/SKODA/ROOMSTER/LPG%206/19658/


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Bujileri değiştirirken dikkat ettim benim ateşleme bobinlerinin üzeri hafif şişmişti, bir çok lpg li araçta standart buji ile kullanımdan dolayı aşırı ısınmadan dolayı bobin arızası veriyormuş, inşallah çok geç kalmamışımdır bujileri değiştirmekte.


Çevrimdışı GökhanBa

  • Fluence 1.5 dCI
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 111
    • Profili Görüntüle
Bu lpg bujilerinden 2 tane mi almak gerekiyor?


Çevrimdışı akifgul

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 104
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: GökhanBa;187494
Bu lpg bujilerinden 2 tane mi almak gerekiyor?

Otomobilinizin silindir sayısı kadar almanız gerekiyor.


hasan

  • Ziyaretçi
Ben dün taktım benim araba  Bosch Platin-İridyum bujilerinden.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hasan;209375
Ben dün taktım benim araba  Bosch Platin-İridyum bujilerinden.


LPG taktırdın mı abi sen?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı taner_octavia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 368
    • Profili Görüntüle
bujiler 30 bin kmde bir degismesi gerekmiyormu acaba.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bizde 3-4 gün önce taktık NGK iridyum buji 50 bin garanti veriyolar 100 bin rahat çıkarıyormuş :)


hasan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;209429
LPG taktırdın mı abi sen?
Taktırdım Gökhan.Benim buji Ngk BKR6ES_11 ya da Bosch FR 8DCX +Yani her iki buji de tırnak aralığı 1.1 mm.Lpg bujisinin kodu ise FR6 KI 332 S  taktırdım.Bu bujinin tırnak aralığı ise 0.7 mm.Yani 0.4 mm lik bir düşüş var olacaktı.Epey düşündüm acaba benzinda avans problemi yaşarmıyım ya da benzin enjektör açma sı 3.06 lardan 4 lere falan çıkar mı diye ama ben seviste taktırdım.Onlar böyle bir sıkıntının yaşanmayacağını söylediler.Biliyıorsunuz ben Lovato taktırdım ve ilk depo yeni bitti.Bu bujileri taktırmadan önce 2. viteste bazen aracın yekindiğini hissediyordum ve bujiler takıldıktan sonra her hangi bir yekinme falan kalmadı.benzinde de hiç bir sıkıntı yaşamadım şimdilik.Sanki aracın çekişi az biraz daha iyi oldu gibi.taktırdıktan sonra kalibrasyona tekrar gittim bariz bir enjektör süresinde artıl yoktu.Lakin yine de kalibrasyon yapıldı.Sonuç çok olumlu benim yönümden.İlk depo sonucunda 9.1 litre şehir içi tüketimi yol bilgisayarı verisi vardı.9.1X1.2=10.92X2240=244 kuruş olması lazımdı.Bunun 50 km sini burdura dağ yolundan gittim ve 275 km de lpg tükendi.Yani diyelim 225 km si şehir içi 50 km şehir dışı.Lpg tankı tamamen boş ve 61 liraya dolmuştu.27 litre lpg ile 275 litre bu da demek oluyor ki yaklaşık benzin hariç 222 kuruş.Sonuç bu.Zaten 2 depo daha fulledikten sonra tekrar kalibrasyon yapılacak.Hiç bir sıkıntım yok.Bu arada Lpg Kitinin markası Lovato Fast Easy Plus borusuna kadar italyan.:ok: