škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

acil... fabiamda EPC lambası yanıyor ve araba gaz yemiyor.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı zurna1788

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
herkese merhaba dün akşam petrole gittim ve arabayı yıkadım.herşey normaldi.ancak tam işim bitti eve dönecem.aracı çalıştırdım. Rolanti kendi kendine 1500 devir seviyesine çıkıp 900 devire geri düşüyodu. bu sıradada epc lambası yanıyordu.dip gaz yapıyorum.hiçbir tepki vermiyor.eve kendimi zor attım valla.allahtan evin yol güzergahı yokuş aşağıydıda yüksek vites düşük devir gelebildim.araba 2001 model 68 hp ve lpg. şuanda lpg beyni bozuk.problem kaynağı lpg den ötürümü yoksa araçla alakalı bir problemmi.bilgileri olan üyelerimizin yardımcı olmalarını rica ediyorum.şimdiden teşekürler.


IceMaN70

  • Ziyaretçi
boğaz kelebeği sorunudur büyük ihtimal gidip bi temizledin :) geçmiş olsun


Çevrimdışı zurna1788

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: IceMaN70;125360
boğaz kelebeği sorunudur büyük ihtimal gidip bi temizledin :) geçmiş olsun
fatihcim boğaz kelebeğini 2 ay önce temizlettim yaw :)


Çevrimdışı LiLPlayya

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 69
    • Profili Görüntüle
EPC (Electronic power control) SORUNU                                                          

Merhabalar,

Aracimdaki Epc sorunu ile ilgili yasadiklarimdan oturu bu konuyu  aciyorum. forumda EPC diye arattim bukadar onemli bir konu hakkinda  baslik acilmamis olmasi beni oldukca sasirtti dogrusu. Yapilan  aciklamalar birilerinin isine yarayacak olursa ne mutlu bana.

EPC sorunu hemen hemen butun 98-2007 arasi Volkswagen araclarda bas  gosteren ve yazimda aciklamaya calisacagim komplike birkac sorundan  oturu olusabilecek bir sorun. Yani tek bir nedenden oturu yanmiyor  bircok neden bu isigin yanmasini tetikliyebiliyor. Bircogunun iddaa  ettiginin aksine EPC ne pedal kontrol sistemidir nede egzos kontrol  sistemi, EPC yani (Electronic power control) aracin atesleme yakit ve  hava besleme sistemleri ile gaz/fren pedal setinin birbirleriyle uyum  icerisinde calismasini denetleyen bir sistemdir. bu sistemlerden  herhangi birinde sorun oldugu zaman gosterge panelinde EPC uyari isi  yanar bu isik kimi zaman Motor isigi ile birlikte yanar kimi zaman tek  basina yanar kimi zaman kontak kapanip acilsa dahi duzelmez surekli  yanar kimi zaman kontak kapanip acilinca duzelir kimi zaman yanmasi  hicbir sistemi etkilemezken kimi zaman yandigi zaman arac kullanilamaz  hale gelir benim burada yazdiklarim yandigi zaman(Motor isigi ile  birlikte degil tek basina) aracin kullanilamaz hale gelmesi ve kontagi  acip kapayinca duzelmesi durumuyla alakalidir.

Yapacagim aciklamalar tamamen kendi yasadigim sorunlar ve bu sorunlar  uzerine yapmis oldugum arastirmalar sonucu(cogunlugu yabanci sitelerden)  elde ettigim izlenim ve tecrubelerime dayanmaktadir.

Yazimda teknik bir hatam olursa, konuyla ilgili arkadaslarin uyarilarini  bekliyorum. Buna istinaden yazida gerekli duzeltmeleri yaparak sorunu  yasayan ve konuyu ilk defa okuyacak sonraki arkadaslara yararli bir  bilgi birakmis oluruz.

On bilgi amacli aracim ve ozellikleri sunlar;
2000 model passat 1.8T 20V Highline II
Sirali sistem LPG donanimli
177500km fakat 135000km komple motor turbo yenilemesi yapilmis
tum bakimlari zamaninda yapilan ama surekli zorlanarak kullanilan bir  arac.
benzer ozelliklerde araci olanlar icin bu bilgi daha yardimci olacaktir  ama basta soyledigim gibi EPC sorunu tek bir marka ve modele ozgu degil  onun icin araciniz Volkswagen ise konuyu okumaya devam edebilirsiniz.

6 ay kadar once aracimla trafikte seyrederken bir anda ivmelenmek  istedigimde EPC isigi yandi(Motor isigi yanmadi) ve arac sarsilarak 3000  devri gecmez hale geldi. Saga cektigimde rolantide aracin titredigini  ve devrin 1300 ile 700 arasinda gezindigini gordum. Kontagi kapatip  actim ve araci yeniden calistirdim sorun ortadan kalkti isikta yanmadi  ayrica o gun boyunca bu sorun yeniden yasanmadi. Sorun yeniden bas  gostermedigi halde aracimi serviste makineye baglatarak hata kodunu  almak istedim hata olarak Bogaz Kelebegi cikti. sorunun devam etmemesi  uzerine hic bir islem yapmadan servisten ayrildim.

Aradan 1 hafta gecmeden trafik isiklarinda kalkmak isterken ayni sorun  yeniden boy gosterdi. EPC yandi (motor isigi yanmadi) tum sistemler  calisir durumdaydi ama araba 3000 devri gecmez ve rolantide titrer hale  gelmisti saga cekecek stop edip araci yeniden calistiracak durumda  olmadigim icin bu sefer hareket halindeyken vitesi N ye gecirip kontagi  kapatip actim ve sorun duzeldi D ye takarak devam ettim. Sorunun yeniden  boy gostermesi uzerine servise gittim ve ustalar bogaz kelebinde sorun  oldugunu arabanin kurumlanmadan oturu bunu yapabilecegini balata  temizleme spreyi veya ozel bogaz kelebegi temizleme spreyi ile bu  konunun ustesinden gelinebilecegini belirttiler. Iste hikaye boyle  basliyor tum basima gelenleri ve neler yaptigimi sirasiyla yaziyorum  sikilmadan okuyun sonucta sirasiyla yapmaniz gerekenleride belirtmeye  calisacagim.

1. Servis: Bogaz kelebegine bagli elektrik kablolari kontrol edildi  saglam dendi bogaza bagli hortumun kelepcesi acildi iceri sprey sikildi  ayni anda baska bir usta ara gaz veriyordu arac stop edildi bogazdan  geriye yagli pasli benzin gibi pis bir akinti geldi bogazin temizlendigi  soylendi sorunun tekrarlamayacagi soylendi hortum takildi Servisin  tanidik olmasi nedeniyle cuzzi bir ucret karsiligi servisten cikildi.

2. Servis: ertesi gun sorun devam etti sadece hafta sonlari servise  gitme durumum olmasi ve hafta ici basinda duramayacagim bir gunde  arabayi servise birakmak istemememden oturu bir hafta boyunca bu sorunla  beraber sabah aksam ise gidildi ve donuldu. internetten yapilan  arastirmalar ve edindigim bilgiler isinde sorunu anlayabilmek icin  asagidakiler denendi;
a. Sadece benzinle seyredildi - sorun devam etti,
b. Depoya en iyi marka iki adet enjektor temizleyicisi katildi - fayda  etmedi,
c. Sadece gaz ile seyredildi - sorun devam etti,
d. AC acikkende kapaliykende sorun devam etti,
e. Yokusta kalkarkende yokus inerkende sorun olustu,
f. 10 ile 50 arasi hizdada oldu 140-150 ara hizlanmasindada oldu,
g. ilk kalkis gazlarkende oldu,
h. motor sogukkende sicakkende oldu
i. kimi zaman 1 gun boyunca yapmadi kimi zaman ust uste 20 kere yapti
j. bu esnada hiz sabitleme sistemide calismiyordu,
h. Her sorun olustugunda kontak kapandi ve acildi soru duzeldi,
i. rolantide olusmayan sadece gaz verildigi zaman olusan yakittan veya  motora giren havadan oldugunu dusunduren bir sorun oldugu anlasildi

3. Servis: hafta sonu servise gidildi bogaz yeniden temizlendi fakat  sorun devam etti lamda sensorunun bogaz kelebegi gibi EPC yi  tetikleyebilecegi soylendi 240ytl fiyat verildi zaman yoklugudan  denemeye ve tamire devam edilemedi. Hafta ici sorun devam ederken turlu  denemeler yaparken nasil bir ariza uyarisi alacagimi merak ederek lamda  sensorunun kablosunu cikarmaya karar verdim. lamda sensoru aracin  motordan cikan egzosun ustundeki bir sensor. Kablosunu takip ettigimde  sogutma suyu deposunun altinda bir soketle yoluna devam ettigini gordum  su deposunu sokup soketi cikardim arac bir ariza vermedi denemek icin  gazladigimda ise EPC arizasini yine verdi. sorunun lamda sensorunden  olmadigina inanmaya basladim bogaz kelebegine intercoolerdan gelen  boruyu kendim soktum arac calisir durumdaydi ama titreyerek stop etti.  bijon anahtarini gaz pedalina yerlestirip araci calistiridim busefer  rolantide calismadigi icin bogaz acik olmasina ragmen stop etmedi buyuk  bir gurultuyle arac 4 bin devirle 3000 devir arasi seyrederek calismaya  basladi bu esnada intercoolerdan gelen, bogaza baglanmasi gereken  soktugum borudan cikan havanin cok sicak oldugunu farkettim. sorunun  motora surekli sicak hava girmesinden kaynaklandigini dusunecektim ki bu  sorunun aracin ilk calismasindada oldugunu hatirladim. bu arada bogaza  gelen havanin sicakligi yada basincindan olma ihtimaline karsi boru  cikik halde bir iki tur attim sorun yine yasandi EPC yandi motor guc  kaybetti bogaz zaten sokuk oldugu icin araba stop etti. hazir bogaz  acikken iceri sprey siktim temizlemek icin ve kapadim. gazladim tabiiki  sorun devam etti. temizlikte fayda etmiyordu. internette yaptigim  arastirmalarda bu sorunun fren musurunden oldugu yaziyordu cunku bu  araclarda gaz pedali ile bogaz arasinda tel olmazmis elektronikmis siz  gaza basinca nekadar bastiginizi electronic sensor algilayip bogaz  kelebegindeki servoya iletirmis boylece bastiginiz oranda kelebek  acilarak iceriye hava alirmis ama fren musurunden oldugu zaman ya fren  lambaniz surekli yanarmis yada frene bassanizda fren lamlari yanmazmiski  bu olsa benim aracim otomatik oldugu icin araci calistirdiktan sonra  vitesi P den D ye alamazdim (otomatik viteste motor calismiyorsa ve  frene basmiyorsaniz vitesi P den cikaramiyorsunuz). Acaba fren lambam  hepmi yaniyor diye kontrol ettim hayir saglam. EPC yandiginda yani sorun  oldugunda da frenleri kontrol ettim yine normaldiler boylece fren  musuru seceneginide elemis oldum.

4. Servis: yukarida denediklerimi anlattim lamda sensorunden olmadigina  emin olmak lazim dediler yenisini almak istemedigimi belirttim servisin  tanidik olmasi sayesinde araca cikma lamda sensoru takildi ve deneme  yapildi sorunun devam ettigi goruldu. Lamda sensoru ihtimali elendi.  araba yeniden makineye baglandi tum ariza raporlari silindi yeniden  deneme yapildi arac yine bogaz kelebegi lamda sensoru arizasi verdi  ustalar sorunun intercoolerdan veya turbo beslemesinden olabilecegini  soyledi bogaz kelebegine giren havanin basinci sicakligi falan diye  soyleniler bende bogaz acikken yani boru cikikken gazladigimi basinctan  olamayacagini ayrica sabah motor sogukkende sorunun olustugunu anlattim  bunun uzerine sorunun aracin beyninden kaynaklanabilecegi beynin  resetlenmesi halinde sorunun duzelebilecegi soylendi arac beyninin(ECU)  nasil resetlenecegini sordugumda akunun sokulecegi kontagin acilacagi ve  beyindeki butun elektrigin bosaltilacagi boylece bir sure sonra beynin  kaydettigi hassas uyarilar listesini silecegini yeniden elektrik  verildigindede beynin factory default seklinde acilacagini bu sorununda  duzelecegi soylendi bu sorunu beynin nasil algiladigini yeniden  algilayacagini soylememe ve hic inandirici bulmadigimi belirtmeme ragmen  caresizlik icinde bunuda denedik. tabiiki sorun cozulmedi olan teybin  kayitlarina oldu hepsi silindi teyb code istedi falan filan. Sunuda  belirtmek isterimki butun bu islemler olurken cevre servislerden buyuk  ustadlarda olay yerine intikal ederek sorunun basinda durmaya deneme  yanilma yontemiyle sorunun cozumune yardimci olmaya calisiyorlardi.  kisaca arabada kurcalanmayan nokta kalmadi diyebilirim. butun  yapilanlardan sonra kelebegin manyetik birseyden etkilendigi hatta  alarmin sokulmesi gerektigi soylenince baya bir guldum ve aracimi  servisten KACIRDIM. bir servis gunu daha boylece bitti.

5. Servis: bir hafta boyunca kadar turlu denemeler ve internetten  yaptigim arastirmalar sonucu aracim icin VAG-COM almaya karar verdim (http://www.ross-tech.com/)  konuyu bulandirmamak icin ayrintiya girmiyorum. Baska bir yetkili  servisle telefonda yaptigim konusmada bunun ise yarayabilecegi bu  cihazla aracin bazi uyarilar icin hassasiyet degerlerinin  degistirilebildigi boylece benimde EPC arizasi icin hassasiyeti  yukselterek sorunu daha az yasanir hale getirebilecegim belirtildi.  urunun sitesinden yaptigim arastirmalar ve urun ureticisi saticisiyla  yaptigim konusmalarda urunun boyle bir ozelligin olmadigi sadece hata  kodu elde edilerek bununda bentley publisherlarda aratilarak soruna  ulasilabilecegi soylendi. Bu asparagas haber uzerine VAGCOM dan vaz  gecildi.

6. Servis : bu sefer baska bir servise gidildi. sorun anlatildi  yapilanlar izah edildi sorunun bogaz kelebegini komple degistirmeyle  duzelebilecegi soylendi fiyatin beni uzebilecegi soylenince dusunecegimi  soyleyerek oradanda ayrildim.

Sonuc: Esim kotonda alisveris yaparken sikintidan park yerinde(oldukca  sessiz bir ortamda) bogaza gelen hortumu kurcalamak ve temizlemek icin  soktum, bogazdan iceri sprey sikabilmek icin MOTORU KAPADIM bogaz  kelebeginin acilmasi ve sikacagim spreyin daha ilerlere gitmesi icin  icin kontagi acip (MOTORU CALISTIRMADAN) pedala bijon anahtari dayadim  boylece kelebek acildi. bogazdan iceri sprey sikarken kelebegin  citirdagini cok ince hareketlerle hareket ettigini sabit durmadigini  fark ettim. bunu ben bogaz kelebeginin aliminyum dis yuzeyine dokununca  yapiyordu. pedaldan olamazdi cunku bijon sikisikti pedal sabitti. acaba  gercekten manyetik birseydenmi etkileniyor diye bir tahta parcasiyla  kelebegi durttum yine yapti tam kelebegin ustundeki elektrik  baglantisindan suphelendim kurcaladim her oynattigimda sacmaliyor ve  sonra cok kurcalayinca CAAT diye bir sesle kitleniyordu. hemen bogazi  kapadim motoru rolantide calistirdim ve kelebegin ustundeki soketi  kurcaladim CAAT diye bir ses ve kitlendi gosterge panosuna bir baktim  EPC yaniyor motorda rolantide titriyor. kontagi kapadim motoru yeniden  calistirdim sorun yok kelebek uzerindeki soketi sikica tutup kablonun  devamini salladim acaba kablonun gittigi yerlerden birindemi sorun var  diye hic bir sorun yoktu tam kelebek uzerindeki soketi sallayinca  sacmaliyordu -  sorun bulunmustu kabloyu kelebekten ayirirsam PEDAL  & BOGAZ KELEBEK KALIBRASYONU gerekecegini biliyordum buda ya VAG-COM  yada servis cihaziyla yapiliyordu onun icin aku basini soktum boylece  beyne elektrik gidemeyecek kelebekteki soketi sokunce beyin soketin  sokuldugunu anlayamayacak ve kalibrasyonda gerekmeyecekti. akuyu soktum  kelebekteki soketi soktum soydum ve en ince yesil kablonun disinin  saglam icinin kopuk oldugunu anladim kabloyu kopardim iki ucu siyirip  ekledim bantladim yerine taktim kelebek soketini ve aku basini sirasiyla  bagladim motoru calistirdim her turlu zorlamayla araci denedim SORUN  YOK. EPC YOK.

Arkadaslar bu sorun oldugu zaman 4 ayri sevris tarafindan bir cok  degisik nedenden olabilecegi belirtilmisti. fakat sorunu bizzat kendim  bedavaya cozdum. aslinda kelebekteki soket serviste kontrol edilmisti  ama arac rolantide calisirken denenmisti. ben temizlemek icin gaz  pedalina bijon anahtari dayadim motor calismazken kontak acikken  kelebegi temizlemek icin ugrasirken sabit durmadigini cok sessiz bir  ortamda fark ettim biraz sans eseri yani. servisteki bir ustanin gaz  pedalina sabit basarken baska birinin kelebekte degisiklik varmi diye  soketi kurcalamasini bekleyemezdim zaten.

Edindigim denediklerimden faydalanarak asagida sorunlari ucuzdan  pahaliya siraliyorum sizinde sorununuz varsa asagidakileri sirayla  deneyin servislere kaziklanmayin servise inansam intercoolerda turboda  degisecekti motora karbon temizligide yapilacakti bogaz kelebegi lamda  sensorude fren musurude degisecekti ve sorunda duzelmeyecekti cunku  sorun 1mm kalinliginda kopuk bir kablonun temassizligindan  kaynaklaniyormus;

1. Kontagi acin motoru calistirmayin gaza sabit bir agirlik koyun Bogaz  kelebeginden sabit tiz bir ses cikiyor olmali uzerindeki soketi  kurcalayin herhangi bir fark yoksa kablonun devamini kurcalayin  cekistirin hafifce seste fark yoksa bu maddeyi atlayin, fakat  kurcalayinca citirdama oluyorsa soketin kablolarini kontrol edin  kopukluk varmi bakin soketi cikarmaniz gerekirse bogaz kelebegi  kalibrasyonu yapmamak icin once aku basini sokun soketi contact cleaner  ile temizleyip takin daha sonra aku basini takin sorun  duzelecektir.(Benim sorunum buydu motor gazlamak isteyince oynuyor  esniyor kasiliyor ona bagli olan kablolarda hareket ediyor temassizlik  oldukcada sorun oluyordu)
2. Araciniz Turbo ve intercooler varsa bogaz kelebegindeki soketin  kablosunu takip edin kablonun intercooler uzerindeki bir valfe de  baglantisi oldugunu goreceksiniz bu baglantiyi kontrol edin gerekirse  cikarip temizleyip takin. sorun duzeldimi deneyin.
3. Bogaz Kelebegine bagli hortumu sokun kontagi acip pedala agirlik  koyun herhangi bir bogaz kelebegi temizleme spreyini bogazdan iceri  sikin(Balata temizleme spreyide olur diyorlar ama tavsiye etmem biri 2  milyon biri 10 milyon ya tam kaziklaniyoruz yada bir bildikleri vardir.  sonucta ikiside yaglama yapmadan temizleyen maddeler ama yinede tavsiye  etmem) bir arkadasinizi surucu koltuguna gecirin araci calistirsin bogaz  hortumu sokuk oldugu icin arac rolantide uzun sure calismayacak stop  edecektir ara gaz versin deviri 4 5 binde tutmaya calissin sizde bu  arada bogazdan spreyi yavas yavas sikin cok sikmayin stop eder. sonra  araci stop edin bekleyin pislik bogazdan akacagi kadar aksin akinca bir  bezle kalanini temizleyin bogazi monte edin duzeldimi deneyin (Cogunluk  duzeldigini iddaa ediyorlar kotu benzin kullanmaktan oluyormus oyle  diyorlar temizlikten sonra en son benzin aldiginiz yerden almayin)
4. Bana inandirici gelmiyor ama aku basini sokup kontagi acip yarim saat  bekleyip beyne giden elektrigin tamamen kesilmesi sorunu cozebilirmis  deneyin birsey kaybetmezsiniz.
5. Fren musurunu kontrol edin. Frene basmadiginiz zaman firen lambaniz  yaniyormu yada bastiginiz halde yanmiyormu kontrol edin sorun varsa fren  musurunu degistirin. Fren pedalinin ust arkasinda button. fiyati  15-20YTL kadar kendinizde degistirebilirsiniz. Sorun duzeldimi deneyin.
6. Egzos uzerindeki Lamda sensorunun sogutma suyu altina uzanan ilk  soket baglanti noktasindan cikarin sorun devam ediyormu bakin. EPC  surekli yaniyor fakat arac gucten dusmuyorsa yani sorun duzelmisse lamda  sensorunu degistirin mumkunse servisten denemek icin cikma takmasini  teklif edin.
7. Aracin bloguna karbon temizligi denetebilirsiniz 150YTL fiyati var,
8. Bogaz Kelebegini degistirebilirsinizki bu sizi biraz uzebilirmis,
9.Aracin beynini degistirebilirsinizki duzelmeme sansi yuksek ve dahada  uzulebilirsiniz,
10.Iyi bir servisiniz yoksa yada benim bildiklerim denediklerimden baska  birsey bilmiyorsaniz aracinizi satabilirsiniz.

Konu hakkinda benzer sorun yasamis ve baska denemeler yapmis sorun  hakkinda fikri bilgisi olan arkadaslarin yorumlarini bekliyorum boylece  gerekirse bu metin icerisinde kismi duzeltmeler yapabiliriz yeni  okuyacak olan arkadaslara yarari dokunabilecegini umidiyle EPC siz  gunler dilerim.

Cenk Kalkavan
Bağımlılıklarım  var : içki, sigara, aşk, gerçeküstü, akıldışı ! Arada bir de nefes  alıyorum. O da fena sayılmaz...


Çevrimdışı zurna1788

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
cenk bey öncelikle hiç erinmeden bu kadar uzun yazıp bizi bilgilendirdiğiniz için çok tşk ederim. sizin aracınızla benim aracımda gözüme çarpan  problem farklılığı var.Oda şu şekilde.sizin aracınızda rolanti gezmesi olduktan sonra stop edip çalıştırınca düzeliyor.ve devir 3000 e kadar çıkabiliyor.benim aracımda devir 1500 ü geçmiyor.ve stop edip çalıştırdığımda aynı problem devam ediyor.şimdi sizin anlattıklarınıza ben birkaç bişe daha eklemek istiyorum.daha önce arkadaşımı otogar a bıkakmaya gitmiştim ve aracımın gaz yemediğiniz sadece rolantide çalıştığını gördüm.bir usta çağırdım problemin hava filtresiyle motor arasındaki bir hortumdan kaynaklandığını söyledi.hotuma bir baktım ki paramparça olmuş.dün yaşadığım problem o zamankiyle hemen hemen aynıydı.tek fark o zaman rolanti sabitti.dün akşam rolanti geziniyordu.hemen o hortuma baktım.ve sağlam olduğunu gördüm.lpg beyninin bozuk olduğunu biliyordum.lpg beyninden şüphelendim.söküp geri taktım değişen bişe olmadı.boğaz kelebeğini yaklaşık 2 ay önce temizlettim ve adaptasyon yaptırdım. akşam eve gittiğimde boğaz ın üstündeki soketlerle biraz uğraşacam umarım problem bu kadar basittir.yoksa işim çok zor.çünkü araç gitmiyor.sadece 1.viteste 1000 devirde hareker ediyor.birde yüksek viteste düşük devirde.aksi halde stop ediyor...


Çevrimdışı LiLPlayya

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 69
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zurna1788;125374
cenk bey öncelikle hiç erinmeden bu kadar uzun yazıp bizi bilgilendirdiğiniz için çok tşk ederim. sizin aracınızla benim aracımda gözüme çarpan  problem farklılığı var.Oda şu şekilde.sizin aracınızda rolanti gezmesi olduktan sonra stop edip çalıştırınca düzeliyor.ve devir 3000 e kadar çıkabiliyor.benim aracımda devir 1500 ü geçmiyor.ve stop edip çalıştırdığımda aynı problem devam ediyor.şimdi sizin anlattıklarınıza ben birkaç bişe daha eklemek istiyorum.daha önce arkadaşımı otogar a bıkakmaya gitmiştim ve aracımın gaz yemediğiniz sadece rolantide çalıştığını gördüm.bir usta çağırdım problemin hava filtresiyle motor arasındaki bir hortumdan kaynaklandığını söyledi.hotuma bir baktım ki paramparça olmuş.dün yaşadığım problem o zamankiyle hemen hemen aynıydı.tek fark o zaman rolanti sabitti.dün akşam rolanti geziniyordu.hemen o hortuma baktım.ve sağlam olduğunu gördüm.lpg beyninin bozuk olduğunu biliyordum.lpg beyninden şüphelendim.söküp geri taktım değişen bişe olmadı.boğaz kelebeğini yaklaşık 2 ay önce temizlettim ve adaptasyon yaptırdım. akşam eve gittiğimde boğaz ın üstündeki soketlerle biraz uğraşacam umarım problem bu kadar basittir.yoksa işim çok zor.çünkü araç gitmiyor.sadece 1.viteste 1000 devirde hareker ediyor.birde yüksek viteste düşük devirde.aksi halde stop ediyor...


Emre kardeşim konu bana ait değil başka bir volkswagen sitesinden alıntı. Yardımcı olabileceğini düşündüğüm için entry girdim.

Benim başımada benzeri bir durum gelmişti. Açık hava filtre montajı yaparken kullandığımız ara hortum aparatının içi çok tozluymuş bizde sıfır olarak aldığımız için direk taktık. Montajı tamamladık. Aracı çalıştırdık. Biraz zor çalıştı EPC lambası yandı. Gaza basıyorum 2000 rpm i geçmiyor ve tıpkı şahinlerde benzinden gaza geçerkenki pır pır sesini veriyo :D Boğaza biraz karbüratör temizleyicisi sıktık ve 6-7 defa aracı çalıştırıp stop ettirdim düzeldi.
Bağımlılıklarım  var : içki, sigara, aşk, gerçeküstü, akıldışı ! Arada bir de nefes  alıyorum. O da fena sayılmaz...


Çevrimdışı zurna1788

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: LiLPlayya;125379
Emre kardeşim konu bana ait değil başka bir volkswagen sitesinden alıntı. Yardımcı olabileceğini düşündüğüm için entry girdim.
 
Benim başımada benzeri bir durum gelmişti. Açık hava filtre montajı yaparken kullandığımız ara hortum aparatının içi çok tozluymuş bizde sıfır olarak aldığımız için direk taktık. Montajı tamamladık. Aracı çalıştırdık. Biraz zor çalıştı EPC lambası yandı. Gaza basıyorum 2000 rpm i geçmiyor ve tıpkı şahinlerde benzinden gaza geçerkenki pır pır sesini veriyo :D Boğaza biraz karbüratör temizleyicisi sıktık ve 6-7 defa aracı çalıştırıp stop ettirdim düzeldi.
dur bakalım abicim ne olacak.kurcalicam biraz.hayırlısı.ilgilendiğin için tşk ederim.


IceMaN70

  • Ziyaretçi
Benimde bir kez yanmıştı ve yolda kalmıştım araç ferrari sesi çıkararak stop etti.Burada bir shell benzinliği artık içine ne koyduysa yakıtın yolda bırakmıştı beni.Dikkatimi çekti ordan kimse yakıt almıyor sinek avlıyorlar akşama kadar.Yani yakıttan dolayıda yapabiliyor


Çevrimdışı zurna1788

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
bugün boğaz kelebeğinin bulunduğu yerdeki soketleri kurcaladım.kontağı yarım çevirim dip gaz yaptırdım babama.ama ses gelmedi. akünün kutup başlarını çıkardım yarım saat bekledim. kontak yarı çevrili halde.sonra taktım.ama düzelmedi. hakkımızda hayırlısı bakim.


IceMaN70

  • Ziyaretçi
yalnız o soketleri çıkarırsanız kalibrasyon yaptırmanız gerekebilir


Çevrimdışı zurna1788

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: IceMaN70;125561
yalnız o soketleri çıkarırsanız kalibrasyon yaptırmanız gerekebilir
fatihcim dün gittim tüpçüye problem tüpten değil dedi.içimi rahatlattı ve ustama gittim.inceledi etti.arabanın beyni oksitlenmiş... jakların olduğu bölümü görsen yemyeşil olmuş.orayı güzelce temizledi,taktı.şimdi silah gibi oldu... lpg ciyede gittim sonra gaz yemiyodu lpg de.benim lpg ecu su ölüydü zaten.çocuğun elinde bitane 2.el temiz lpg ecusu varmış.taktık saat gibi maşallah :) onuda 60 a aldım pazarlıkla :) birde gaz filtresini değiştrdim 20 tl ye. gaz kaçağı vardı onuda halletti. araba süper oldu. tek eksik kaldı araba benzindede tüptede biraz titriyor.sibop ayarı yaptıracam.sanırım çok sıkılmış.ondan sonra birde lpg ayarı yaptırdıkmı... ohhhhh :)


Çevrimdışı wrx_harun

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
arkadaslar ben 3 gun once bı fabia aldım.1.4 16v 101 bg 2001 model arac daha 25000 km de.dun yolda 4. vitesle yolda seyrederken bırden bıre arac yolda stop etti ve asr ısıgı yandı dugmeye bastıgım halde sonmedı aracı tekrar calıstırdım sonra sorun duzeldı bı daha yanmadı ama daha sonrasında aracı park ettım yarım saat sonra tekrar bındım arac calıstı ama gaz yemıyordu stop ettım bıdaha calıstırdım duzeldı ama ara sıra yapıyor eger bu konuyla ılgılı bılgısı olan arkadaslar varsa yardımcı olursa sevırım sımdıden tesekkurler.yenı aldım aracı ama ılk gunlerden sogudum aractan ınsallah onemlı bı problem yoktur


Çevrimdışı byxtra

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
yaklaşık 2 ay önce 2003 model fabia 1 1.4 mpi comfort arac aldık sadece motor lambası yanıyordu eksantrik pozisyon sensörü dediler değiştirdik bu sefer epc de yanmaya başladı gaz kelebeği dediler onuda değiştirdim 250-260 km yolu sorunsuz yaptı hiç yakmadı ama bu sorunsuz 250 km nin sonunda marketten çıkarken kalkışta tekrar EPC lambası yandı ustayı aradım tesisat felan dedi hemen bilgisayardan arızaya baktırdım açı sensörü diyordu silmeye çalıştık arızayı silip arabayı çalıştırınca tekrar yandı ama sönmedi arabanın devirinde sorun yok 4000-5000 devire çıkıyor ama yolda rampaları çıkarken acaip düşüyor ve çalışırken devir saati yukarı aşağı oynuyor ve an itibarı ile motor arıza lambası da yandı ama motor arıza ışığı hiç sönmüyor epc kontağı kapatıp açınca bazen sönüyor acaba nedendir acil yardımcı olursanız sevinirim....aynen wrx_harunun dediği gibi alır almaz araçtan soğudum
« Son Düzenleme: 13 Şubat 2016, 16:18:01 Gönderen: byxtra »


Çevrimdışı yetenekturbo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Profili Görüntüle
Merhaba epc arızası na kesin çözüm oluyoruz arabanız cekmiyor gaz yemiyorsa çaresi http://www.yetenekturbo.com
1.2 tsi Skoda yeti arızasını kimse çözemedi ben çözdüm turbosu 7.800 tl ki sifiri ben sizi bu dertten kurtaririm


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Konuya bir güncel çekeyim. Eşimin kullandığı Fabia 1.2 TSI yol ortasında birden stop etti ve EPC ışığı yandı. Olay yerine gittiğimde vitesi boşa alarak güç bela arabayı ara sokağa çekmişler.
 
 Arabada elektrik var, ancak motor hiçbir şekilde çalışmıyor ve EPC ışığı sürekli yanıyor.
 Ayrıca viteslerde de sıkıntı yok.
 
 Yapacak birşey yok diyerek çekici çağırdık ve yetkili servise çektik arabayı. Servisten 1.500 TL onarım maliyeti çıktı. Telefonda bana söyleneni tam hatırlayamıyorum, ama bir kablo grubunun değişeceği şeklindeydi.
 
 Maalesef araç yürümediği için çekici ile oradan alıp servis servis dolaşacak halim yok ve kabul ettim.
 
 Ancak 2 tane Kia Ceed eskitmiş birisi olarak, dağ tepe dolaşıp o arabalarla yolda kaldığımı hatırlamıyorum. İnternette yaptığım araştırmalarda bu EPC arızasıyla ilgili çok fazla kayıt var. 3 yaşında 60 binde sadece trafiksiz yolda git-gel yapan arabanın yolda kalması ister istemez markadan soğutuyor adamı.
 
 Diyeceksiniz ki "sıfır arabayı galeriden alıp 20 km sonra da arıza yaşayabilirsin". Eyvallah, ama bir kere mide bulanıyor ister istemez.