škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

acil... fabiamda EPC lambası yanıyor ve araba gaz yemiyor.

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı canca88

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zurna1788;125357
herkese merhaba dün akşam petrole gittim ve arabayı yıkadım.herşey normaldi.ancak tam işim bitti eve dönecem.aracı çalıştırdım. Rolanti kendi kendine 1500 devir seviyesine çıkıp 900 devire geri düşüyodu. bu sıradada epc lambası yanıyordu.dip gaz yapıyorum.hiçbir tepki vermiyor.eve kendimi zor attım valla.allahtan evin yol güzergahı yokuş aşağıydıda yüksek vites düşük devir gelebildim.araba 2001 model 68 hp ve lpg. şuanda lpg beyni bozuk.problem kaynağı lpg den ötürümü yoksa araçla alakalı bir problemmi.bilgileri olan üyelerimizin yardımcı olmalarını rica ediyorum.şimdiden teşekürler.


bu tip bir sorunu ben de yaşadım. aracımla giderken epc ışığı yandı araba gaz pedalına hiç tepki vermiyodu fakat rölantide normal çalışıyodu yolun ortasında kaldım öylece. birkaç defa arabayı kapatıp açtım neyseki araba hareket eder oldu ama zar zor gidiyodu. sağa çektim bir müddet bekledim düzeldi. Tamirciye götürdüm tabi, cihaza bağladılar sorun gaz pedalından dediler değişmesi gerekiyomuş ama bulamadık. siparişle servisten isteyecez dediler . fiyatı da bin küsür falan. Söküp temizleyelim dedim, söktük bayaa bislik birikmiş potansiyometreye iyice temizledik, bir haftadır gayet güzel hatta aracım eskisinden daha seri oldu. bence siz de bir temizlettirin. Muhtemelen ordandır.



Çevrimdışı UgurUgurlu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SAHLVCV;647177
Konuya bir güncel çekeyim. Eşimin kullandığı Fabia 1.2 TSI yol ortasında birden stop etti ve EPC ışığı yandı. Olay yerine gittiğimde vitesi boşa alarak güç bela arabayı ara sokağa çekmişler.
 
 Arabada elektrik var, ancak motor hiçbir şekilde çalışmıyor ve EPC ışığı sürekli yanıyor.
 Ayrıca viteslerde de sıkıntı yok.
 
 Yapacak birşey yok diyerek çekici çağırdık ve yetkili servise çektik arabayı. Servisten 1.500 TL onarım maliyeti çıktı. Telefonda bana söyleneni tam hatırlayamıyorum, ama bir kablo grubunun değişeceği şeklindeydi.
 
 Maalesef araç yürümediği için çekici ile oradan alıp servis servis dolaşacak halim yok ve kabul ettim.
 
 Ancak 2 tane Kia Ceed eskitmiş birisi olarak, dağ tepe dolaşıp o arabalarla yolda kaldığımı hatırlamıyorum. İnternette yaptığım araştırmalarda bu EPC arızasıyla ilgili çok fazla kayıt var. 3 yaşında 60 binde sadece trafiksiz yolda git-gel yapan arabanın yolda kalması ister istemez markadan soğutuyor adamı.
 
 Diyeceksiniz ki "sıfır arabayı galeriden alıp 20 km sonra da arıza yaşayabilirsin". Eyvallah, ama bir kere mide bulanıyor ister istemez.



Biz de geçen hafta tatildeyken EPC ışığı yandı arabanın. Daha önce de motor ışığı yanmıştı, bobin değişmişti. Bu sefer ikisi birden yandı, tatilde yaptıramayacağım için arabayı stop edip tekrar çalıştırdım ve düzeldi.

Yola çıktık, Kapadokya'dan Ankara'ya geldiğimizde tekrar EPC yandı ve araba gaz yememeye başladı, devirde de düzensizlik vardı. Belirli bir devrin üzerine çıkınca sorun yok ama ona çıkana kadar tekliyordu. Ankara'da sanayiye girdik, bilgisayara bağladılar ve bujilerde sorun olduğunu söylediler. Arabadaki bujileri 58binde değiştirmiştik aslında ama 66binde tekrar değiştirmek durumunda kaldık. Usta 58binde değişmiş olduğuna inanmadı, eskiyi takmışlar seni kazıklamışlar dedi ama ben adımdan emin olduğum kadar iyi biliyorum değiştiğini.

Neyse araba düzeldi, tekrar çıktık yola. Bolu'yu geçip Sakarya taraflarına geldik ve EPC tekrar yandı, yine aynı sorun başladı. Bu sefer de Sakarya'da sanayiye girdik, yine ateşlemede sorun çıktı. Bu sefer bobinleri değiştirelim dedik, daha önce sadece biri değişmişti, zaten değişecekti diye de ses etmedim. Usta sorunun başka bir şey olabileceğini, arabayı bırakmamı söyledi ama İstanbul'a dönmemiz lazımdı, bobinleri deneyelim dedim. Değiştirdik ancak sorun yine çözülmedi, bu sefer çekici çağırdım ve İzmit'e geçtik, arabayı orada bırakıp trenle eve döndük. Ertesi gün İzmit'e gidip arabayı sanayiye götürdüm, yine bilgisayara bağlandı ve silindirde tekleme çıktı. 3te sürekli, 1de aralıklı tekleme gözüküyordu. Beyin, tesisat, buji veya bobinlerden birinde hata var dediler. Bujiler ve bobinler yeni değişmişti, beyin veya tesisat dendiği için elektrikçiye gittik. Sorun tesisattaymış, 400km önce taktığımız bujiler yine gitmiş. Beyinden gelen kabloları yeniledik, akımı tek tek ölçtük, bujileri yeniledik, sorun düzeldi dediler. Oradan istanbul'a geldim, şimdilik bir sorun yok ama yine korkmuyor değilim. Ankara'dan Bolu'ya da sorun yaşamadan gelmiştik çünkü.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bahsedilen sorunun benzeri başıma gelmişti. Ateşleme kablolarının birinin bobine giren bağlantı yeri oksitlenmişti ve temassızlık yüzünden tekleme gibi gidiyor, çekiş düşüklüğü yapıyordu. Gaz verince daha az hissediliyordu. Benim de şehir dışındayken olmuştu İzmit'te özel servis tek bir kablonun ateşlemeye giren kısmının oksitlenmesi sonucu takım halinde kabloları ve bobini değişmişti. Para fazla gelince kafama takıldı, çıkan malzemeleri yanıma almıştım. Eve geldiğimde ateşlemeye kablonun bağlandığı yerde bahsettiğim oksitlenme vardı. Sirkeli, alkollu suyla ve biraz kazıyarak temizledim sonra da yeni takılanı söküp geri taktım. O gün bugündür sorunsuz çalışıyor. Usta denen kişi 3 dakikalık bir işlemde 20 de alsa 50 de alsa gam yemem, gereksiz yere 475 tl fatura çıkarmıştı.:mad: Tabi sonrasında telefonla ulaşıp gerekli övgüyü yaptım!


Çevrimdışı ucgenc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle



Biz de geçen hafta tatildeyken EPC ışığı yandı arabanın. Daha önce de motor ışığı yanmıştı, bobin değişmişti. Bu sefer ikisi birden yandı, tatilde yaptıramayacağım için arabayı stop edip tekrar çalıştırdım ve düzeldi.

Yola çıktık, Kapadokya'dan Ankara'ya geldiğimizde tekrar EPC yandı ve araba gaz yememeye başladı, devirde de düzensizlik vardı. Belirli bir devrin üzerine çıkınca sorun yok ama ona çıkana kadar tekliyordu. Ankara'da sanayiye girdik, bilgisayara bağladılar ve bujilerde sorun olduğunu söylediler. Arabadaki bujileri 58binde değiştirmiştik aslında ama 66binde tekrar değiştirmek durumunda kaldık. Usta 58binde değişmiş olduğuna inanmadı, eskiyi takmışlar seni kazıklamışlar dedi ama ben adımdan emin olduğum kadar iyi biliyorum değiştiğini.

Neyse araba düzeldi, tekrar çıktık yola. Bolu'yu geçip Sakarya taraflarına geldik ve EPC tekrar yandı, yine aynı sorun başladı. Bu sefer de Sakarya'da sanayiye girdik, yine ateşlemede sorun çıktı. Bu sefer bobinleri değiştirelim dedik, daha önce sadece biri değişmişti, zaten değişecekti diye de ses etmedim. Usta sorunun başka bir şey olabileceğini, arabayı bırakmamı söyledi ama İstanbul'a dönmemiz lazımdı, bobinleri deneyelim dedim. Değiştirdik ancak sorun yine çözülmedi, bu sefer çekici çağırdım ve İzmit'e geçtik, arabayı orada bırakıp trenle eve döndük. Ertesi gün İzmit'e gidip arabayı sanayiye götürdüm, yine bilgisayara bağlandı ve silindirde tekleme çıktı. 3te sürekli, 1de aralıklı tekleme gözüküyordu. Beyin, tesisat, buji veya bobinlerden birinde hata var dediler. Bujiler ve bobinler yeni değişmişti, beyin veya tesisat dendiği için elektrikçiye gittik. Sorun tesisattaymış, 400km önce taktığımız bujiler yine gitmiş. Beyinden gelen kabloları yeniledik, akımı tek tek ölçtük, bujileri yeniledik, sorun düzeldi dediler. Oradan istanbul'a geldim, şimdilik bir sorun yok ama yine korkmuyor değilim. Ankara'dan Bolu'ya da sorun yaşamadan gelmiştik çünkü.


Merhaba hemen hemen aynısı başıma geldi. 2017 1.0 TSI rapid aracımın 100bin km'de ağır bakımlarını yaptırdım. Bursadan Giresuna gittim ordan Trabzon Maçka'ya geçtim geri Bursaya dönüş yolunda Samsunda araç önce EPC Işığı yaktı ve çekişten düştü. Geçtim bir yere çektim kapadım aracı 5 dakika sonra çalıştırdım herhangi bir arıza ışığı yanmadı çekişte sıkıntı olmadı bi 10-20 km daha sürdüm yine aynısı oldu yine durdum 5 dakka sonra kalktım sorunsuz devam ettim. 20 km sonra bu sefer hem EPC ışığı hemde Motor Arıza ışığı yaktı ve araç teklemeye başladı. Dursam beklesem de sorun çözülmedi. Pazar günü açık yer bulamadım bi 20-30 km öyle gittim. Usta buji ya da bobinin arızalı olduğunu söyledi. Bujileri bir çıkarttık ki bujinin 1inin ucu yanmış tek kanat zaten o da yok :) neyse üretim hatası herhalde dedik değiştirdik geldik. Bu arada 100 km uzaklıkta ki yerlere bolca gittim geldim. 2 Ay geçti bu sefer Muğlaya gittim. Muğlaya 2-3 saat kala yine gaz gücü kesti ve EPC ışığını yaktı. tabi yine aynı senorya dur kalklar ışık sönmesi yanması derken yine başladı aynı şekil teklemeye. Bu sefer direkt bujimi değiştirin diye gittim tabi :) bu seferde yine farklı pistonu çalıştıran buji yanmış ve hem kanat hem kanatın altında ki ateşleme yeri yanmıştı. Neyse yine bujiyi değiştirdim döndüm Bursaya hernahi bir şey yoktu direkt bakımlarını yaptırdığım servise götürdüm. Açtılar baktılar bir şey yok. bobinden olsa normal zamanda da tekleme yapar o yüzden bobinden  değildir dediler. Oradan çıktım gitttim elektirikçiye bujiye gelen akımları ölçtük bir sıkıntı yok normal dediler. Beyinden gelen kablolarda sıkıntı olsa ölçtümlerde de sorun olurdu dediler. Yani anlayacağınız kaldım ortada. Mekanikçi sorun yok diyor, elektrikçi sorun yok diyor ama benim builer yanıyor :)


Çevrimdışı muratank

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Hocam bende yaşadım, OBD cihazında manifoolt hava kaçağı çıktı gelde bul! :) Nasıl düzeldi biliyormusun inan şaka değil Opette gazı bıraktım Petrol ofisi yada Shell aylardır birdaha yapmadı kesildi gitti. Bunuda uzun yolda tesadüfi buldum Epc yakarak geziyorum gazım bitti en yakın Petrol ofisi vardı aldım. Motor kapa aç Epc sönüyordu tabi moralim bozuk çıktım yola sinirlendim bastımda bastım ani gaz vermeller yokuşta abanmalar 1 kere yapmazmı ondan sonra aylarca yapmadı gitti komple :)
« Son Düzenleme: 16 Eylül 2023, 21:43:59 Gönderen: muratank »


Çevrimdışı ucgenc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Hocam bende yaşadım, OBD cihazında manifoolt hava kaçağı çıktı gelde bul! :) Nasıl düzeldi biliyormusun inan şaka değil Opette gazı bıraktım Petrol ofisi yada Shell aylardır birdaha yapmadı kesildi gitti. Bunuda uzun yolda tesadüfi buldum Epc yakarak geziyorum gazım bitti en yakın Petrol ofisi vardı aldım. Motor kapa aç Epc sönüyordu tabi moralim bozuk çıktım yola sinirlendim bastımda bastım ani gaz vermeller yokuşta abanmalar 1 kere yapmazmı ondan sonra aylarca yapmadı gitti komple :)


Benim araçta bir de direkt stop edip ayağımı debriyajdan çekersem sanki çalışır viteste haldeyken çekmişim gibi araç kendini hafif öne atıyor acaba bende de o kaçaktan olabilir mi :)  Bu arada ben benzini hep ya shellden alıyorum ya da Petrol Ofisinden ama benim sorunum aracın bujiyi yakması bu benzinden olabilecek bir şey gibi gelmiyor bana