uzun yol tecrübeme güvenirim Bursa da akrabalarımız olduğundan ayrıca İstanbul da okuduğumdan olayı İzmir - Bursa - İstanbul arası yıllardır araç kullandım halada kullanırım.
ayrıca göçmen olduğumuzdan dolayı her müsaitlikte İzmir - Bulgaristan arası yolculuk yaparız.
birkere herşeyin başı olarak şunu söyleyebilirim yolu babasının sanan biri mutlaka vardır
dolayısı ile aracı yolu gördüğümüz kadar kullanmakta çok fayda var. hak benim geçiş üstünlüğü benim gibi kurslardan sınavdan kalan bilgileri bir kenara bırakmak lazım.
* yolu babasının sanan biri mutlaka vardır dikkat ;
* Trafik ışıkları size yeşil olmuşken kırmızı yanan taraftan biri her zaman son dakka golü atmak ister dikkat
* gidiş geliş yolda kendi şeridinizde tek başınızaysanız karşı şeritte konvoy varsa heleki ağır vasıta falansa sizi kaale almazlar 2 şerit yolda 3 araba yan yana kalabilirsiniz yada koç gibi vuruşabilirsiniz gece yolculuğu ise küfür yeme pahasına uzunları yakın.(zaten konvoy içinde kalanlar uzundan etkilenmeyecek ancak burunlarını uzattıklarında sizi farkedecekler)
* teknolojinin geliştiğini unutmayın ara hızlanmaları mükemmel olan dizel araçlar var bunların sahipleri her zaman kibirli davranır onları kendi haline bırakın büyük ihtimal size kuka muamelesi yapıyordur unutmayın kukalar sabit durur, paniklerseniz hem kendiniz sıkıntıya düşer hem karşı taraf zira sözde planı bozulur.
* istanbul plakalı araçlardan özellikle ticari araç olabilecek potansiyeli olanlardan (Accent era, ford focus sedan, ford fiesta vs.) kendinizi soyutlayın önünüzdeyse araya başkası girecek kadar boşluk bırakın.. bunların sürücüleri ne altlarındaki araca nede trafikteki insanlara saygı gösterir..
* Ağır vasıtalara stabilize yolda yaklaşmayın çok güzel taş sıçratıp camınızı çatlatırlar.
*Ağır vasıtaların ezdiği oyuklar aracı çeker dikkat edin yol ıslaksa spine gelirsiniz.
* Stabilize bölünmüş yolda (meşhur duble yollar
) sol şeritler sıkıntılıdır karşı taraftan gelen sol şeritçilerden taş sekebilir ayrıca hava yağmurluysa ordan su sıçrayabilir.
* bölünmüş yol SOL virajlıysa ve ilerisi görünmüyor yada refüjde bitki varsa birinin kaza yaparak sizin şeridinize düşeceğini düşünerek SAĞ tarafta kalın aynı olayın tam zıttı genelde olmuyor
* ağır vasıtalar birbirini sollamaya çıkarsa sollayanın arkasına yaklaşmayın sizden yada sizin arkanızdakilerden sellektör yada korna yemeye başlarsa gaz kesip çıktığı yere girmek isteyebilir.
* konvoy ilerleyişlerde aranızı mesafeli tutun klasik 88-89 yada 2 saniye muhabbetini unutun
kendi limitinizi bulun.
* Trafiği en uzak yerden okumaya başlayın 2 araba önünüzü düşünmeyin.
* Trafiği en uzak yerden okumayı başarırsanız biribiri arkasına yakın gitmekten dünya ile irtibatı kopmuş araçları konvoy halinde sollayacak aralığı çok rahat bulabilirsiniz
* Sollamaya çıktığınızda her zaman " aha bu solluyorsa yol boş " düşüncesinde olan insanlar vardır önünüze atlayabilirler. Dolayısı ile en kısa sürede sollamayı gerçekleştirecek sürati ayarlayın ve ani bir durumda çok rahat şekilde kaçış yapabilecek boşluğu gözetin.
*arabanızı çok iyi tanıyın solamaya çıkarken gaza basınca 1-2 saniye içinde sollamayı tamamlayıp tamamlayamayacağınızı anlamıyorsanız mümkünse arabanızdakilere acıyıp sağdan devam edin yada tırmanma şeridi falan bekleyin.
* fren mesafenizi bilin. ABS , ESP gibi elektronik oyuncaklarınızn olduğu bir araç kullanıpta bu sistemleri tecrübe etmediyseniz özellikle ABS ile frenleme yapmadıysanız bence hiç 90 ı geçmeyin. zira bunların varl olduğunun bilinci bir çok sürücüye olmaması gereken rahatlığı veriyor.
* Radar var diye kendinizi kasmayın 90 - 100 arası sorun yok
* Radarı birbirine gösteren sürücüler vardır sellektörleri iyi okuyun
* Bir nedenle durmaya yakınlayan trafikte yada duran trafikte derhal arkayı kollayın durduğunuz yeri beğenmiyorsanız tepe üstlerinin hemen altındaysanız yada kör bir viraj içinde kaldıysanız emniyet şeridi dahil her türlü kaçış mubah
yoksa tost olmanız olası.
* Allah kaza Kaza durumu kimseye göstermesin ancak seçim yapmanız gerekirse her zaman Ağır vasıtadan kaçın.
aslında tecrübe böyle yazıya kolay kolay dökülmüyor ancak şimdilik aklıma gelenler bunlar
bana kalırsa yolu babasının zanneden biri mutlaka vardır ve gödüğümüz kadar kullanalım bence trafiğin özü
yurt dışında ise yolu babasının sanan kısmı geçerli değil nispeten kurallar çerçevesinde haraket edebilirsiniz