DSG toz pembe bir sanziman degil. Su ana kadar dizeldeki yuksek torku duzgun dengeleyen ve ona gore davranabilen, vites degisimlerini sarsintisiz yapabilen bir otomatik sanziman gormedim, ford'da CVT vardi, tamamen benzinli icin tasarlanmis, dizellere koydular, basladilar teker teker sahadan araba toplamaya, sonra bir powershift cikti evlere senlik, toyota kendi dizel icin otomatik cikartti, sanziman hangi viteste olacagina karar veremedigi icin bir sure sonra balatayi yakiyordu, hala duzeltemediler, amerikanlar farkli bir sanziman sekli ile geldiler, kayis degistirmekten helak olmus vaziyetteler, torku tamamen aktaramamalarida cabasi. Ozetle, ben henuz dizel ustunde calisip sorunsuz oldugunu iddia edip bunu ayni zamanda ispat edebilen bir sanziman gormedim, insanlarin otomatik istememelerine sasmamak lazim. DSG alipta sorun yasayan cok insan var, yasamayanlarin cogu ise 122 beygirlik, nispeten daha dusuk torklu benzinli motor ile kullananlar, supercharger olan 1.4 motorda (150-170 beygir) kullanilan DSG sanzimanda da sorunlar var.
Otomatik keyfi bence tamamen mekanik sanzimanda, benzinli araba ile yasanir diyorum
. Eski kafaliyim bu konuda
.