škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

A5 1.6 tdi test ettik bakimini yaptik

s.alkan · 37 · 14588

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
yeni alınmıs bircok 7 ileri DSG nin stop etme, vitesden atma sıkıntısı varmıs, keske düz alsaydım diyenler varmıs, kücücük motora koydular o kadar beygir, altında pervane gibi dönüp duruyor, birde bu denli hızlı vites degisimi, helal olsun demek gerek,


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
gerçi normale göre baskı degişimi ve masrafı daha çok olur heralde dsg nin.
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Valla öyle konforlu araba alacaksam otomatik DSG 'li isterim..Ne uğraşacağım vitesle debriyajla..Nede olsa yakıt tüketimi aynı hatta daha az..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
DSG iyi güzelde,garanti dışı arıza yatığında değiştirmek şart.Parası çok ama çok fazla...


Çevrimdışı Muhlis OZTURK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
DSG toz pembe bir sanziman degil. Su ana kadar dizeldeki yuksek torku duzgun dengeleyen ve ona gore davranabilen, vites degisimlerini sarsintisiz yapabilen bir otomatik sanziman gormedim, ford'da CVT vardi, tamamen benzinli icin tasarlanmis, dizellere koydular, basladilar teker teker sahadan araba toplamaya, sonra bir powershift cikti evlere senlik, toyota kendi dizel icin otomatik cikartti, sanziman hangi viteste olacagina karar veremedigi icin bir sure sonra balatayi yakiyordu, hala duzeltemediler, amerikanlar farkli bir sanziman sekli ile geldiler, kayis degistirmekten helak olmus vaziyetteler, torku tamamen aktaramamalarida cabasi. Ozetle, ben henuz dizel ustunde calisip sorunsuz oldugunu iddia edip bunu ayni zamanda ispat edebilen bir sanziman gormedim, insanlarin otomatik istememelerine sasmamak lazim. DSG alipta sorun yasayan cok insan var, yasamayanlarin cogu ise 122 beygirlik, nispeten daha dusuk torklu benzinli motor ile kullananlar, supercharger olan 1.4 motorda (150-170 beygir) kullanilan DSG sanzimanda da sorunlar var.

Otomatik keyfi bence tamamen mekanik sanzimanda, benzinli araba ile yasanir diyorum :). Eski kafaliyim bu konuda :).


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
6 ileri dsg olanlar nispeten sorunsuz sorun 7 ileri olan kuru tip şanzımanlarda


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AhmetH;126102
bu tarz araçlarda debriyaj çok sıkıntı.
 
volanlarıda bir cins olmaya başlıyor teknolojiden dolayı ıvırı zıvırı fazla özetle :D
 
bu sınıf bir araç bence otomatik alınmalı.

Alıntı yapılan: mygokhan;126280
Valla öyle konforlu araba alacaksam otomatik DSG 'li isterim..Ne uğraşacağım vitesle debriyajla..Nede olsa yakıt tüketimi aynı hatta daha az..

 
Bahsettiğimiz araç D sınıfı değil, E sınıfı değil... Bildiğimiz Megane'lı, Astra'lı C sınıfının aracı.
 
Kanımca VW adam gibi bir debriyaj üretmeyi becerebilmeli.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kobak;125815
Bizim şirkettede 105 bg lik jettalar mevcut, alt devirlerde araba sizi ağlatabilir fakat 2k deviri geçince kendine geliyor.
Motor genel olarak sessiz sayılır, ikinci viteste gazsız kaldığı an otomatik rolantisini arttırıyor ve araç aniden ileri doğru gitmeye başlıyor, biraz garip gelmişti bana bu, gerçi alışkanlık meselesi. Fakat genel olarak ekonomik bir motor tipi bence.
Ben vw' den fiatın 1,6 motoru gibi performans ve düşük ekonomi değerleri beklerdim ama ne yaparsın satış stratejisi, ileride 1,6 150 bg bi turbo olarak satışa başlar.
 
Bu arada seat leon 1,6 dizel 105 bg kampanyalı fiyatı 43.500 TL reklam ilanını gördüm Avek te bilginize.
2ve 3. viteste benim de arabam kendiliğinden gaz veriyor, hatta iyi de gidiyor. arabayı yeni aldığım için bir aylık kullanımdan sonra tespit ettiğim sorunları servisle paylaşayım diyordum.
sahi neden kendiliğinden gaz veriyor bu araba. otamatik cikle diyeceğim ama motor sıcakken de yapıyor.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: archaeologist;165139
2ve 3. viteste benim de arabam kendiliğinden gaz veriyor, hatta iyi de gidiyor. arabayı yeni aldığım için bir aylık kullanımdan sonra tespit ettiğim sorunları servisle paylaşayım diyordum.
sahi neden kendiliğinden gaz veriyor bu araba. otamatik cikle diyeceğim ama motor sıcakken de yapıyor.

 
Rölanti düzenleyici sistemden olabilir


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Bu gaz verme olayı aracın viteste iken rölanti hızında seyrederken yaşadığı olay ise; stop etmeyi engelliyor işte. :) Hatta daha önce konuşmuştuk, aracı bu şekilde gezdirmek zararlı mıdır değil midir diye.:)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
normalde rolanti 800 lerde. bu dediğim olayda 1000 devirin üzerine çıkıyor gösterge. yoğun trafikte bir köşeye geliyorum debriyaj feren yapıyorum, ardından ayağımı ferenden çekip çok hafif gaza dokunayım demeye kalmadan benim araba hızlanarak ilerliyor. kaza yaptıracak adama.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: archaeologist;165187
normalde rolanti 800 lerde. bu dediğim olayda 1000 devirin üzerine çıkıyor gösterge. yoğun trafikte bir köşeye geliyorum debriyaj feren yapıyorum, ardından ayağımı ferenden çekip çok hafif gaza dokunayım demeye kalmadan benim araba hızlanarak ilerliyor. kaza yaptıracak adama.
Bizim şirketteki Jetta' da da aynısı oluyor. Rölantiyi sabitleyebilmek için zengin karışım la çalışıyor motor; aniden debriyaja basınca da zengin karışımı anında kapatamıyor. O nedenle anlık bir yükselme oluyor devirde. Debriyajdan önce hafifçe frene bastığınızda ve ardından debriyaja bastığınızda yapmıyor.


norton772

  • Ziyaretçi
yanlız araç 2. viteste düşük devirde stop etme eğiliminde oluyor. yani 1. vites kısa oranlı ve düşük devirde 2 ye attığınızda bazen toparlayamayıp stop edebiliyor. ben başka bir şey sormak istiyorum. acaba dizel kullananlarda motor kurum lambası yanan oldumu yada rölanti düzensizliği yaşanlar varmı ?


Çevrimdışı orhan unsal

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 104
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: norton772;170082
yanlız araç 2. viteste düşük devirde stop etme eğiliminde oluyor. yani 1. vites kısa oranlı ve düşük devirde 2 ye attığınızda bazen toparlayamayıp stop edebiliyor. ben başka bir şey sormak istiyorum. acaba dizel kullananlarda motor kurum lambası yanan oldumu yada rölanti düzensizliği yaşanlar varmı ?

hemen cevap verelim.
evet.
o sarı renkli üstü vanalı motor ışıgını diyorsunuz.
yandı birkaç sefer. kısa yol çok gidiyorum ben. yani 4-5 km gidip duruyorum gibi.
bu şekilde kullanırsam 1-2 gün sonra ışık yanıyor. biraz uzun yol gitmek lazım sanırım belirli bir devirde o zaman kendiliginden sönüyor.
ancaaak bunun ne zararı vardır bilmiyorum. yani zararlı mı dır degilmidir??
araç özellkle yeni çalıştıgında da rolanti sanki ben gaza hafif basıp çekiyormuşum gibi inip inip çıkıyor??
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2010, 09:18:13 Gönderen: orhan unsal »
OCTAVİA AMBİANTE 1,6 TDI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: orhan unsal;170195
...araç özellkle yeni çalıştıgında da rolanti sanki ben gaza hafif hsıp çekiyormuşum gibi inip inip çıkıyor??
Kurum bağlamış boğaz kelebeği yapar bunu derler hep.