škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 tsi ve 1.4 tsi ve sürpriz bir tsi :)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Yunus abi;

Kafama birşey takılıyor sorayım dedim.
2.0 TDI 140 Hp motor,1.4 TSI 122 Hp yi en fazla ne kadar zorlayabilir?
Babam otobanda gaza dokununca arada pek fark yoktur diye düşünüyorum.Sonuç tabundan ötesi süper spor:++:
Kimse inanmıyor ama arabaya binince kararları değişiyor.
Yolda arkadan gelen Bmwler,Mercedesler çok selektör yapıyor ama babamın bir huyu var,Passatta dahada gelişti tabi.
Yolu verip,adam tam yanımıza gelince babam gaza asılıyor:++:
Gerisini biliyorsun zaten:knp:


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
passat 2,0 tdi 90 dan sonra tsi n önüne geçer :)
 
atmosferik 2,0 accordla denedim passatı. 160 170 den sonra ancak yanyana gelebiliyorlar :)
« Son Düzenleme: 22 Temmuz 2010, 16:33:40 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
E5 te küçük hacim oldukça üzer kahreder. Turbo hiç birşey hacim herşey :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
opelle karıştırmayalım :)

160 lık 170 lik 1,4 tsi  makineler çatır çatır 240 250 km süratlere çıkabiliyor.

hacim bitti yalan oldu tarihe karıştı :)
« Son Düzenleme: 22 Temmuz 2010, 20:06:23 Gönderen: mayham85 »



Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
140 bg ve üzeri tsilarda turbo 3500 de başlıyor. 3500 altı kompresör  basıyor :)

hepsini geçtm saece turbolu benim tsi bile 6700 devir çevirebiliyor sonra devir kesiciye giriyor. 220 km süratle durmadan ve yavaşlamadan ciddi mesafeler gidebilecek kapasitesi mevcut. daha ne olsn. :)
« Son Düzenleme: 22 Temmuz 2010, 20:41:31 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
1.8 T lerin kronik arızaları üzerinde durulmuş mu bu TSI'lar yapılırken? Hani dayanıklılık muhabbetleri yapılıyor ya bu motor hakkında...


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;126097
1.8 T lerin kronik arızaları üzerinde durulmuş mu bu TSI'lar yapılırken? Hani dayanıklılık muhabbetleri yapılıyor ya bu motor hakkında...

1,8 t de kronik olan ne varmışki :)

benim bildiğim 97 98 model olanlarda turbo konumlandırması hatalıydı ki onlar garantiden giderildi zira 1,8T passatla 450 bn km yaptık sorunsuz  herhangi sorun yaşamadık. :)

ha şu var. adamlar 30 yıldır bu turbo makinelerle uğraşıyorlar ve her sene geliştirmeler oluyor. 2010 model 1.8t exeo alsak aynı motorlu 97 model passatla arasında ciddi farklılıklar vardır.

mesela ilk gelen 170 liklere nazaran şimdiki 160 lık ve 180 liklerin tamamında daha yüksek mukavemetli malzemeler var.

buarada ne tür malzemeler kullanılmış ilk mesajımda yazıyor. forged pistonlar döküm çelik blok gibi.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Can turboda bir yere kadar dostum hacimli ve turbolu ir aletten ve dizelden bahsediyosun adamda güç ve tork var her türlü yer yani :D
 
1.4 tsı alt devirleri daha canlı makina bizim 1.8T lerde 2 bin devir altı ölü sayılır 3 binden sonrada hayat başlar ayrı ir dünyaya geçersin o 3 bin ile 4 bin arası devirlenirken çıkan ses aman allahım beni benden alıyo adamı gaza getiriyor :D


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;126511
Can turboda bir yere kadar dostum hacimli ve turbolu ir aletten ve dizelden bahsediyosun adamda güç ve tork var her türlü yer yani :D
 
1.4 tsı alt devirleri daha canlı makina bizim 1.8T lerde 2 bin devir altı ölü sayılır 3 binden sonrada hayat başlar ayrı ir dünyaya geçersin o 3 bin ile 4 bin arası devirlenirken çıkan ses aman allahım beni benden alıyo adamı gaza getiriyor :D
sen birde 180 ve 225 bg olanları düşün :)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Ama şu var ki 1.8T lerde 3 bin altı yalan seriliğini kaybediyor bu sene uzun yolda anladım ama 5 vites 2000 devirde süper ekonomi yapıyor o da var tabi :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;126514
Ama şu var ki 1.8T lerde 3 bin altı yalan seriliğini kaybediyor bu sene uzun yolda anladım ama 5 vites 2000 devirde süper ekonomi yapıyor o da var tabi :)
beklentiye bağlı bir durum.birde  şu var. şimdi fabrika verisinde derki tork şu devirde. seninki 2100 devir. ama etkisini 2300 2400 e kadar göstereemz. turbonun boyuda büyüdükçe motor turboyu gerekli basnç için doldurmakta zorlanıor  ve turbo lag oluşuyor.

yeni nesillerde böyle deil. minimum lag için uğraşıo vw dekiler. çift besleme tsi larda falan alt devirlere kompresör vermelerinin de amacı bu. şöyle düşün rolantide 1,6 motor torku ayağının altında 0 lag ile kullanıma hazır :)



Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı megamania

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
1.2 Tsi gerçekten iyi bir tercih olabilir, ekonomik de olursa neden tercih edilmesin. Eski 1.6 dan elde ettikleri gücü 1.2 hacimden elde etmişler vergi ve yakıt avantajı var. Tutacağına eminim.
70-620 Passed
70-290 Passed
70-291 Passed
70-299 Passed MCSA
70-293 Pending