škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1,2 motor 70 beygir

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tayfuni

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
1,2 motor 70 beygir ile 1,4 70 beygir arasında çok fark varmıdır 3 silindir 1,2 4 silindir 1,2 aynımı  ..  yani önemli olan silindir saysımı yoksa beygir gücümü ARKADAŞLAR BİLGİSİ OLANLARDAN YARDIM İSTİYORUM
fabia2 yi bayide deneme sürüşü yaptım araba domuz gibi gidiyor.yeni olduğu icinmi 50 binden sonra ne olur.
1,2 ambiante dinamik


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
her zaman aynı güce sahip araçlarda hacmi yüksek olan daha avantajlı oluyor. tabiki atmosferik motorlar için geçerli.

ama kuşkunuz olmasın fabiaya tam giden bir motor bence.

gerektiğinde ekonomik gerektiğinde de belli ölçülerde performanslı denebilir hacmine göre. sonuçta 1149cc ve 3 silindirli bir araç. 12 valfli ama 4 silindirliye göre 16 valfe denk geliyor.

tabiiki 1.6 lt araç performansı beklemek hata olur.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
birde 1.2 tsi motor var fabiada varmı bilmiyorum ama leona yeni eklenen bir motor kullanan varmı acaba o nasıl bir performans sunuyor yanlış değilsem 105 bg gücünde
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: serkan35;128244
birde 1.2 tsi motor var fabiada varmı bilmiyorum ama leona yeni eklenen bir motor kullanan varmı acaba o nasıl bir performans sunuyor yanlış değilsem 105 bg gücünde
aynı motor fabiaya da eklendi 28 bin küsür tl de fiyatı olması lazım.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar araba alırken hep aynı hata yapılıyor. beygir gücü önemlidir. ama tork serilik derseniz daha önemlidir. atmosferik makinelerde daha yüksek tork almanın yolu daha fazla hacim kullanmaktır yada daha fazla devir çevirmektir. buda daha fazla tüketim anlamına gekir. daha düşük hacimde tork almanın yoluda aşırı beslemeli motor almaktır. bir motorun torku ne kadar yüksek ve ne kdar verimli devirde olursa o kadar ekonomik olucaktır.

mesela size bir kıyaslama güncel konuda.

1.6 8v leon artık son araçlar satılıyor 1,2 tsi leonlar geliyor. araba aynı ağırlık hemen hemen aynı.

ama 1.2 tsi 175 nm tork verirken 1,6 148 nm veriyor. aradaki çok büyük gibi görünmesede ciddi performans farkı demek.

basit iki kıyaslama:

1.2 tsi

0-100 = 10.9 sn
0-1000m= 32.6 sn
son hız=187 km/s
Accel. 80-120 Km/h (s) in V max. gear         13.6

yakıt:

City driving (l/100 km)         7.1
 Extra city driving (l/100 km)         4.9
                      Ponderable consumption (l/100 km)         5.7

1,6 8v

Maximum speed (km/h)         184
                      Acceleration 0-100 km/h (s)         11.7
 Accel. 80-120 Km/h (s) in V max. gear         14.3
Acceleration 1000 m (s)         33.5

City driving (l/100 km)         10.3
 Extra city driving (l/100 km)          5.9
 Ponderable consumption (l/100 km)          7.5

yukarıdan çok net göründüğü gibi %30 daha az tüketim ve daha seri bir araç ama hacim daha düşük. bu tamamen tork faktörünün etkisidir.
« Son Düzenleme: 01 Ağustos 2010, 19:50:37 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
işte benim bunu sormamadaki yegane sebep leonda yeni kullanılacak 1.2 tsi motor içindi önümüzdeki günlerde E30 satılırsa yeni leon almak istiyorum artık ama aklımda 1.6 mpi+ lpg vardı ama zaten lpg sistemini karını 1.2 tsininde verebilceğini değerlede gördüğüm için bu motoru düşünmeye başladım bir çok yönden artısı var hem vergi hem yakıt hem daha fazla güç hemde artık üretilmeyen bir motor değil bakalım zaman ne gösterir hiç belli olmaz .:D
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
çok ciddi beklentilerin yoksa ekonomi ön plandaysa seni asla üzmez :) ama imkanın varsa 1,4 al :D
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2010, 03:32:22 Gönderen: mayham85 »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Tum incelemelerima dayanarak soleyim, 1.2 hacimli 3 silindirli atmosferik VW motoru gitmek icin yeterli, fazlasi icin degil.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;128335
Tum incelemelerima dayanarak soleyim, 1.2 hacimli 3 silindirli atmosferik VW motoru gitmek icin yeterli, fazlasi icin degil.

Amaç zaten gitmek değilmi :D

Eskiden olsa tek şeritli git gel yollarda sollama yaparken sıkıntı olur derdik ama artık duble yollarda sollama kaygısıda yok artık.Sağ şeritten sakin sakin giden adam için yeterli.Yüklü iken bazen insan çıldırıyor gitmiyor diye ama o kadarda olur :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı byztckr31

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 240
    • Profili Görüntüle
4 silindirli 1.2 80 hp 16v opel motorundan kanser olmak üzereyken kurtuluyoruz çok şükür. rampalar felaket. az biraz 3000d/d üzeri genelde 3000d/d civarı kullanırsanız yakıtta 1.6 motordan hiç farkı yok.
\'11 Focus Titanium TDCI 109ps Fırtına Gri