Belki bunun bir sebebi vardır arkadaşlar neden bisiklet her logonun bir hikayesi vardır sizin için araştırdım daha önce forumda verilmişsede yöneticilerden özür dilerim bu arada ben forumda yeniyim octaviam yok ama alma konusunda baya bir çabam var neyse gelelelim skodanın hikayesine
Aile Girişimi Laurin & Klement
Hikayemiz 1895`in sonunda başlıyor. Bisiklet meraklısı teknisyen Vaclav Laurin ve muhasebeci Vaclav Klement kendi bisikletlerini yapmışlar ve bu ürüne gururla ve vatanseverlik duygularıyla Slavia diye adlandırmışlardır.
Her şey onlar için fevkalade gelişmeye başlar. 1899`a geldiklerinde Laurin&Klement Co. motorsiklet üretmeye başlamışlardır. Uluslararası yarışmalardaki ilk zaferleri kutlanır.
Yüzyılın bitimi ile şirket otomobil üretmeye başlayarak bir başka önemli olaya imzasını atar.
Büyükbaba Otomobil 1905
İlk otomobil Voiturette A ticari bir başarıydı. Bundan dolayı Çekoslovak seçkin motorlu araçlarının bir sembolü haline gelmişti. Şirket bilgi ve tecrübesi sayesinde gelişen pazarlarda kendine kalıcı bir yer edinmiş, Laurin&Klement, Avusturya Macaristan Monarşi`sinin en güçlü endüstriyel bölgesi olarak Çek krallığındaki pozisyonunu pekiştirmiştir.
1907 - Laurin & Klement, Anonim Girişim
Şirketin gelişimi artık bir aile işi olmaktan çıkacak kadar hızlı gidiyordu. Bir sonraki adımı atmanın zamanıydı. 1907`de kurucular L&K`yi bir anonim şirkete dönüştürdüler. İlerleme yepyeni bir modeli ortaya çıkardı - Faeton. 1914`den sonra ise şirket silah üretiminde de rol aldı.
1925`de Skoda Pilsen ile Birleşme
Pozisyonunu korumak ve güçlendirmek ve fabrikayı modernleştirmek için L&K güçlü bir ortak arayışına girdi. Artık otomobillere ek olarak, kamyonetler, otobüsler, uçak motorları ve tarım makinaları da yapmaya başlayacaktı.
1925`te L&K ülkenin en büyük endüstriyel yatırımı olan Skoda Pilsen ile birleşti. Artık marka olarak Laurin&Klement isminin sonu gelmiş ve yeni marka Skoda olarak doğmuştu. Sonuç, gayet hoş pek çok detayı olan zarif otomobillerin seri üretimi olmuş ve bu otomobiller uluslar arası yarışmaları kazanmıştı.
Büyük Çöküş Skoda`nın ilerleyişini yavaşlattıysa da durduramadı. Bir başka başarılı model olan Popular doğdu.
İşgal Dönemi
İkinci Dünya savaşının zor yılları süresince Skoda Nazi Almanyası`nın ekonomik sisteminin bir parçası haline geldi. Şirketin üretim programı savaş zamanı üretim için uyarlandı. Karmakarışık problemlere rağmen, Skoda bir başka seçkin modeli olan Skoda Superb`ü üretmeyi başardı.
Sosyalizm ve Planlı Ekonomi
İkinci dünya savaşının sonu daha fazla değişim getirdi. Tüm endüstri merkezi planlamaya maruz kalmış, Batı gelişmeye devam ederken, dış dünya ile iletişim ve bilgi alışverişi engellenmişti. AZNP Skoda olarak şirketin ismi yenilenmiş ulusal bir şirket olarak Çekoslovakya`da şahsi araçlar sektöründe tekel haline gelmişti.
1950`lerin ve 1960`ların Başarılı Modelleri
Sosyal sistemin darbesine ve bilgi boşluğuna rağmen, savaş sonrası döneminin Sosyalist Çekoslavakya`sında şirket ilerlemeyi başarmıştır. Bunu kesinlikle somut temeline, geleneksel üretim sürecine ve başarılı geçmişine borçluydu.
Yeni Modeller- Tudor, Spartak ve Octavia Doğmuştur.
Ancak 1960`lar esnasında Batı`ya yeni teknolojilerin gelmesi ile ülkenin sanayisi geri kalmaya başlamıştı.
1968/69`da Prag Baharı Sonrası
1970`lerden itibaren ekonomik sistem durağanlaşmaya başlamıştı. Fabrika sadece doğu pazarında lider pozisyonunu koruyordu. 1987`de yeni aracın - Favorit`in gelişi ile şirket büyük bir çıkış yaptı.
Skoda`nın Dönüşümü
1989`daki politik değişim, yeni ekonomi ve pazar gerçeğini de beraberinde getirmişti. Skoda, geleceği yakalamak ve yatırım yapabilmek için güçlü bir yabancı ortak arayışına girdi.
1990 Aralık ayında, hükümet VW Konzern ile ortak olmayı tercih etti. 16 Nisan 1991`de Skoda, VW, Audi ve Seat ile birlikte Konzern`in dördüncü markası oldu.
Daha fazla ilerleme kaydedilmişti. Bu ortaklığa bağlı olarak ve yeni ekonomi bakışı sayesinde Skoda, modernleşme ölçülerini gerçekleştirdi. Sonuç olarak, global rekabete karşı koyabilen bir model, yani Felicia doğdu. Ve onu daha da başarılı modeller takip etti - Octavia, Fabia ve şirketin gururu Skoda Superb.
saygılar