škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Aracım 2005 Fiat Punto Dynamic 1.3 Multijet

Symbol · 130 · 50982

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
ses dalgalarını oluşturan nedr titreşim değilmi :) tdi motorlarda kullanılan yüksek dayanımlı çelikler ve uzun strok titreşime ve yüksek sese neden olur bunu birde krankın daha dengesiz olması ile orantılarsan sonuç neye çıkar :)
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2010, 09:34:14 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;137082
ses dalgalarını oluşturan nedr titreşim değilmi :) tdi motorlarda kullanılan yüksek dayanımlı çelikler ve uzun strok titreşime ve yüksek sese neden olur bunu birde krankın daha dengesiz olması ile orantılarsan sonuç neye çıkar :)

 
Hah, işte bu güzel bir bağlantı; daha anlaşılır. (kıl öğrencini mazur gör artık Yunus Emre:D)
 
Ama ben biraz da püskürtmeden şüpheleniyorum. Acaba püskürtme basıncı farklı olabilir mi 1.4 TDI ile 1.9 TDI arasında ?
 
Bir de krank neden daha dengesiz ? Daha önce öğendiğim üzere bizim 3 silindirlilerde krankta her piston kolu birbirine 120 derece açıyla yerleştirilebiliyormuş. (hani bir ara hangi silindir yukarı çıkarken hangisi aşağıda diye sormuştum) Yani 3 silindir 3 ayrı zamanda iniş çıkış yapabiliyormuş.
 
Peki bu durumda 3 silindirin 4 silindirden bile daha titreşimsiz olması gerekmez mi ? 4 silindirde 2 silindir yukarı çıkarken 2 silindir iniyor. 3 silindir ise her bir silindirini teker teker çıkarıp indiriyor.
 
 
Ortam ısınsın, animasyonları da kabul ederiz.:D
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
basınç farkı varmı bilmiyorum.

ama dediğin gibi yerleştirilirse belki daha az titreşim olabilir. ama bu komple yeni blok ve yeni motor demek. onunla uğraşacaklarına sıralı 4 silindir dizel yaparlardı zira kompleyeni motor argesine gelirdi maliyeti :) 1,4 ün olayı zaten elindeki taş gibi makineden minimum maliyetle ikinci bir taş gibi makineçıkarma düşüncesi :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;137263
...Daha önce öğendiğim üzere bizim 3 silindirlilerde krankta her piston kolu birbirine 120 derece açıyla yerleştirilebiliyormuş...
Bunu nasıl yapıyorlarmış anlamadım ben.:hmm::blm: Az daha açıklayıversene sana zahmet.:hmm::blm:


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Bugün temizliğe başlamadan önce bir foto çektim. Plakamız artık 35 oldu :)




Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Evet hocam imza nostaljik :)
Puntoyuda parlattıktan sonra güzel güzel fotolarını çekerim koyarım imzama.

Buarada clioyu alan adam başka birine satmış. Bu arabanın ikinci eli çok hızlı :)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;137287
Bunu nasıl yapıyorlarmış anlamadım ben.:hmm::blm: Az daha açıklayıversene sana zahmet.:hmm::blm:

 
Abi daha önce gene forumda sorduğum bir sorudan çıkardığım sonuç idi. Ama hala ben de emin değilim. Benim anladığım şey şu: 3 pistonda da ayrı ayrı hareket ediyor. Örneğin krank 1 tur attığında 1 silindir ne hareketi yaptıysa diğer 2 piston da aynısını yapmış oluyor.
 
Ama hala kafamda netleştirebilmiş değilim olayı. Dediğim gibi, 3 pistonun da ayrı ayrı inip çıkabileceği bilgisinin ardından aklıma böyle bir şey geldi.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;138812
Abi daha önce gene forumda sorduğum bir sorudan çıkardığım sonuç idi. Ama hala ben de emin değilim. Benim anladığım şey şu: 3 pistonda da ayrı ayrı hareket ediyor. Örneğin krank 1 tur attığında 1 silindir ne hareketi yaptıysa diğer 2 piston da aynısını yapmış oluyor.
 
Ama hala kafamda netleştirebilmiş değilim olayı. Dediğim gibi, 3 pistonun da ayrı ayrı inip çıkabileceği bilgisinin ardından aklıma böyle bir şey geldi.
He 4 silindirlideki gibi 2' si aşağı inerken, diğer ikisi yukarı çıkmıyor da, dalgalı diyebileceğimiz bir hareketle çalışıyor. Demek istediğin bu sanırım.:hmm:


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;137287
Bunu nasıl yapıyorlarmış anlamadım ben.:hmm::blm: Az daha açıklayıversene sana zahmet.:hmm::blm:

Aşağıdaki linkte
http://video.ekolay.net/detay.asp?vid=55000000000007796&cid=40000000000017079
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim



Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;138837
He 4 silindirlideki gibi 2' si aşağı inerken, diğer ikisi yukarı çıkmıyor da, dalgalı diyebileceğimiz bir hareketle çalışıyor. Demek istediğin bu sanırım.:hmm:

Aynen abi.:ok:
 
 
Alıntı yapılan: hiko;138949
Aşağıdaki linkte
http://video.ekolay.net/detay.asp?vid=55000000000007796&cid=40000000000017079

 
Çok teşekkür ederiz; tam istediğim mükemmel animasyon.:)
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;138956
Evet işte! Tam anlattığımız gibi.:wnk:

 
İşte olay budur.:heyo:
 
=====================
 
Yalnız dikkat ettim de, bu dalga hareketine rağmen bir dengesizlik var. Yani titreşim konusunda tatmin olduğumu söyleyebilirim. Özel bir çalışma ile dengeleyici mil vb. kullanılmadığı sürece 3 silindir titreşimle eş anlamlı olacak sanırım.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Ben beğeniyorum bu puntoları.Güzel araba bence..Tüketim olarak çok ekonomik.2. elde alırkende uyguna alıyorsun zaten..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Ayrıca 3 silindirli motorla ilgili animasyon çok güzel.Merak ettiğim bir konu idi..Görsel anlatım çok iyi olmuş..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;140434
Ayrıca 3 silindirli motorla ilgili animasyon çok güzel.Merak ettiğim bir konu idi..Görsel anlatım çok iyi olmuş..

 
Tek bir silindiri takip ederek,4 zamanlı bir motorun çalışma prensibi olan;
emme , sıkıştırma , ateşleme ve egzos zamanlarını çok güzel bir şekilde görebilirsiniz.
Pistonun herçıkışında ateşleme olmadığını, emme ve egzos subaplarının ne zaman hangi konumda çalıştığını çok net bir lekilde gösteriyor...
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim