ses dalgalarını oluşturan nedr titreşim değilmi tdi motorlarda kullanılan yüksek dayanımlı çelikler ve uzun strok titreşime ve yüksek sese neden olur bunu birde krankın daha dengesiz olması ile orantılarsan sonuç neye çıkar
Hah, işte bu güzel bir bağlantı; daha anlaşılır. (kıl öğrencini mazur gör artık Yunus Emre:D)
Ama ben biraz da püskürtmeden şüpheleniyorum. Acaba püskürtme basıncı farklı olabilir mi 1.4 TDI ile 1.9 TDI arasında ?
Bir de krank neden daha dengesiz ? Daha önce öğendiğim üzere bizim 3 silindirlilerde krankta her piston kolu birbirine 120 derece açıyla yerleştirilebiliyormuş. (hani bir ara hangi silindir yukarı çıkarken hangisi aşağıda diye sormuştum) Yani 3 silindir 3 ayrı zamanda iniş çıkış yapabiliyormuş.
Peki bu durumda 3 silindirin 4 silindirden bile daha titreşimsiz olması gerekmez mi ? 4 silindirde 2 silindir yukarı çıkarken 2 silindir iniyor. 3 silindir ise her bir silindirini teker teker çıkarıp indiriyor.
Ortam ısınsın, animasyonları da kabul ederiz.