škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 TSI' mı ? 1.2 TDI' mı ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
kısa ve öz. 1,2 tdi ile bassanda  1,2 tsi nin normal sürüşündeki performansına erişemezsin ancak basıorm öle biniorm ama yakmıyor  diye kendini avutursn. asla tsi ın zevkini performansını alamazsn sadece avunursn vaybe son hızda şunu yaptm bunu yaptım.

tdi de olsa tdci cdti da olsa hiç bişi farketmez. uygun devirde tork uygun devirde bg gerekir sana oda bu 1,2 de yok tork var bg yok. insigniadaki durumun tersten benzeri.

geçen hafta mersinden çıktm. otobanda 220 ye kadar çıktm ortalama 160 170 damlamayı tırmandım damlama alayına yeter zaten. niğde çıkışına kadar otobanda oradan altunhisardan aksayar yoluna 35  km 1 ve 2. vites yol çalışması vardı. aksaraydan peder aldı 130 140 koçhisarda ben geçtm 180 190 200 minimum ertesi gün ankara  içini 80 km kadar yol var üstüne yozgata geldm ortalama yakmışm 25 kuruş al sana basma. aynı şartlarda bu yakt fiyatları ile senin yakacağında bundan çok farklı olmaz en fazla 2 3 kuruş az olur.

güç sürüş zevki tüketim oranı arıyorsan 1,2 tdi 1,2 tsi ın rakibi asla  değil. o makine 1,2 htp ile 1,4 16v atmo makinelerle kıyaslanır ancak. tsi iki boy büyük gelir.

ha dersenki 1,6 tdi eyvallah işte onda güç zevk tüketim oranı tdi ye dner. imkanım olsa bende geçerim 1.6 tdi leona ama o zaman 50bn kmden az yol yapmam o arabaylaki dizele geçtiğime değsin.

objektif ve doğru şekilde bakınca görülen durum aynen budur.

 ama çıkarsan 1,2 tdi iledip gaz giderken diğer gaza parmağının ucuyla dokunarak yanından geçer ama sen basıorm ama az yakıyorum dersin ancak.
« Son Düzenleme: 20 Ağustos 2010, 22:01:37 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bu  arada yeri geliyor burada amele gibi 50 numara anahtar sıkıp kalıp yağlıyorum 18 saat çalışıyorum yeri geliyor 30 yaşnda mühendisler abi bunu nasıl yapcz diye soruyor.ben cebimdeki harcadığım parayı en zor şekilde dağın başında kazanıyorsam kalkıpta kimse bana ensesi kalın diyemez.
« Son Düzenleme: 20 Ağustos 2010, 22:03:06 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı mertozbek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
1,2 tsi
Maximum speed (km/h) 190
0-100 9,8 sn
Acceleration 80-120 km/h (s) at V 13.7
Acceleration 1000 m (s) 31.5
City driving (l/100 km) 6.8
Extra city driving (l/100 km) 4.5
Ponderable consumption (l/100 km) 5.3

1,2 tdi

Maximum speed (km/h)168
Acceleration 0-100 km/h (s) 13.9
Acceleration 80-120 km/h (s) at V14.2
Acceleration 1000 m (s)35.7
City driving (l/100 km) 4.8
Extra city driving (l/100 km) 3.3
Ponderable consumption (l/100 km) 3.8

yakıt tüketimi mükemmel 1.4 tdi daan da pek farklı olacağını sanmıyorum performans olarak


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mayham85;133478
%30 dan fazla bir oranda fark  performansta uçurumdur saygıdeğer abim :)...
Ya ben yolda basa basa, kasa kasa gitmediğim için ve altı çizili, bold ve italic olaraktan tekrar bana göre diyorum, 1.2 TDI gayet iyi diyorum. İstanbul dışına çıktığım yok ki. İstanbul' da da en fazla 80 km/s yaparsın zira illaki bir öküz vardır süratini kesen.
Alıntı yapılan: hakanerdogan;133493
...Hadi diyon o kadar torku bu kadar beygiri var, basa basa sur bakiyim kullan o beygirleri 8 litre yakiyo mu yakmiyo mu goreyim! Diyon ki ayagina hakim ol, la madem kastiracaktim o kadar gucten torktan beygirden ne bahsediyon???? Kullanmayacaksin ki!...
Hah işte o kadar beygiri kullanmayacaksın ki.
Alıntı yapılan: lrfan;133498
Nice write-up buddy  :ok:   :D
O ne be?!


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
işte o beklentilere göre değişir uğur abim. senin için 1,2 tdi yetiyorken ben istanbulda tsi la ancak rahatken arkadaşlarıma gti ın 200 bg i az geliyor bir başkasına dahada fazlası. :)
 
ama  şu bir gerçekki günümüzde en çok yeterli bulunan güç aralığı 100-200 bg arası güç aralığı ki uygun torkla en tatminkar seçenek bu güç aralığı oluyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mayham85;134026
işte o beklentilere göre değişir uğur abim. senin için 1,2 tdi yetiyorken ben istanbulda tsi la ancak rahatken arkadaşlarıma gti ın 200 bg i az geliyor bir başkasına dahada fazlası. :)
 
ama  şu bir gerçekki günümüzde en çok yeterli bulunan güç aralığı 100-200 bg arası güç aralığı ki uygun torkla en tatminkar seçenek bu güç aralığı oluyor.
Tamam nan tamam!:rm: Seni mi kıracağım. TSI diyom ben de!:hanz:



Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
:++::++:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Yunus icin TSI demek isterdim ama günümüz kosullarında tabiki TDI diyorum,
devir ekonomi devri, TSI tabiki daha performanslı fakat TDI kadar az yakamaz,
genelleme yaparsak cogumuz yarıslara filan katılmıyoruz, hız meraklısı degiliz,
arada 2-3 lira fark olsa bile TDI i tercih ederdim ben,
dünya nimetleri zaten yetersiz, krizler vs lerle insanlar ugrasırken zevkim icin daha sessiz diye daha iyi hızlanıyor diye TSI i tercih etmem sahsen,
gercek hayattan bi örnek vermek gerekirse, bi arkadasım 140 hp golf tsi aldı, 2009 model, cok yaktığı icin binmiyor, henüz 17600 km de, sahibindende satılık su anda, 1,6 tdi Golf veya Jetta alacak, hatta gecen Pazar Acarlar, Rekor a beraber baktık arabalara, 1,6 tdi a 2-3 ay sonrasına gün veriyorlar,
arkadasın babasıda güc meraklısı gitti 160 hp dsg jetta tsi aldı, maddi durumu iyi olmasına ragmen, cok yakıyor, sehirici km de 400tl yi buluyor diyerek sattı, ve 3,20 dizel aldı, 184 beygir, bas basa bildigin kadar, 90 sabitte 3 lü değerleri görüyor, hemde 2 bin motor rahatlıgıyla,(tsi ile 2,0 dizeli(3,20) karsılastırmıyorum, sadece gercek hayattan örnek veriyorum, fabia ile BMW yimi karsılastırıyorsun demeyin)
eğerki dizelin sesi sorun degilse, asırı hız meraklısı degilsem, 3-5 yıl aynı araca bineceksen ve yılda 10-20 bin yapıyorsan tdi alırım,
ama sessiz olsun, konfor benim icin önemli, seri olsun dersen tsi olabilir, hos konfor isteyenin 1,2 motorla isi olmamalı bence, büyük motor herzaman rahatlık bence,


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
10-20 bn km için dizele geçmeye değmez.
 
yanlş anlamayın ama mustafa bey 160 lıktan sonra 320d ye geçilir keser adamı ama 140 lık golften sonra 1,6 tdi attan inip eşşeğe binmiş gibi gelir adama kesmez sadece pompada 3 5 kuruş ucuza çıkar ve oda buna değmez. bu şekilde mahalle baskısı ile gidip dizel alıp pişman olan binlerce insan var bu ülkede.
 
tsi motr ancak yüksek hacimli dizelle kıyaslanır. aynı hacimdeki ile değil. ben bu konuda ondan dolayı yazıyroum ama görebilen adam yok saplanmışlar aynı hacim ille dizel olsn ekonomi dünyasıymış.  1,2 tsi ın sürüş zevkini ve esnekliğini ancak 1,6 dizel verir yani hacmine değil işine bakn siz. aynı hacimde her zaman ezilir dizel tsi karşısında.
« Son Düzenleme: 23 Ağustos 2010, 16:13:23 Gönderen: mayham85 »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mayham85;134100
...tsi motr ancak yüksek hacimli dizelle kıyaslanır. aynı hacimdeki ile değil. ben bu konuda ondan dolayı yazıyroum ama görebilen adam yok saplanmışlar aynı hacim ille dizel olsn ekonomi dünyasıymış...
Bak şimdi üstüme alındım.:D

Ben bana yeter de artar diyorum. "Yemişim esnekliğini ne esnetecem, yürüsün gitsin" mantığındayım bendeniz.:wnk:


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
iste tartısmanın özü burda Yunus kardesim, :) kıyaslamayı bircok insan performansdan ziyade ekonomik yönden yapıyor, yani 1,2 motoru tercih edenin cogunlugu az vergisi yüzünden tercih ediyor zaten, üc kurus kar edeyim diye, böyle insanda performansı düsünmez diye düsünüyorum ben, ne kadar az yakarsa o kadar iyi olur der,
ayrıca aradaki farkda azımsanmayacak gibi degil, tsi in km de 250 tl yaktığını varsayalım, 1,6 tdi in km de 150 tl yaktığını hesaplayalım,
yılda 20bin km yapsak, 5 yılda 100bin km, carpı 100 tl = 10bin tl iyi para bence,

söyle bir örnek daha vereyim, gecen arkadasın golf 102 hp fsi ile sehirlerarası 600 km yol yaptık, zaten cogu yerde radar var basamıyorsun, ara ara 180 i gördügümüzde oldu, ama genelde sakin gittik, arac km de 210 tl gibi yaktı,
tamam performans tsi kadar degil, ama bu arabada 200 görüyor, belki bikac saniye gec görüyor, yaktıgı benzin tsi kadar neredeyse,

benim bu kadar gözlemlerimden sonraki sonucum su :ok:
'TSI i performans icin alacaksın', su benzin fiyatlarında benzinli arabanın ekonomik olması zor biraz,


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;134112
iste tartısmanın özü burda Yunus kardesim, :) kıyaslamayı bircok insan performansdan ziyade ekonomik yönden yapıyor, yani 1,2 motoru tercih edenin cogunlugu az vergisi yüzünden tercih ediyor zaten, üc kurus kar edeyim diye, böyle insanda performansı düsünmez diye düsünüyorum ben, ne kadar az yakarsa o kadar iyi olur der,
ayrıca aradaki farkda azımsanmayacak gibi degil, tsi in km de 250 tl yaktığını varsayalım, 1,6 tdi in km de 150 tl yaktığını hesaplayalım,
yılda 20bin km yapsak, 5 yılda 100bin km, carpı 100 tl = 10bin tl iyi para bence,
 
söyle bir örnek daha vereyim, gecen arkadasın golf 102 hp fsi ile sehirlerarası 600 km yol yaptık, zaten cogu yerde radar var basamıyorsun, ara ara 180 i gördügümüzde oldu, ama genelde sakin gittik, arac km de 210 tl gibi yaktı,
tamam performans tsi kadar degil, ama bu arabada 200 görüyor, belki bikac saniye gec görüyor, yaktıgı benzin tsi kadar neredeyse,
 
benim bu kadar gözlemlerimden sonraki sonucum su :ok:
'TSI i performans icin alacaksın', su benzin fiyatlarında benzinli arabanın ekonomik olması zor biraz,

 abi fsi 115 bg :) eski aracım golf fsi dı iyi bilirm rampalarda nasıl fıtık eder :D zaten atmosferik benznliye karşı aynı hacim dizel her zaman daha iyidir. ama atmo benzinlinin karşısına turbolu benzinli koydunmu iş ciddi seviyede değişir.
 
sana basit bir örnek vereyim. bir arkadaşm 1,8 atmo passatı vardı lpgli. sattı 1,8t ye geçti. 1,8 t de aldığı tatminkarlık o kadar yüksektiki gaza 1,8 deki gibi basma değeri duymuyor dolayısı ile eski lpg li aracı ile kmde aynı parayı yakıyor bu adam. aynı durum benim toledo ile leon arasındada var. max 1 2 kuruş oynuyor kmde. biri lpg biri benzin. lpgli olan rampayı 3 le dipgaz çıkıyor ben aynı rampada 5 de çıkıyorum :) şimdi hangisi daha verimli?
 
ama şu mantık da çok yanlş 'TSİ performans için alacaksn' dizelden gıcık olan binlerce adam var. mesela ben diyorumki arkadaş benzinli olacak ekonomik olacak bu yüzden tsi alıyorum yeri geliyor 4,6 lt ile şehirler arası 5,4 le ankara içi geziyrum dizel gibi. :)
 
işte bunu diğer benzinlilerle yapamazsn insanların düştüğü yanılgı bu mesela birisi diyor ben pintiyim yakıt alırken 3 kuruş fazla vermek bana koyuyor al dizeli.
 
ben de diyromkli benim dizel almam için kmde 5 6 kuruş dan çok daha etkili bir fark olmalıki konforumdan zevkimden ödün veriyim dizele geçeyim ki geçtiğimde değsin.


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
bu arada dh de okudum

ford focus 1.6 tdci ların partikül filtresi varmış euro 5 motor olduğu için

90-100 bin km de bir değişmesi gerekiyormuş ve 4000 tl civarına bir fiyatı varmış

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White