Fiat çatısı altında motorsporları aksiyonlarıyla ve Fiat model ailesinin sportif performans model versiyonlarıyla dikkat çeken Abarth markasının en son yeniliği ise Fiat 500C versiyonu oldu. 2009 yılında 2700 adet Abarth Grande Punto ve 8400 adet Abarth 500 versiyonu dahil olmak üzere 22 binden fazla Abarth markalı otomobil ve 3 bin adetten fazla performans kiti satan markanın son yeniliğini temsil eden Abarth 500C, hem görünüm açısından hem de teknik anlamda yapılan sıra dışı bir performans çalışmasını temsil ediyor. 140 HP güç üreten 1.4 litre T-Jet motorlu Abarth 500C, direksiyon üzerinden kumanda edilebilen yarış tipi 6 ileri otomatik şanzımanı ve görsel sportif unsurlarıyla da göz kamaştırıyor.
Abarthın ürün yelpazesini genişleten yeni bir model olarak ayrıca dikkat çeken Abarth 500C, dinamik tasarımlı spoyleri, çift gövde rengi, isteğe bağlı olarak sunulan 17 inçlik ve elmas biçimli alaşım jantları, çift renk seçeneği sunulan elektrikli sofftop tavanı, ikiz susturuculu egzoz sistemiyle göz almayı başarıyor. Abarth 500Cnin kaslı kaputunun altında ise 16 supaplı ve turbo beslemeli 140 HP güç üreten 1.4 litrelik T-Jet motora yer veriliyor. Yarış tipi 6 ileri otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı Abarth füzesi, 206 Nmlik maksimum tork değerinin de etkisiyle 0-100 km/s hızlanmasını 8.1 saniyede tamamlayabiliyor. 205 km/slik son hıza erişebilen Abarth 500C, 100 kmde ortalama 6.5 litrelik yakıt tüketim değeriyle de dikkat çeken ekonomik bir tüketim sonucu sunmayı başarıyor.
Bununla birlikte kullanıcıların isteklerine göre veya yol koşullarına göre iki farklı sürüş modu sunan Abarth 500C, Sport modu tercih edildiğinde güvenlikten ödün vermeden daha performanslı sürüş özellikleri sergileyebiliyor. Yarış otomobillerini andırır biçimde GSI adı verilen Vites Değişim Göstegesine sahip Abarth 500C, bu otomatik co-pilot sayesinde doğru zamanda (arka arkaya 5 defa yanıp sönen LED ışıklandırmayla) vites büyütme tavsiyelerini sürücüsüne iletebilmektedir. Abarth 500Cde TTC adı verilen Tork Transfer Kontrolü sistemi ise ESP ile ortak çalışarak bir kilitli diferansiyel görevi yapıyor. Abarth 500Cnin viraj kabiliyetini arttıran TTC Sistemi, kilitleme yüzdesini ise hız gibi dinamik etkenlere bağlı olarak otomatik olarak ayarlayabiliyor. Abarth 500Cnin yürüyen aksam ve fren sistemi de mevcut performans değerlerine uygun olarak modifiye edilerek daha güçlü hale getirildi. Abarth 500C yine benzer şekilde modifiye edilen bir süspansiyon sistemine sahip olarak yollara çıkıyor. Önde bağımsız McPherson, arkada ise özel kalibrasyonlu torsiyon çubuklu yarı bağımsız süspansiyon sistemine sahip Abarth 500C, Abarthın akrep logosunun sportif yansımasını simgeleyen bir sürüş karakterine sahip olmasıyla konfor özellikleri ağır basan Fiat 500C versiyonundan farklılaşıyor.