škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Motor Yağı

Ziyaretçi · 22 · 22209

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

IceMaN70

  • Ziyaretçi
Bugun baktım motor yağı baya eksilmiş  değişime 3 bin km vardı daha ses yapmaya başlamıştı iyice ordan anladım zaten eksilttiğini :) gittim benzinliğe shell helix 10-40 15 liraydı ucuzu yok mu dedim shell helix gas yazıyordu 15-40 7.5 lira dedi onu aldım şuan bi sorun yok gibi :) bu 10-40 ile 15-40 arasında incelik dışında ne fark varda bu kadar fiyatları farklı ? birde bundan sonraki değişimlerde 10-40 yerine 15-40 koysam nasıl olur sizce çünkü benim araba su gibi içiyor yağı :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Kimyasal farklılıklarını bilemem ama 15-40 motor ideal ısısına geldiğinde diğerine göre daha kalın bir yağ.


Çevrimdışı azakoglultd

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 387
    • Profili Görüntüle
tavsiyem 10-40 dan başka kullanmayın artı motor yağ eksiltiyorsa başka bir sorun vardır ve üstelik yağa ekleme yapmayın komple değişim daha sağlıklıdır



Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
bence yağı başka kodlu yağ ile değiştirme sağlıklı olmaz.
Lpg kullanıyorsun o eksiltir.
Ama o kadar çok olmamalı derim ben lpgyi takalı 6 bin km yol yaptm yaklaşık yarm lt  yağ eksiltmiş ama neden esiyor anlamadm.


Çevrimdışı alpko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 569
    • Profili Görüntüle
Yine yaziyorum.. Motor kapaginda da yaziyor, Skoda serviste koyuyor:   5W-40 en kaliteli, pahali yaglardandir.. 10W-40'ta koyulabilir ama,  diyor servis..


IceMaN70

  • Ziyaretçi
Heralde benim motoru yapan usta o sıra başka bişeyler düşünüyordu :) Bilemiyorum lpg olmadan öncede eksiltiyordu ekleme yapmayın diyorsunuzda ekleme yapmanın hiçbir zararı yok aksine faydası vardır.Ekleme yapmasam her 5-6 binde değiştirmem lazım :) Birde kaliteli koycak olsam 0-40 en iyisi ama işte çok para neyse ben 10-40 devam ediyim :) zaten değişime az kaldığı için 15-40 koymuştum öğrenci olunca paramda yoktu yanımda ucuza bulunca aldım :D Birde ben arada 6-7 bin devir ne verdiyse basarım ondanda olabileceğini düşünüyorum ve birde dikkatimi çekti gaza abanınca 6-7 bin gibi devirlere çıkınca beyaz duman çıkıyor sanki yağ yakıyor gibi
« Son Düzenleme: 27 Ağustos 2010, 20:57:15 Gönderen: IceMaN70 »


hasan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: IceMaN70;133908
Bugun baktım motor yağı baya eksilmiş  değişime 3 bin km vardı daha ses yapmaya başlamıştı iyice ordan anladım zaten eksilttiğini :) gittim benzinliğe shell helix 10-40 15 liraydı ucuzu yok mu dedim shell helix gas yazıyordu 15-40 7.5 lira dedi onu aldım şuan bi sorun yok gibi :) bu 10-40 ile 15-40 arasında incelik dışında ne fark varda bu kadar fiyatları farklı ? birde bundan sonraki değişimlerde 10-40 yerine 15-40 koysam nasıl olur sizce çünkü benim araba su gibi içiyor yağı :)

Şöyle söyleyeyim 2 tane tüp alın içerlerine 5w40 edge ile 15w 40 yağ koyun 1 hafta arabanın içinde dursun ondan sonra yağlara bakın neler göreceksiniz


IceMaN70

  • Ziyaretçi
Anladım hasan ağbi mobil 10-40 devam etcem eziyet etmeyecem fabişime :D zaten 1 litre ekleme yaptım sorun yok tam bile dolmadı 1 litre ekleme ile :)


hasan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: IceMaN70;135137
Anladım hasan ağbi mobil 10-40 devam etcem eziyet etmeyecem fabişime :D zaten 1 litre ekleme yaptım sorun yok tam bile dolmadı 1 litre ekleme ile :)

aracın 1.4 se 10w40 a devam 1.2 ise 0w40


Çevrimdışı almero

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Fiziksel test değerlerine göre sadece akma noktası ve viskozite indeks farkı var.
TS 12330 standardına göre multigrade (çok zamanlı) motor yağlarında 10W-40 ve 15W-40 ürünlerini kapsamakta olup  ;

10W-40 için;
Kinematik Viskozite 100°C’de (ASTM D 445)    :12,5-16,3 Cst.
Viskozite İndeksi                                                     :100<
Akma Noktası (ASTM D 97),                                 : <-27

15W-40 için;
Kinematik Viskozite 100°C’de (ASTM D 445)    :12,5–16,3 Cst.
Viskozite İndeksi                                                     :95 <
Akma Noktası (ASTM D 97)                                   : <-24°C


10w-40 soğuk hava şartlarına göre daha alt sıcaklıklara dayanır ve pompalanabilirliği daha fazladır.Yüksek devirli motorlarda tavsiye edilir.İki motor yağının vizkozite kapsam aralığı aynı olmasına karşı 100 °C kinematik vizkoziteleri de aynı olabilir.Fakat Viskozite indeksleri farklılık gösterir .10W-40  motor yağının viskozite indeksi daha yüksektir. İçerisindeki polimerik yapı daha az ve stabil formüle edilmiştir.15W-40 yağının viskozite indeksi daha düşüktür.Deviri daha az olan araçlarda tercih edilir.Pompalanabilir sınır sıcaklığı daha azdır.İlk çalışma anı daha zordur.
Görüldüğü gibi iki yağın fiziksel yapısını inceledik .Formülasyon yapısı ile iki ürün karşılaştırısak 15W-40 da daha az PPD ,daha çok Polimer  kullanılır. 10W-40 da ise daha çok PPD daha az polimer kullanılır.
Bu yüzden yağ seçimine dikkat edilmelidir.Yağ seçiminde performans seviyesi ve karşıladığı şartnamelere dikkat etmeniz gerekir.Lütfen tercih ettiğiniz ve satın alacağınız ürün ile ilgili üretim firmasının teknik destek bölümünden TDS, MSDS, TSE belgesi veya belgesi ve ürünün sahip olduğu Aproval’ ı (Orijinal Şartname veriliş tarihini kontrol edin)  isteyiniz.

Uyarı !!!
TSE belgesinde sunulan ürüne ait bulunan tip ve tür şişe ambalajı üzerindeki ile aynı olmalıdır! TSE belgenin en son onay tarihi mevcut yılın geçerliliğini korumalıdır. Satın aldığınız ürünün ambalajı üzerinde bulunan parti numarasının analiz raporunu firmadan isteyiniz.

TSE Belgesi ve Ürün Üzerinde Yazılan API Performans Seviyesi Hakkında
ÖRNEĞİN;
10W-40 API SL/CF ürünü için
TS 12330 standardına göre TSE belgelendirilmesi 10W-40 TS-E-SL/CF Çok Dereceli-Dört Mevsim Yağlama Yağı İçten Yanmalı Benzinli ve Dizel Karterlerinde Kullanılan şeklinde olmalıdır.


Çevrimdışı almero

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Motor yağ seçiminde zorluk çekiyorsanız araç motor üreticilerin tavsiye ettiği yağı kullanınız ve firmasına danışınız.Motor üreticilerin belirlediği performanslarını karşılayan yağları tercih ediniz.Motor yağını alırken API grubu sizin aracınızın aproval şartnamesini geçmesi gerekmekte ve/veya motor üreticinizin bu yağı tavsiye etmesi gerekmektedir.Tavsiyemiz kendi başınıza karar almayınız zamanla aracınıza kaçınılmaz hasarlar verebilirsiniz.


Çevrimdışı ozyonen

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
benimde buna benzer bir lay başımdan geçti aracı yeni aldım.aracımda egl sorunundan dolayı servise gittim servis hemen degiştirelim dedi derken neden olur dedim yag yakmıştır kurum baglamıştır dedi  sonra yagına baktık eksik gerçekten ne yapacaz diye sordugumda motoru indirecez dedi masraf dedim ortalam 3-4 bin tl ben moralman çöktüm arabayı satacaktım o kadar derken benim arkadaşında opel astrasında yağ eksiltme sorunu varmış yagı degiştir dedi herşey düzelecek dedigi gibi yagı 10-40 castrol aldım degiştirdim aracım şimdi yağ yakmıyor ilginç normal yag değişimine daha vardı normalde...


Çevrimdışı hibo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
konuyu hortlatmış olacağım ama en uygun topik burası gbime geldi...bizim  ikinci araçta,geçen hafta yağ değişimi yaptık,chevrolet  spark...kitapçıkta 15-40 yağ öneriyor firma,ama bizim akıllı usta 10-40  castrol doldurdu,bunlarda bu olur diye:))acaba bi sıkıntı  yaratırmı?tekrar yağ değişimi yapmaya gerek varmıdır acaba?teşekkürler  cevaplar için...


Çevrimdışı burock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hibo;238006
konuyu hortlatmış olacağım ama en uygun topik burası gbime geldi...bizim  ikinci araçta,geçen hafta yağ değişimi yaptık,chevrolet  spark...kitapçıkta 15-40 yağ öneriyor firma,ama bizim akıllı usta 10-40  castrol doldurdu,bunlarda bu olur diye:))acaba bi sıkıntı  yaratırmı?tekrar yağ değişimi yapmaya gerek varmıdır acaba?teşekkürler  cevaplar için...

Daha iyi bile olmuş. Motor soğukken 15w yağ kalın gelir zor yağlanır motor