Irfan Agam dogrudur, AC'ye bastin miydi motor hareketinden yer. Honda Civic'lerde vardi diye hatirliyom o ek klima motorunu. Araci satanlar iki dakikada efsane yazivermis, lan Fabia ne anlar motor devri-klima iliskisinden yok ole bi sensor veya klima kompressorunu besleyecek ek bi unite, gostersinler, boynum kildan ince.
Fakat kademelere gore aslinda fark yaratir. Zira nereden anlayacagiz ispat et derseniz, aracinizi calistirin ve rolantide beklerken anlik tuketim ekranina gelin, ardindan klimayi devreye sokun.
1. kademede calistirin ve anlik tuketimi bir dakika kadar gozleyin, daha sonra 4. kademeye alip gozleyin, klima hizininda yakita, dolayli olarak cekise etkidigini fark edeceksiniz.
Zira, 1. kademede birim zamanda gecen hava ile 4. kademede gecen (sogutulmasi gereken hava miktari) hava farkli olacaktir, daha fazla calisacaktir kompressor.
Ayrica klimanizi acarken (AC'ye basmayi kastediyorum) vites degisirken arac debriyajken yada bosta iken, daha Turkcesi motor rolantideyken yapin ki pat diye yuksek tahrige maruz kalmasin.