škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2011 Ford Focus TDCI Titanium

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

BerkerCELIK

  • Ziyaretçi
Ankara - İzmir arası '06 Focus TDCI ile araçta 4 kişi + Full Bagaj + Full Depo + %100 Klima açık şekilde 588 km 'De 3,9lt/100km ortalama ile geldik... Ortalama Hız 84 km/h : 90km/h Cruise Control ayarlı şekilde...


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun.Kazasız belasız inşallah.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: BerkerCELIK;134851
Ankara - İzmir arası '06 Focus TDCI ile araçta 4 kişi + Full Bagaj + Full Depo + %100 Klima açık şekilde 588 km 'De 3,9lt/100km ortalama ile geldik... Ortalama Hız 84 km/h : 90km/h Cruise Control ayarlı şekilde...

Araç yakmamış koklamış resmen :)
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: BerkerCELIK;134851
Ankara - İzmir arası '06 Focus TDCI ile araçta 4 kişi + Full Bagaj + Full Depo + %100 Klima açık şekilde 588 km 'De 3,9lt/100km ortalama ile geldik... Ortalama Hız 84 km/h : 90km/h Cruise Control ayarlı şekilde...

Gerçekten çok iyi.Teşekkürler Banada böyle bi bilgi lazımdı :ok:
-------------------------------------------------


Çevrimdışı byztckr31

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 240
    • Profili Görüntüle
hocam aracımız şuan 1250 km de. full klima açık, performanslı, şehiriçi kullanımı ortalama 6.7 km. bu şekilde 1 depo 51 litre 770 km yol  yaptı
\'11 Focus Titanium TDCI 109ps Fırtına Gri


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: byztckr31;134764
kadir hiçbirşeydende geri kalmıyorsun evet bende duydum öyle pahalı olduğunu sanırım emisyonla alakalı bir parça tam olarak ne işe yaradığınıda bilmiyorum :D

Deponun arka kısmında sıvısı varmış birde filtre varmış bildiği kadar ama erken şimdi o zamana satarsın belki :D


Çevrimdışı byztckr31

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 240
    • Profili Görüntüle
bu zamazingo belli bir km de değişmesi gerekiyor mu ki kadir korkutma beni. 4 bin liralık filtre mi olur bakım aralığında değişen bence sabit birşey bu. passatlarda da var diye biliyorum. ama piyasadaki çoğu C segment hatta birçok D segment araclarda yokmuş
\'11 Focus Titanium TDCI 109ps Fırtına Gri


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
90-100 bin km de değişiyor bildiğim kadarıyla

yakıt seçimi çok önemli. bu süre 10 bin km uzayabilir de kısalabilir de.

bu sistem tüm euro 5 motorlarda geçerli. kuzenim tır şöförüydü, (şimdi eshotta) 2008 model mercedes axoru servise götürdüğümüzde bu ne diye sormuştum, içinde renkli sıvı olan bir hazne var. 'bu tüm euro 5 motorlarda bulunan bir mekanizma. zararlı gaz salınımını minimize eden bir sistem' demişti yetkili. tamamen emisyonla ilgili, yakıt kalitesine göre de ömrü olan bir parça.

belki garantiyi uzatırsan maliyet ciddi oranda düşebilir. onu bir araştır bence.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: byztckr31;134924
bu zamazingo belli bir km de değişmesi gerekiyor mu ki kadir korkutma beni. 4 bin liralık filtre mi olur bakım aralığında değişen bence sabit birşey bu. passatlarda da var diye biliyorum. ama piyasadaki çoğu C segment hatta birçok D segment araclarda yokmuş

90 bin ağır bakımda değişiyor bu parça diğer 15 binlik periyotta yok bu sadece her 90 binde bir forddada bir tek bu 110 luk motorda var 90 lıkta yokmuş bu arayıp servisi görüşebilirisn abi dizel partikül filtresi hakkında bilgi almak istiyorum dersen yardımcı olurlar fiyatınıda sormayı unutma ama :D
 
Alıntı yapılan: Birkan;134929
90-100 bin km de değişiyor bildiğim kadarıyla
 
yakıt seçimi çok önemli. bu süre 10 bin km uzayabilir de kısalabilir de.
 
bu sistem tüm euro 5 motorlarda geçerli. kuzenim tır şöförüydü, (şimdi eshotta) 2008 model mercedes axoru servise götürdüğümüzde bu ne diye sormuştum, içinde renkli sıvı olan bir hazne var. 'bu tüm euro 5 motorlarda bulunan bir mekanizma. zararlı gaz salınımını minimize eden bir sistem' demişti yetkili. tamamen emisyonla ilgili, yakıt kalitesine göre de ömrü olan bir parça.
 
belki garantiyi uzatırsan maliyet ciddi oranda düşebilir. onu bir araştır bence.

Garantiye gireceğini sanmıyorum sonuçta normal bir arabada da 90 bin gelicek v kayış vs değişiyor bunu garantiden karşılamıyor onuda karşılayacağını sanmıyorum :)
 
 
 
http://resim.donanimhaber.com/m_42315035/mpage_1/key_/tm.htm
« Son Düzenleme: 26 Ağustos 2010, 19:51:56 Gönderen: kadir_ »


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Abi hayırlı olsun,Allah kaza bela göstermesin,çok güzel araç:ok:


Çevrimdışı byztckr31

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 240
    • Profili Görüntüle
evet 90lıkta olmayıp 110 bg lik motorda olduğunu biliyorum ozaman nasıl euro 5 motorlarda oluyor. abi her 90 bin km de bir 4 bin lira verilir mi bir yanlışlık olmalı :D
\'11 Focus Titanium TDCI 109ps Fırtına Gri


Çevrimdışı byztckr31

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 240
    • Profili Görüntüle
teşekkürler can ;)
\'11 Focus Titanium TDCI 109ps Fırtına Gri


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Sn. forum sakinleri partikül filtresi konusu ile ilgili bütün yazılanları dikkatle okudum ve bazı ilaveler yapmak isterim..Öncelikle binek araçlarında dizel motoru tercih edip te yılda 50.000 km nin altında yol yapan kişilere güzel türkçemizin bir deyimi ile cevap vermek isterim.. 'Dağda gezen kurdu görür'
partikül filtreleri otomotiv sektörünün ağır vasıta dalında 2006 yılı itibariyle kullanılmaya başlamıştır.Bu kullanıma sebep ise 12000 cc civarı hemisferik dizaynlı ağır dizel makinelerin euro 4 normunu karşılama gerekliliği idi.2006 ve sonrasında üretilen MAN TGA serisi Mercedes axor ve actros serisi ile Iveco eurotrakker 450 serisinde ADblue destekli rejenerasyon sistemleri seri üretimdir.Euro 4 normu mevcut küçük hacimleri ile binek dizelleri çok fazla etkilemesede euro 5 normunun şartları açıklandığında zaten altyapısı hazır olan sistem acil olarak binek dizellerine de uygulamaya alındı.Üreticiler zaten 4 sene önce euro 5 normunu minik dizellerde ilave önlem almadan karşılayamayacaklarını biliyorlardı.Uzun yıllar görev yaptığım azerbaycanda çalıştığım firmada Man,mercedes ve İveco markaları altında 448 adet kamyon vardı ve bu araçların tamamı partikül filtreli ADblue sisteme sahiptiler.
Şimdi gelelim forumda yer alan korkulara ve cevaplarına...

1) partikül filtresini iptal etmek gayet gereksiz bir işlemdir çünkü yakıt hava karışımını ayarlayan EDC sistemi partikül filtresinden sadece data alıyor ama bu datayı kalibrasyonda kullanmıyor..(şu ana kadar böyle ama bir yazılım ile değiştireceklerdir mutlaka bunu,çünkü otomotiv sektöründe asıl kar servis ve yedek parçadan geçer bu sebeple üreticilerin tek amacı çaktırmadan tamamen servis bağımlı araç yaratmak,ama bunu satışları düşürmeden yapmak gibi zor bir denklem var önlerinde)
2) ADblue sıvısı olmadan binlerce km boyunca çalışan ve herhafta OBD II cihazı ile diagnosları alınan 448 adet kamyonun hiçbirisinde gösterge panelinde yanan ışık dışında sorun algılanmadı..ne yakıt tüketimleri arttı nede motorlara bir şey oldu...Bu kayıtları her ay sonunda Iveco ve Man firmasına göndererek yorum alıyorduk.(azerbaycan çok geri bir pazar olduğu için Man ve Iveco yaptığımız toplantılar sonucunda bize fabrika desteği veriyordu)
Azerbaycan pazarını bırakın şu anda türkiyede kaç benzin istasyonunda ADblue urea satılıyor merak ediyorum.
3)Kurumsal tüketicilerle sorun yaşamak daha riskli olduğu için minik dizel piyasasındaki araçları yazılımlar ve komponentler ile daha bağımlı hale getirmek ise üreticilerin rüyalarını süsleyen bir gerçek olup bu iş daha da ileriye gidecektir merak etmeyiniz.
4)yazının en başında belirttiğim gibi yılda ortalama 50000km altında yol yapan insanlar için dizel motorlu binek otomobil ,ilk satınalma maliyeti ve servis bedellerinin yüksekliği sebebi ile asla uygun değildir. Bankacınıza rakamları verin sizi ikna edecektir..(bir aralar bmw 320d ile 320i aynı rakama satılmışlardı bu iyi bir fırsat idi ama çok kısa sürede bitti )
5)Finansal kiralama yöntemi ile alınan araç filoları bu örneklemenin dışında kalırlar biz burada bireysel kullanımdan bahsediyoruz.
6) Önümüzdeki 15 yıl içerisinde çevre yasalarının zorlamaları karşısında Benzinli motorlarda beygir güçleri düşecek ve motor hacimleri iyice daralarak belkide 2000 cc motor üretimi bile sona doğru yaklaşacaktır.zaten downsizing ile iyi tork değerleri ve güçler alınırken büyük hacimler mercek altına girecektir.
7)dizel motorlarda ise kullandığı yakıtın mevcut kondisyonu itibariyle durum dahada karışıklaşarak inanılmaz işletim sistemleri devreye girecek belkide yakıtın dizaynı sorgulanacaktır.
8)Sonuç olarak gelecek dizel motorlarda gösterilmeye çalışılıyor gibime geliyor ama mühendis mantığı ile çevre etkilerini bir araya getiren bir denklem kurarsanız şahsi fikrimce dizeller benzinli motorlara göre daha erken bu dünyadan göçüp giderek yerini hibrit teknolojilere bırakacak gibi duruyor...
9) Bu kadar kafa ütülemeye yahu sen ne kullanıyorsun derseniz .Ben 2004 yılı imalatı henüz 70000 km de fabrika çıkışlı bir megane II dynamic kullanıyorum ve konforu açısından gayet memnunum .Şehir dışı tüketimi 6.8 ile 7.2 arası değişiyor ve asla dizel otomobil almayı düşünmüyorum..
Selamlar saygılar..

Şöyle bir yazı yazmış birisi mesala biraz rahatlatabilir :)


Çevrimdışı byztckr31

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 240
    • Profili Görüntüle
valla adam bizi bulsa öldürür :D 50 bin km diyor biz yılda 15 bin ya yaparız ya yapmayız. :D :D ama kardeşim adam azerbaycanda yaşıyor orada benzin ne alemde bilmem ama türkiyede 1200cc motora binipte gözün sürekli ibrede acaba ne yakacak bu depo kaç km götürecek diye hesap kitap yapmaktan bıktık usandık. şimdi 1 litre mazota 60 kuruş daha az ödüyorum ve aldığım 1 litre mazotla nerdeyse 2 katı yol yapıyorm. istersem yılda 5-6 bin km yapayım bundan sonra dizel arkadaş. resmen dünya varmış dedik. biz bunu neden daha önce yapmadık dedik. kafa rahat aracın keyfini çıkarıyorum:gaz:
\'11 Focus Titanium TDCI 109ps Fırtına Gri


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;134943
Şöyle bir yazı yazmış birisi mesala biraz rahatlatabilir :)
benim kafadan birisi tebrik  ettim valla.