Arkadaşlar selamlar,
Öncelikle araç gerçekten çok güzel. İyi günlerde kullanılsın.
Aynı aracın 2010 model fırtına grisi rengine de ben sahibim. Titanium donanımı ve dizel. Aracım geçenlerde bir yaşına değdi ve bu hafta içinde 15.000 bakımına gidecek.
Partikül filtresiyle ilgili ben de bazı bilgiler paylaşmak istiyorum.
Mart ya da Nisan aylarında bir haftasonu aracın kontağını çevirdiğimde bilgi ekranında "motor arızası" ibaresi göründü ve sesli sinyal duyuldu.
Hemen Ford yol yardımını aradım, bir servise bağladılar. Servisteki yetkili, arabayı çalıştırmamı ve gaz vermemi söyledi. Dediklerini yaptım. Bir anormallık olmadığını söyledim. Sonrada sorumluluğun kendilerinde olduğunu, aracı servise getirmemi söylediler.
İlk incelemeden sonra aracın dizel motorunu besleyen yakıt katkısının bittiği söylendi. Ben de tamam o zaman garantiden değiştirin deyince maliyetin çok pahalı olduğunu merkezden onay almak gerektiğini bazı durumlarda bu parçanın garanti kapsamında onay almadığı belirtildi.
Bunun üzerine o parça için mutlaka değişim beklediğimi aksi takdirde konuyu Tüketici Hakem Heyetine ve yargıya taşıyacağımı belirttim.
Neyse iki gün sonra telefon geldi ve değişim için onay çıktı. Yakıt katkısı ve filtre garantiden değişti. En son imzaladığım bir kağıtta toplam masrafın 1600 TL olduğu yazılıydı.
Sonra konuyla ilgili Baş Formen'le görüştüm. O bana normal şartlar altında bu durumun 60000 km. civarında yaşanması gerektiğini söyledi.
Yani bizim araçlarda bu sorun yaşanabiliyor. Ama bazen garanti uygulamadıkları da oluyormuş. "Ufak" bir hukuki tehditle sorunu halledebiliyorlar.
Bunun haricinde aracımdan çok memnunum. Tamamen kendi kriterlerime göre, sınıfında kalite/fiyat konusunda en iyisi.
Herkese selamlarla.