škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yanıp sönen akü ışığı YARDIM

cengiz · 32 · 18544

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cengiz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Merhabalar
   Yeni satın aldığım 2005 model 29000 km de olan Oktavia Ambientede yokuş yukarı tam gaz cıkarken cok kısa süreli Akü ışığının yanıp söndüüğünü farkediyorum.Sözünü ettiğim anın dışında normal kullanımda benzeri hiç bi sıkıntı yok sadece dediğim gibi tam gaz yokuş tırmanırken oluyor.Neden olduğunu bilmiyorum.5-6 güne dek şehirler arası yaklaşık 1300 km falan yapacaz canımı sıktı sizce sorun neden kaynaklanıyor olabilir.
Saygılar


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Şarj dinamosuna bir baktırın bence, bir de aküyü ölçtürün ;)


Çevrimdışı cengiz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
şarj dinamasu pahalı bişeymi acaba daha 30000 km yi bile devirmeyen araçda olurmu böyle şeyler acaba?


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
benim eski ibiza'da o ışık yanıyordu
bir kez akü'yü değiştirdik yine yanmaya devam etti
bir kaç kez takviye ile aracı çalıştırmak zorunda kaldık
sorun şarj sistemindeki röledeymiş
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bir keresinde bizde deri bir suya girmiştik o sırada yandı baktık lastik ıslanmış sanırım ciyakliyarak ötüyordu 15-20 sn sonra sondü ışık bence bi elden geçsin derim en azından makinaya bağlarsalar arıza görünür :)


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
bence gerek yok  araba gidiyorsa elletmeyin biyerini.
bizim araçta da şarj lambası bazen tam sönmüyor gaz verince ilginç şekilde daha da  canlanıyor..
tekrar stop edip çalıştırınca düzeliyor bunuda kafasına esince sadece ilk çalıştırmada yapıyor ...
baktırsam diyot  tablasına kadar masraf çıkarırlar utanmasalar alternatör bozuk derler... hiç gerek yok..
kararlı şekilde sürekli yanmadıktan sonra elletmem..

ha buna en basitçe ne sebep olur ?
bence büyük ihtimal vantilatör kayışınız ile alakalı çıkacaktır.
bana kalsa ona baktırmaya bile götürmem aracı ya siz bilirsiniz :)


Çevrimdışı cengiz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Bi kaç bilgi vereyim size aracın aküsü orjinal akü henüz değimemiş yani 5 yıllık bir akü..Dediğim gibi akü eski ama çalışırken hiç sıkıntı çıkarmıyor tek marş la canavar gibi çalışıyor böyle olunca akü kaynaklı bi sıkıntı değil diyesi geliyor insanın.Ama dik bi yokuşta tam gaz yaptığımda aracın motor devri çok yüksek olmadığı halde cok kısa aralıklarla,bi ışıkmı yandı ne? diyebileceğiniz kadar kısa süre yanıp sönüyor.aracı 15 gün evvel satın aldım.Cihaza bağlandığında hiçbiyerinde sıkıntı çıkmamıştı bende aldığımdan beri anca 120 km falan yapmışımdır.


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
üstte anlattığım durum bana da aracı aldıktan birkaç gün sonra olmuştu
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: AhmetH;135246
...ha buna en basitçe ne sebep olur ?
bence büyük ihtimal vantilatör kayışınız ile alakalı çıkacaktır...
Bence de V kayışıyla ilgili bir sorun var. Kasnakları tam tutamadığından kasnak üzerinde bir nevî patinaj yaptığından anlık olarak şarj edemiyor ve ışığı yakıyor. Tutunma olup da şarj tekrar başlayınca da haliyle ışığı söndürüyor.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Muhtemelen kayis gevsek bencede.
 
Az bisi gevsetip geri alip sabitlerler biraz daha gergin olur alternator uzerinde sorun cozulur kanaatindeyim.
 
Alternator bozuk olsa sarj zati biter bi sure sora calismazdi, aku bayatlamis desek e canavar diyonuz, o zaman no problem.


Çevrimdışı cengiz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Uğur ve Hakan Bey in yaklaşımları hem mantıklı hemde hesaplı inşallah dediğiniz gibidir.Salı günü servise götürüp göstermeyi planlıyorum,inşallah çok masraf çıkarmaz..


Çevrimdışı cengiz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar bugün bahçelievlerdeki Skoda servisine aracı götürdüm,çalışanlardan biri ile test sürüşü yaptık ve sözünü ettiğim sıkıntıya tanık oldu.Araç cihazda sıkıntı vermedi.Işık sürekli yanmadığı sürece sıkıntı oluşturmaz rahat ol dediler.Işığın sonmesi için Diyot konjoktor değişecek 300-350 TL eğer sıkıntı çözülmesse şarz dinamosu 600-650 değişecek dediler.Bide 2005 model 29500 km de olan aracım için triger kayışını değişmemi önerdiler.60000 km de triger değişir ancak araç yılını doldurmuş dediler bana pek mantıklı gibi gelmedi ama moralimi alt üst etmeye yetti bütün bunları aracı makineye bağlayarak hiç bişeye bakmadan söylediler halbuki araç makiineden sıfır hata ile geçti..


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Triger ömrü 4 yıl, 4 yılda çatlama ve iplik atmaya başlıyor km fazla olmasa bile.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Triger mevzusunda Irfan hocam net dogrudur, koparsa arabayi cope at.
 
 
Birde alternator falan bozuk degisecek demisler ki asla inanmiyorum samimi olduklarina.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Benim taka 21 binde, 3 ay sonra 4 yılı doluyor  :D :aman: