Triger kayisi krank mili (pistonlarin bagli oldugu, zigzag seklindeki uzun ince parca) tahrigini eksantrik miline (ust kapagin icinde bulunan bir suru yaya benzer parcanin yan yana oldugu cismin icinden gecen cikintili mil) aktararak, yanma odasindaki egsoz gazini disari verip, iceriye temiz hava girmesini saglayan subaplari calistiran parcadir.
Eger koparsa, subaplariniz pistonlariniz ile zamanli zamansiz carpisabilir ve bunun sonucu olarak motorunuz bir daha kullanilamaz hale gelebilir.
Bu riske girmek istemiyorsaniz (ki hic onermem), o kayisin degistirilmesi sarttir, bazi motorlarda bu kayisin yerinden dolayi, baska parcalarda kombine olarak degisir, o yuzden servis masrafi cok cikabilir.
Triger degisimi ehil usta, tekrar ediyorum ehil usta gerektiren bir islemdir. Ayari vardir (sente ayari), kacarsa araciniz cok yakit tuketmeye, cekmemeye ve gaz verince sacma sapan tepkiler gostermeye baslar, subaplar yamulur, daha ciddi sorunlar yavas yavas bas gosterir. Bilmeyen bir kisiye, araci tanimayana kesinlikle ve kesinlikle triger degisimi yaptirmayin.