škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yanıp sönen akü ışığı YARDIM

cengiz · 32 · 18543

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cengiz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 2005 model aracın trigeri 29500 km de olsa bile değişmelimi diyorsunuz.Şu sıralar değiştirmem pek mümkün değilde ne kadar idare edebilir beni acaba? :(


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: cengiz;136070
Arkadaşlar 2005 model aracın trigeri 29500 km de olsa bile değişmelimi diyorsunuz.Şu sıralar değiştirmem pek mümkün değilde ne kadar idare edebilir beni acaba? :(
Triger kapalı kutu şu anda. Bunu kimse bilemez ve şu kadar gider diye garantisini veremez. Koptuğunda komple motor yaptırmaktansa biraz bütçeyi zorlayarak da olsa değiştirmek en sağlıklısı ve mantıklısı bana göre.


Çevrimdışı Muhlis OZTURK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Triger kayisi krank mili (pistonlarin bagli oldugu, zigzag seklindeki uzun ince parca) tahrigini eksantrik miline (ust kapagin icinde bulunan bir suru yaya benzer parcanin yan yana oldugu cismin icinden gecen cikintili mil) aktararak, yanma odasindaki egsoz gazini disari verip, iceriye temiz hava girmesini saglayan subaplari calistiran parcadir.
 
Eger koparsa, subaplariniz pistonlariniz ile zamanli zamansiz carpisabilir ve bunun sonucu olarak motorunuz bir daha kullanilamaz hale gelebilir.
 
Bu riske girmek istemiyorsaniz (ki hic onermem), o kayisin degistirilmesi sarttir, bazi motorlarda bu kayisin yerinden dolayi, baska parcalarda kombine olarak degisir, o yuzden servis masrafi cok cikabilir.
 
Triger degisimi ehil usta, tekrar ediyorum ehil usta gerektiren bir islemdir. Ayari vardir (sente ayari), kacarsa araciniz cok yakit tuketmeye, cekmemeye ve gaz verince sacma sapan tepkiler gostermeye baslar, subaplar yamulur, daha ciddi sorunlar yavas yavas bas gosterir. Bilmeyen bir kisiye, araci tanimayana kesinlikle ve kesinlikle triger degisimi yaptirmayin.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Muhlis OZTURK;136731
...Triger degisimi ehil usta, tekrar ediyorum ehil usta gerektiren bir islemdir. Ayari vardir (sente ayari), kacarsa araciniz cok yakit tuketmeye, cekmemeye ve gaz verince sacma sapan tepkiler gostermeye baslar, subaplar yamulur, daha ciddi sorunlar yavas yavas bas gosterir. Bilmeyen bir kisiye, araci tanimayana kesinlikle ve kesinlikle triger degisimi yaptirmayin.
Senteden kaçarsa ve motor çalışırsa gene şanslı demektir o usta zira sente kaçarsa hiç çalışmaz motor.:wnk:


Çevrimdışı Muhlis OZTURK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
VW motoruna ve teknolojisine yabanciyim, yeni yeni ogreniyorum, o yuzden soylediginiz dogrudur yuksek ihtimalle. Ford serisinde, sente kacsa bile arac calismaya ve yurumeye devam edebiliyor, ayni sey Renault grubunda 8 ve 16V benzinli araclarda da gecerli. Hatta benim 1.4 16V 100bg (bildigin sutcu beygiri gerci) Clio buna canli ornek, onceki benzinli Ford Mondeo'da  da benzeri bir sorunu yasamistim.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
sente kaçırsa araç yürür ama muhlis beyin dediği gibi sorunlar çıkar sonu iyi olmaz :)

triger sonuçta kauçuk hammaddeli bir ürün ve dolayısı ile zamana bağlı yıpranma süresi var. km ikincil planda gelir aslnda. bu arada km olarak skodanın 60 bn km triger aralığı olmaması gerek. aynı motorlar vw de 90 seatta 120 bn km aralığında değiştiriyor.

başka bir bilgi daha vermek isterim. genelde satıcılar abi bunda zincir var triger yok derler insanlar ağır bakımı olmadığı sanar ve aracını daha hor kullanır bu yanlıştır. triger zinciri olan araçta aynı zamanda V ayışı gibi aksamlar gene kayış olarak kalır zincir değil buda o parçaların normal ağır bakım prosedürüne göre değişmesi demektir. yani triger değişim maliyetinden bir farkı olmaz triger değişecek gibi nerdeyse aynı parçalarn tamamı sökülür aynı işçilik verilir hemen hemen aynı parçalar değişir. ama triger kayışı 24 tl + kdv idi bir kaç sene önce ki parça fiyatı çok ucuzdur :) zincirin en büyük faydası triger koptu gibi bir korku yaratmaması ömrü motorla denk olmasıdır. (teoride boşluk yaparsa zincirde değişir oda çok daha büyük maliyettir.)
« Son Düzenleme: 10 Eylül 2010, 22:55:17 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı hbahadir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
ya şimdi durdugu yerde asınır dediniz triger aklıma soktunuz :)
benm araba 60binde ve 2005 model.. kıbrıstayım su an ve buraya gelmeden önce serviste şimdilik değişmeye gerek yok 8bin ila 10 bin daha göturur dediler.. bende servis bile böyle dediyse ihtiyac yoktur diyerekten değiştirmedim sonucta servis para kazanmak için her turlu taklayı atıyor. şimdi kıbrısta bi sorun çıkartırsa yandıgımın resmidir :)

                          ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu


1.6 MPI octavia ambiente
Mercedes E320 Avantgarde


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
50 binde 2005 model Fabia'da değişmişti arkadaşın, kayış iplikler atmış ve çatlamıştı...


Çevrimdışı hbahadir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
hadi ya belki octaviada 70bine kadar göturur :) yani öle umut ediyorum kıbrısta değiştirmeye kalksam bi daha toplayamazlar arabayı yaza kadar idare eder inşallah yoksa somestırda antep yolları gözuktu :)

                          ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu


1.6 MPI octavia ambiente
Mercedes E320 Avantgarde


Çevrimdışı cengiz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar arıza ışığı kendiliğinden düzeldi artık yanmıyor biliyorum ilginç ama gerçekten sorun kendiliğinden son buldu..


Çevrimdışı cengiz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
triger setinide değiştirdim beklediğimden cok  daha hesaplı oldu.Değişen kayışı ve diğer parçaları servis ustası ile beraberce inceledik en ufak bir aşınma yada yıpranma gözlemleyemedik.Değiştirdim ve rahatladım stres yapıyordu bende...
Kolay Gelsin arkadaşlar yorum yapan bütün arkadaşlara teşekkürler....


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
bişi olmaz skoda bu
 
ama akün 5 senelik  araba 29000 km de  demekki araba yatmış bayağı aküde sülfatlanma diye tabir edilen plakalar üzerinde bi tür kireçlenme uluşmuş bitmeye yakın durum oluşmuştur muhtemelen ..
 
evet şimdilik canavar gibi basar ama bi an gelip basmayabilir.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
4 yılda bitti benim akü, 20 bin km geçmiştim, 4. yılda da bir ölçüm yapılmalı  ;)


Çevrimdışı dgca

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 220
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;135992
Triger mevzusunda Irfan hocam net dogrudur, koparsa arabayi cope at.
 
 Birde alternator falan bozuk degisecek demisler ki asla inanmiyorum samimi olduklarina.

Hakan kardeşim, senin dediğin üzere yedek parçaları aldım ve bakımı yaptırdım. Benim de aklıma takılan bir sualdi ve 5 senelik 65 binde olan octiye full triger seti (şarj bilyası ve dinamosu dahil olmak üzere) aldım ve taktırdım. Özellikle şarj bilyası; aracın orjinalinde gelen parçada bir plastik kısım var, ama seti alırken bunu döküm olarak aldım. Nitekim set değişirken usta plastik kısma bir anahtar darbesiyle ne hale gelebileceğini gösterdi ki bu çatlama sonrası arabanın hararet yaptığını söyledi. Nitekim 4 sene sonunda değişmezi zaruridir.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgca;196999
Hakan kardeşim, senin dediğin üzere yedek parçaları aldım ve bakımı yaptırdım. Benim de aklıma takılan bir sualdi ve 5 senelik 65 binde olan octiye full triger seti (şarj bilyası ve dinamosu dahil olmak üzere) aldım ve taktırdım. Özellikle şarj bilyası; aracın orjinalinde gelen parçada bir plastik kısım var, ama seti alırken bunu döküm olarak aldım. Nitekim set değişirken usta plastik kısma bir anahtar darbesiyle ne hale gelebileceğini gösterdi ki bu çatlama sonrası arabanın hararet yaptığını söyledi. Nitekim 4 sene sonunda değişmezi zaruridir.

MPI'ların klasik derdidir o plastik dediğin parça, örneğin VW amblemli MPI makinelerde fabrikadan demir olarak gelir :)

Hayırlı olsun abi güle güle bin kazasız belasız. Servislerin milyar çektiği triger bakımını şu an dışarda çok daha kaliteye bu fiyatın 1/2'sindende çok aşağılarda bitirebilirsin ;)