Arkadaşlar mühendis arkadaşımın aracı izinden gelirken aracı ile gelmiş gelmişkende nasılmış bir görelim dedik
1,4 tdci motor bence dizel seçenek olarak biraz zayıf kalmış. 2000 devir altında makine zorlanıyor turbo lag rahatsız edici şekilde ki ben hiç sevmem alt devirde sıkıntı olmasını bilirsniz
ancak 2000 -3500 devir arası tatlı bir ivmelenmeye sahip. performansına ve araç ağırlığına göre tüketiminin yüksk kaldığını düşünüyorum. yb ortalaması şehirler arası ortalama 130 km sürat ile klima açık 5,7 lt civarında idi. araç fordun sitesinde 1030 kg civarında görünüyor. bu hafifliğe bu tüketimi fazla buldum.
kısaca 1,2 tdi lere tsi karşsında o kadar yazdım ettm ama bir gerçekki o motor kağıt üzerinde bu makineden daha verimli görünüyor. eminimki bunun kullanımı bu şekilde ise o verimlilik gerçektede vardır.
araçta 16 inç alaşım jantlar var. amortisör yay uyumu sert seçilmiş bu 16 jantlar ve incecik yanaklarla birleşince çekilmez durum. araç sadece kaymak asfaltta konfor sunuyor malesef. jantlar keşke 15 olsaydı daha kalın yanakla en azından çok farketmesede birazck daha yumuşak olsaydı demeden edemedim.
yol tutuş ve sürüş dinamiklerine gelirsek. yukarda eleştirdiğim sertlik işte burada konuşuyor. ben mükemmel buldum bu konuda aracı sınıfındaki diğer araçlara göre.
iç mekan malzemesine gelirsek şantiye yollarında bu kadar sert süspansiyon ile hiç bir yerinden tıkırtı yada ses problemi gelmiyordu ilk bakıştaki kalite hisside bence oldukça tatminkar.
donanım tabiri caiz ise "gırtlak" dijital otomatik klimaydı mp3 çalardı hız sabitlemeydi sınıfı içinde ciddi şekilde dolu bir araç. heleki 31000 tlye almışlar bence o fiyata çok güzel donanım.
araç malesef benim eski 97 model fiestamla kıyasla çok daha fazla ses alıyor. ancak motor tatminkar derecede sessizdi bence.
not: toprak senin için 01 plaka çektim bak bu sefer
gelelim fasülyenin faydasına
dizelci arkadaşların yorumlarını alalım.
araç 26000 kmde yanlşm yoksa o civardaydı. turbodan bu kadar ciddi oranda yağ atması normalmidir