škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?

turker · 46 · 27418

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Birkan;135771
yuvarlak konuşmanın manası yok...
 
tabiiki tüm araçların bakımlarını zamanında ve eksiksiz yaptırırsak min. problem yaşarız.
 
ama aşırı beslemeli motorlar atmosferik motorlara göre daha hassastır. bu su götürmez bir gerçek.

Yuvarlak konusmuyorum zaten her şey ortada açık ve net sonuçta turbo motoları sınırda kullanmıyorusun yanılmıyorsam stock olarak 0,5 var veriyor aynı turboya 1.2 bar basıp ta 30-35 hp fazlasını alıp sorunsuzca kullananda çok var 198 bin oldu araba turbo ne kaçırıyo ede motorda yağ eksiltme var sadece aldıktan kısa bir süre sonra turboda üretim hatası olduğundan kaçırıyordu değiştirdiler o günden beri kimse açıp bakım bile yapmadı. .
 
Aynı motoru kullanan toledosu olan bir abimiz şu an 260 binlerde o da aynı durumda yani turboyla alakası yok bu işin. .
 
He 50-60 binde turboyu eline alanlarda çok onlar doğru düzgün bakıma sokmaz kalın yağ kullanırlar turbo mefta olur zaten intercooler kolay kolay arıza vermez direk salyangozda olur arızalar o da balansı bozulur ıslık çalmaya başlar takur tukur eder . .


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
o turbon bitmiş ölmüş diyerek değişim yapıyorlar ya onların %90 ı ucuz sensör arızaları ve sağlam turbolar sanayidekiler kazıklıyor insanları


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;135788
o turbon bitmiş ölmüş diyerek değişim yapıyorlar ya onların %90 ı ucuz sensör arızaları ve sağlam turbolar sanayidekiler kazıklıyor insanları

Birde turbo değiştirenlerin çin turbo taktıklarınıda unutmamak lazım . . .
 
VW KKK markası kullanıyor dizellerdede Garret olması lazım ikiside çok çok kaliteli markalar :ok:


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: mayham85;135769
abi seat veya skoda düşünürsen benim satın aldığım bayiden fiyat alalm :) 38700 den 37200 edüşmüşlerdi ben alırken.

birde exeo nun pazarı çok yok ama leon falan alırsa satılması max 1 hafta satamazsa bana getirsin hemen satarm :)

bu arada iki motor arasında yaklaşk 50 nm fark var bu ciddi bir fark :) dediğim gibi toyotanın bu motoru atmosferik olarak bakarsak çok güzel ama o hali bile 1,6 8v den performanslı deil ki ondan daha performanslı motor var karşısında :)

Ciddi indirim yapmışlar... TSI'da karar kılarsak sana geliyoruz :ok:



Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Leonu inceledim, sıfırı fiyat/fayda olarak rakipsiz görünüyor. Style donanım geyet dolu, deri direksiyon simidi de çok kaliteli gerçekten. Arkadaşım alınmasın ama (babasına ait) Avensis'in direksiyon derisi pek kaliteli değil. Ayakkabıdan anlarım :D

1.2 TSI'ı 35 lira desek, style donanım ile şunları alıyorsunuz:



arabam.com'un testinde de bu makyajlı kasasını baya övmüşler:

http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=582&baslik=LEON%201.4%20TSI%20-Temmuz%202009
« Son Düzenleme: 31 Ağustos 2010, 18:26:10 Gönderen: turker »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
abi ben 37200 e aldım bu arabayı aldığımda renoda fordda falan en boşunu veriyorlardı bu paraya leonda eksik bulduğum şeyler illaki var ama fiyatına göre harika bir araçtır. herkese öneriirim.

ayrıca orada çizgi olanların alayı ve daha fazlası opsiyon olarak alınabiliyor.
« Son Düzenleme: 31 Ağustos 2010, 22:05:21 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Birkan;135778
abi ağır vasıtadan niye örnek verdin ki.
 
şanzımanları aktarma organları motor hacimleri otomobillere göre çok farklı.
 
sen de doğru kullanım diyorsun. işte tüm düzgün kullanım şartlarını bir kenara bırakalım.
 
iki otomobil olsun. biri aşırı besleme-küçük hacim; diğeri atmosferik-büyük hacim. ikisi de güç olarak birbirine yakın olsunlar.
 
iki arabayı da 10 bin km boyunca sürekli sıkıştırarak kullanalım. hangisinde motor aşınması daha fazla olacaktır? :) turbonun intercoolerın ömrü belirlidir zaten. bir süre sonra arızalanacak ve yenilenmesi gerekecektir. bu illa turbo olmaz, hortumu yırtılır vb. gibi. atmosferikte böyle parçalar yok.. bu başlı başına bir olay zaten.
 
ben sadece atmosferiğin bu avantajından bahsediyorum. diğer veriler ortada. yakıt-güç-tork oranlarında aşırı beslemeler açık ara önde.

 
Koyu kısmı ben de sordum işte daha önce.:) Dizel motoru sıkıştırırsan motorun çevireceği devir belli. Benim motor 4300'ün üstünü görmez en sıkışık kullanımda bile. Ama örneğin bir benzinli motordan performans almak için onu "sıkıştırdığın" zaman devir saati 4000-6500 arasında gezecek. Bu kesin olarak daha zararlı demiyorum; onu bilmem mümkün değil. Ama bizi düşünmeye sevk etmesi için soruyorum; hangi motor daha çok aşınır ? Aşınan parça sadece, varsa, turbo mudur ?
 
 
 
 
Alıntı yapılan: kadir_;135793
VW KKK markası kullanıyor dizellerdede Garret olması lazım ikiside çok çok kaliteli markalar :ok:

Dayanağım yok; ama Mehmet Gazihan'ın KKK yerine Garret turboyu önerdiğini, 105'lik 1.9 TDI'ların bu değişim sonrasında turbo bakımından daha dayanıklı hale geldiğini söylediğini hatırlıyorum. :)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;136093
Koyu kısmı ben de sordum işte daha önce.:) Dizel motoru sıkıştırırsan motorun çevireceği devir belli. Benim motor 4300'ün üstünü görmez en sıkışık kullanımda bile. Ama örneğin bir benzinli motordan performans almak için onu "sıkıştırdığın" zaman devir saati 4000-6500 arasında gezecek. Bu kesin olarak daha zararlı demiyorum; onu bilmem mümkün değil. Ama bizi düşünmeye sevk etmesi için soruyorum; hangi motor daha çok aşınır ? Aşınan parça sadece, varsa, turbo mudur ?...
Her ikisinin de bakımı, yağı suyu eksiksiz yapılırsa, dizel daha fazla hizmet eder zira dizel motorlar benzinliye göre daha ağırdır yani daha dayanıklı bir alaşım veya döküm kullanılır. Ben böyle düşünüyorum.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Arkadaşım 1.33 Corolla'da karar kıldı gibi, hatta bu cuma alabilirlermiş. Octi TSI'da da gönlü var ama indirim olursa.

Sizce Aralık ayında Corolla olsun Skoda olsun, ne civarda indirim olur? Tecrübesi olanlar aktarırsa seviniriz. Beklediğime değerse beklerim diyor. Yoksa hemen alacak.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Çok ciddi bir indirim olacağını düşünmüyorum.Satışları iyi gidiyormuş...Tabi sadece benim görüşüm bu..:)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
aralıkta pek indirim olmuyor genelde ağustosta elindeki eski modelleri satmak için indirim yapıyorlar.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;136169
Arkadaşım 1.33 Corolla'da karar kıldı gibi, hatta bu cuma alabilirlermiş. Octi TSI'da da gönlü var ama indirim olursa.
 
Sizce Aralık ayında Corolla olsun Skoda olsun, ne civarda indirim olur? Tecrübesi olanlar aktarırsa seviniriz. Beklediğime değerse beklerim diyor. Yoksa hemen alacak.

Şu an bile pazarlıkla 1500 tl altına verebiliyorlar satışları iyi olan bayiler arabaları yüceden 10 lu paket olarak alıyormuş bu sayede yüce onlara özel indirim yapıyormuş bundan dolayıda fiyatlarda ciddi oynamalar oluyor :ok:
 
Mesela biz sorduğumuzda ellerinde 1.4 tsı elegance vardı 43500 e kadar düştüler metalik renk dahil:ok:


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: kadir_;136176
Şu an bile pazarlıkla 1500 tl altına verebiliyorlar satışları iyi olan bayiler arabaları yüceden 10 lu paket olarak alıyormuş bu sayede yüce onlara özel indirim yapıyormuş bundan dolayıda fiyatlarda ciddi oynamalar oluyor :ok:
 
Mesela biz sorduğumuzda ellerinde 1.4 tsı elegance vardı 43500 e kadar düştüler metalik renk dahil:ok:

46500 tl Elegance, metalik dahil...

43500'e inebiliyorlarsa zorlanabilecek 3 seçenek görüyorum:

Classic TDI 39900 tl
Ambiante TSI 39900 tl
Classic TSI 36990 tl.

Classic'in donanım seviyesine bi bakayım, bi kaç sene önce yol bilgisayarı bile yoktu...