škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.33 VVT-i Corolla mı 1.2 TSI mı almalı?

turker · 46 · 27949

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Arkadaşım için alacağımız araba mevzusu devam ediyor. Geldiğimiz noktada lpg'siz az yakan araç düşünüyoruz. Ayrıca sıfır almak ağır basıyor.

1. seçenek : 2011 model Corolla 1.33 VVT-i 99hp 128Nm (7.4lt, 5.0lt tüketim)
Tüm teknik veriler : http://www.toyota.com.tr/Images/Yenilenen%20Corolla%20%20Katalog%20teknik%20ve%20donan%C4%B1m_tcm385-977352.pdf

Bayi fiyatı 35.900 ama 34.500'e almış bir komşusu...

2. seçenek : 1.2 TSI çıkacaksa Octavia'yı beklemek. Ya da 1.4 TSI Octi'de Aralık ayı gibi indirim olur mu, 1.2 TSI Leon da düşünülebilir.

Corolla 1.33 kullanıcıları çok memnunmuş, hem çok sessiz, çekişi de iyi diyorlar. Standart 6 ileri vites. Ama 6. vites 3000 devirde 116 km/h yapıyor. Piyasadaki satış avantajı da cabası. Servisinin de daha müşteri dostu olacağını söylüyor arkadaşım.

1.2 TSI'da da vergi avantajı ile birlikte hem performans hem de yakıt avantajı var. Ben tahmin edeceğiniz gibi bu taraftayım :D

Yorumlarınızı benimle birlikte arkadaşım da takip edecek:kyf:. Ona göre ;)


IceMaN70

  • Ziyaretçi
Ben 6 ileri dsg octi kullandım 1.4 tsi performansı harikaydı yakıtıda az tüketiyor ama malum Türkiye'de yaşıyoruz benzin çok pahalı olunca doğal olarak çok yakmış oluyor


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
1.33 vvti'yi incelemediğimden bişey diyemeyeceğim ama araç olarak corolla çok güzel olsada octavia derim kesinlikle..

Motorları baz almadan octavia derim.Ama 1.2 TSI motorun octavia'da çok düşük tüketim elde edeceğinden şüpheliyiim..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle

IceMaN70

  • Ziyaretçi
Bencede 1.2 boşverin daha fazla yakacaktır emin olun bana kalsa en az 1.6 tsi koyarım octiye


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
1,2 tsi da o tork varken bu soru sorulurmu ki :)
 
1,33 vvti güzel motor atmosferik küçük hacimli olarak düşünürsek. ama karşısında 1,8 motorların torkunu veren makine verken kaybeder. hem performasta hem yakıtta.
 
atmosferik düşük hacimli benzinli motor gitmesi için tork zaafını kapatmak için devir çevirmek zorında dolayısı ile ekonomi falan kalmaz. 5 kişi bagajla şehirler arası rampayı gördünmü adamı depresyona sokar tsi a göre. yerine göre 2 yerine göre 3 vites bile düşebilir. 3 vites aşağıda giderken ekonomi nin adı pek ortalıkta dolaşmaz :)
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2010, 18:47:19 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
atmosferiğin de iyi olan tek özelliği kolay kolay arıza çıkarmaması. aşırı beslemelerde arıza riski illaki daha yüksek oluyor.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Birkan;135711
atmosferiğin de iyi olan tek özelliği kolay kolay arıza çıkarmaması. aşırı beslemelerde arıza riski illaki daha yüksek oluyor.

 
Atmosferiğin sunduğu güç tam kullanılmak istendiğinde ne olacağı da meçhul. 1.33 Corolla Yunus Emre'nin de belirttiği gibi çok tatlı, devir seven bir makine. Ataklığın istenen her anda 4000-6500 arası zorlanması gerektiği ise hepimizin bildiği bir gerçek. Arkadaşımın atmosferik benzinli aracını kullanırken bu güzel. 4000-6000 hakikaten maksimum gücü yaşatıyor. Ama kendim atmosferik benzinli araç kullanıyor olsam ve o araç daha sık 4000-6000 görüyor olsa o araçta yaşanabilecek sorunlar neler mesela ? Bu benim için önemli bir soru.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Birkan;135711
atmosferiğin de iyi olan tek özelliği kolay kolay arıza çıkarmaması. aşırı beslemelerde arıza riski illaki daha yüksek oluyor.

Kaç senedir kullanıyoruz Allaha şükür sorun olmadı önemli olan bakmasını biliceksin yoksa bütün arabalar sorun çıkarır:ok:
 
2 Seçenek arasında octi derim 1.4 tsı olursa daha zevk ve rahatlık verir diye düşünüyorum 1.2 tsı da kötü değil ama basmak istersen pek tatmin etmez 120+ dan sonra


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
1.4 TSI ile 1.2 arasında aslında çok bi tüketim farkı olmaz ama vergide biraz fark var, biraz da alırken 2000 TL gibi bi fark olur yaklaşık. Yoksa 1.4 daha tatlı olur kesin.

Tabi Yunus Emre'nin de bir yerde dediği gibi 1.2 TSI, 1.6 MPI'dan performans  anlamında üstün bi makina, bunu da unutmamak lazım.

Bu arada Toyota'nın max tork devri 3800 d/d. Ama 2000 devirden sonra düze yakın bi grefiği varnış yani alt devirlerde de tatminkarmış.

Burada asıl mesele 1.2 TSI Octi'de ne zaman gelecek? Bugün Ata Plaza'yı aradık, çıkan bayan 1.2 TSI Octavia için gelmeyecek dedi ama inanmadım açıkçası. Yine Ata'nın Seat bölümünü de aradık, Exeo'nun şu kampanyalı reference (35500tl) modeli yokmuş, sadece Style varmış. O da 38700 tl imiş. Listede 38500 ama metalik boya ile 38700'e veriyorlar yanlış anlamadıysam. Arkadaşım Exeo'yu düşünmüyor, piyasa-satış kolaylığı açısından...

Aralık gibi 1.2 TSI Octi çıkarsa düşünebiliriz. Yoksa Corolla olacak gibi. 1.4 TSI için iyi bi indirim olursa o başka tabi...


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
abi seat veya skoda düşünürsen benim satın aldığım bayiden fiyat alalm :) 38700 den 37200 edüşmüşlerdi ben alırken.

birde exeo nun pazarı çok yok ama leon falan alırsa satılması max 1 hafta satamazsa bana getirsin hemen satarm :)

bu arada iki motor arasında yaklaşk 50 nm fark var bu ciddi bir fark :) dediğim gibi toyotanın bu motoru atmosferik olarak bakarsak çok güzel ama o hali bile 1,6 8v den performanslı deil ki ondan daha performanslı motor var karşısında :)
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2010, 22:04:10 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;135733
Kaç senedir kullanıyoruz Allaha şükür sorun olmadı önemli olan bakmasını biliceksin yoksa bütün arabalar sorun çıkarır:ok:
 
2 Seçenek arasında octi derim 1.4 tsı olursa daha zevk ve rahatlık verir diye düşünüyorum 1.2 tsı da kötü değil ama basmak istersen pek tatmin etmez 120+ dan sonra
yuvarlak konuşmanın manası yok...

tabiiki tüm araçların bakımlarını zamanında ve eksiksiz yaptırırsak min. problem yaşarız.

ama aşırı beslemeli motorlar atmosferik motorlara göre daha hassastır. bu su götürmez bir gerçek.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
cık yanlş cevap :) geçen hafta bir kiralık mercedes benz axor tır geldi bize 2007 model. 450 bn km orjinal turbosu aksamı var makinenin :) burada her allahın günü canına okuduğumuz transitlerden birisi 400 blmem kaç binde diğeri 290 bilmem kaç binde iksiide problemsiz çalışıyor hatta birinin fırsatı olmamış 35000 km yağını değiştirememişler düşün :)

 doğru kullanım altında aşırı besleme makine atmosferik kadar yolrlmaz.zira devir çevirmek sıkıştırmak zorlamak gibi ihtiyaçlar duymazsın. bu yüzden ticari ağır vasıtaların hafif ticarilerin büyük kısmı aşırı beslemedir. verimlilik ve ömür artısı sebebi ile.
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2010, 22:10:01 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
abi ağır vasıtadan niye örnek verdin ki.

şanzımanları aktarma organları motor hacimleri otomobillere göre çok farklı.

sen de doğru kullanım diyorsun. işte tüm düzgün kullanım şartlarını bir kenara bırakalım.

iki otomobil olsun. biri aşırı besleme-küçük hacim; diğeri atmosferik-büyük hacim. ikisi de güç olarak birbirine yakın olsunlar.

iki arabayı da 10 bin km boyunca sürekli sıkıştırarak kullanalım. hangisinde motor aşınması daha fazla olacaktır? :) turbonun intercoolerın ömrü belirlidir zaten. bir süre sonra arızalanacak ve yenilenmesi gerekecektir. bu illa turbo olmaz, hortumu yırtılır vb. gibi. atmosferikte böyle parçalar yok.. bu başlı başına bir olay zaten.

ben sadece atmosferiğin bu avantajından bahsediyorum. diğer veriler ortada. yakıt-güç-tork oranlarında aşırı beslemeler açık ara önde.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
sana bir soru kaç tane 150 bg 2,0 atmosferik motorda forged mahle piston var? yada özel döküm çelik blok? bu dediklerim 1,8T 20v motorlarda var. onları geçtm benim 1i4 tsi da bile bu yukardakiler var.

motor aşırı besleme ise aksamıda ona göredir. dolayısı ile en fazla turboyu yakarsn ki oda sarf malzemesi sayılır üreticiler tarafından motoru bitiren bir aksam değil. turbosu biten arabanın motoru bozulmuş sayılmaz. nasılki baskı balatanı yakarsn gider değişirsin turbonda bozulur gider değişirsin. yada 300 tlye gider sanayide revize ettirir binmeye devam edersn

bu turbo antipatisini bırakn artk gelecekte atmosferik motor kalmıcak. nasılki atamosferik dizel kalmadıysa atmosferik benzinlide kalmıcak tarihi eser sayılacak.

bu arada o yukarda saydığım ağır vastıanın işini atmo mtorla yapmayı dene görelim neler oluyor nereleri eline alıyorsun.

konu motor ömrü ise atmo motorlar aşırı beslemeye yanaşamaz. daha dandik malzeme kullanıldığı için :)
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2010, 22:34:31 Gönderen: mayham85 »