abi ağır vasıtadan niye örnek verdin ki.
şanzımanları aktarma organları motor hacimleri otomobillere göre çok farklı.
sen de doğru kullanım diyorsun. işte tüm düzgün kullanım şartlarını bir kenara bırakalım.
iki otomobil olsun. biri aşırı besleme-küçük hacim; diğeri atmosferik-büyük hacim. ikisi de güç olarak birbirine yakın olsunlar.
iki arabayı da 10 bin km boyunca sürekli sıkıştırarak kullanalım. hangisinde motor aşınması daha fazla olacaktır? turbonun intercoolerın ömrü belirlidir zaten. bir süre sonra arızalanacak ve yenilenmesi gerekecektir. bu illa turbo olmaz, hortumu yırtılır vb. gibi. atmosferikte böyle parçalar yok.. bu başlı başına bir olay zaten.
ben sadece atmosferiğin bu avantajından bahsediyorum. diğer veriler ortada. yakıt-güç-tork oranlarında aşırı beslemeler açık ara önde.
Koyu kısmı ben de sordum işte daha önce.
Dizel motoru sıkıştırırsan motorun çevireceği devir belli. Benim motor 4300'ün üstünü görmez en sıkışık kullanımda bile. Ama örneğin bir benzinli motordan performans almak için onu "sıkıştırdığın" zaman devir saati 4000-6500 arasında gezecek. Bu kesin olarak daha zararlı demiyorum; onu bilmem mümkün değil. Ama bizi düşünmeye sevk etmesi için soruyorum; hangi motor daha çok aşınır ? Aşınan parça sadece, varsa, turbo mudur ?
VW KKK markası kullanıyor dizellerdede Garret olması lazım ikiside çok çok kaliteli markalar :ok:
Dayanağım yok; ama Mehmet Gazihan'ın KKK yerine Garret turboyu önerdiğini, 105'lik 1.9 TDI'ların bu değişim sonrasında turbo bakımından daha dayanıklı hale geldiğini söylediğini hatırlıyorum.