škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Hız Sınırları İle İlgili Yönetmelik Yayımlandı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Yeni Hız Sınırları İle İlgili Yönetmelik Yayımlandı

KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

http://rega.basbakanlik.gov.tr/eskiler/2010/09/20100901-6.htm
MADDE 100 – Karayolları Trafik Kanununda ve bu Yönetmelikte yazılı kayıt ve şartlar dışında ve aksine bir işaret bulunmadıkça yol durumlarına göre römorksuz araç cinsleri için saatteki asgari ve azami hız sınırları aşağıda gösterilmiştir.


 
             kilometredir.
             Hız sınırlayıcı cihaz bulundurma ve kullanma zorunluluğu olan araçlarda; yol ayrımı yapılmaksızın M3 sınıfı otobüslerde hız sınırı ayarlaması 110 km/s, N3 sınıfı kamyon ve çekicilerde ise 90 km/s olacaktır. Bu araçlar şehir içi yollarda ise, diğer araçların tabi olduğu azami hız sınırlarına uymak zorundadırlar.
             Zorunlu haller dışında şehirlerarası karayolunu kullanan motorlu araçlarda araç cinsi gözetilmeksizin asgari hız sınırı 15 km/s, otoyollarda ise 40 km/s’tir.
             Tehlikeli madde taşımaya mahsus olup, boş olarak trafiğe çıkan araçlar yukarıda belirtilen kendi sınıfına giren araçlara ait hızla sürülebilirler.
             Römorklu veya yarı römorklu araçlarda (Römork takmış LTT hariç) en çok hız sınırı aynı cins römorksuz araçlara ait en çok hız sınırından saatte 10 km. daha düşüktür.
             Servis freni bozuk araçları çeken araçlar saatte 15 km.’nin üstünde bir hızla sürülemez.
             İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir.
             İl ve ilçe trafik komisyonları belediye sınırları içindeki karayollarında otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir. Ancak belediye sınırları içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yolları için Karayolları Genel Müdürlüğünün uygun görüşünün alınması zorunludur.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
şimdi artık duble yollarda 110 a kadar izin var mı demek oluyor :)

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Birkan;136066
şimdi artık duble yollarda 110 a kadar izin var mı demek oluyor :)

evet :ok:
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: Birkan;136066
şimdi artık duble yollarda 110 a kadar izin var mı demek oluyor :)

Aksi bir ibare bulunmadıkça öyle görünüyor...


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
çok iyi oldu o zaman. bir ara yürürlüğe girdi girmedi muhabbeti vardı ondan sormuştum.

kafamız rahat gideceğiz artık demekki. 100 ü geçmem normalde ama yol boş olduğunda 100 ü geçiyorum. hızdan ceza yemedim hiç artık hiç yemem. :)

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White




Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Çok pis küfür edicem ama neyse. Ulan motosikletle minibüs ve otobüs aynı kefeye nasıl konuyor anlamıyorum. Adamın altında 1200 cc enduro var 1. vites zaten 80 ve daha 5 vites var...


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Tablodaki araç cinsi kısaltmalarını merak edenler için:
 
Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliği-II
https://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=1860

EK II
ARAÇ SINIF VE TİPLERİNİN TANIMI
A. Araç sınıfları, aşağıdaki uluslararası sınıflandırmaya göre tanımlanır:
(Aşağıdaki tanımlarda kullanılan “azami kütle” ifadesi ile Ek I Madde 2.8’de açıklanan “teknik açıdan izin verilen azami yüklü kütle” belirtilmektedir.)
1.  M Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yolcu taşıma amaçlı araçlar
M1 Sınıfı: Sürücü dışında en fazla sekiz kişilik oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik motorlu araçlar.
M2 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya  yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşmayan, motorlu araçlar.
M3 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşan, motorlu araçlar.
M1 sınıfı ile ilgili gövde tipleri ve kodlamalar bu Ekin C Kısmı’nda, o kısımda belirtilen amaçlar için kullanılmak üzere tanımlanmıştır.
2. N Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yük taşıma araçları.
N1 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.
N2 Sınıfı:   Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 12 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.
N3 Sınıfı: Azami kütlesi 12 ton'u aşan, motorlu yük taşıma araçları.
Bir yarı römorku veya merkezi dingilli römorku çekmek için tasarlanmış bir çekici araçta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak kütle; işler durumdaki çekicinin kütlesine, yarı römork veya merkezi dingilli römork tarafından çekici araca uygulanan azami statik dikey yüke tekabül eden kütle, ve (uygulanabilirliği varsa) çekici araca yüklenebilecek azami kütlenin eklenmesiyle hesaplanır.
3.O Sınıfı: Römorklar (yarı römorklar dahil).
O1 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşmayan römorklar.
O2 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşan, 3,5 ton'u aşmayan römorklar.
O3 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 10 ton'u aşmayan römorklar.
O4 Sınıfı: Azami kütlesi 10 ton'u aşan römorklar.
Bir yarı römork veya merkezi dingilli römorkta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak azami kütle, çekici araca bağlı ve azami yükte iken, yarı römork veya merkezi dingilli römorkun dingili (/dingilleri) tarafından yere uygulanan statik dikey yüke tekabül eder.
4. Arazi tipi araçlar (G sembollü)  
4.1. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi 2 tonu aşmayanlar ve M1 sınıfındaki motorlu araçlar, aşağıdaki koşullara uygun iseler, arazi tipi araç olarak kabul edilir.
- En az bir ön dingili ve en az bir arka dingili eşzamanlı tahrikli olarak tasarlanmış, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil.
- En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması varsa ve tek araç için hesaplanan % 30'luk bir eğimi tırmanabiliyorsa.
Ek olarak, aşağıdaki 6 koşuldan en az beşini de yerine getirmesi gerekir:
- Yaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
- Uzaklaşma açısı en az 20 derece olmalıdır.
-  Rampa açısı en az 20 derece olmalıdır
-  Ön dingil altında, alt açıklık en az 180 mm olmalıdır.
-  Arka dingil altında, alt açıklık en az 180 mm olmalıdır.
-  Dingiller arasında, alt açıklık en az 200 mm olmalıdır.
4.2. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi iki tonu aşanlar ile N2, M2 veya M3 sınıfı araçlardan azami kütlesi 12 tonu aşmayanların arazi tipi araç sayılabilmesi için, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil olmak üzere ya bütün tekerleklerinin eşzamanlı tahrikli olması veya aşağıdaki 3 koşulu yerine getirmesi gerekir:
- Bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil en az bir ön dingili ve en az bir arka dingili eşzamanlı tahrikli olarak tasarlanmış,
- En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması olan,
- Tek araç için hesaplanan % 25'lik bir eğimi tırmanabilen.
4.3. M3 sınıfı araçlardan azami kütlesi 12 tonu aşanlar ile N3 sınıfı araçların arazi tipi araç sayılabilmesi için, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil olmak üzere ya tekerleklerinin eşzamanlı tahrikli olması veya aşağıdaki koşulları yerine getirmesi gerekir:
- Tekerleklerin en az yarısı tahrikli olan,
-  En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması olan,
- Tek araç için hesaplanan % 25'lik bir eğimi tırmanabilen.
- Aşağıdaki altı koşuldan en az dördünü yerine getiren:
-Yaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Uzaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Rampa açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Ön dingil altında, alt açıklık en az 250 mm olmalıdır.
-Dingiller arasında, alt açıklık en az 300 mm olmalıdır.
-Arka dingil altında, alt açıklık en az 250 mm olmalıdır.
4.4.Yük ve kontrol koşulları.
4.4.1. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi iki tonu aşmayanlar ve M1 sınıfı araçlar, soğutma sıvısı, yağlar, yakıt, stepne, avadanlıklar ve  sürücü (Bkz. Ek I dipnot (o) ) dahil olmak üzere çalışabilir durumda olmalıdır.
4.4.2. Ek.II Madde 4.4.1'in kapsamı dışındaki motorlu araçların, imalatçısı tarafından belirtilen teknik açıdan izin verilen azami kütleye göre yüklenmesi gerekir.
4.4.3. İstenen eğimi (% 25 ve % 30) tırmanabilme yeteneği, basit hesaplamayla doğrulanır. Ancak istisnai hallerde, teknik hizmetler kuruluşları, sözkonusu tipteki araca fiili bir deney uygulanmasını talep edebilir.
4.4.4. Yaklaşma açısı, uzaklaşma açısı ve rampa açısı hesaplanırken, çarpmaya karşı koruma tertibatları gözönüne alınmaz.
4.5. Alt açıklığın tanım ve çizimleri. Yaklaşma açısı, uzaklaşma açısı, rampa açısı tanımları için Ek I (na), (nb) ve (nc) dipnotlarına bakınız.)
4.5.1.  “Dingiller arasındaki alt açıklık”, durma düzlemiyle aracın en alçak sabit noktası arasındaki en kısa mesafedir.
4.5.2.  “Bir dingil altındaki alt açıklık”, aracın bir dingilinin tekerlek (çift olan tekerleklerde içte kalan tekerleklerin) izlerinin merkezinden geçen ve aracın tekerlekler arasında kalan en alçak sabit noktasına temas eden dairesel yayın yerden (durma düzleminden) azami yüksekliğidir.
Aracın hiçbir sabit bölümü, aşağıdaki şemada gösterilen taranmış bölümün içine taşmamalıdır. Uygunsa, dingillerin her birinin yerden yüksekliği konumlarına göre belirtilir; örneğin 280/250/250.
 
4.6. Birleşik isimlendirme
“G” sembolü, “M” sembolü veya “N” sembolü ile birleşik kullanılmalıdır. Örneğin arazi tipi kullanıma uygun N1 sınıfı bir araç N1G olarak belirtilir.
5. Özel amaçlı araç:  M, N ve O sınıflarından, yolcu veya yük nakletme ve özel bir işlevi yerine getirmek için özel gövde düzenlemeleri ve/veya techizatlar gerektiren araçlardır.
 5.1 Motorlu karavan: “Motorlu karavan” yaşama bölümünde en azından aşağıdaki techizatı içerecek şekilde yapılmış M1 sınıfı özel amaçlı araçtır:    
- koltuklar ve masa
 - koltuklardan da dönüştürülebilecek, yatacak yer
- yemek pişirme olanakları ve
- dolap gibi  bagaj ve diğer maddeleri saklama olanakları .
 Bu techizatlar yaşama bölmesinde katı bir şekilde sabitlenmiş olacaktır; fakat masa kolayca kaldırılabilecek şekilde tasarlanmış olabilir
5.2.  Zırhlı araçlar: Taşınan yolcu ve/veya yükün korunması için amaçlanmış zırhlaması kurşun-geçirmezlik gereklerine uyan araçlardır.
 
5.3.Cankurtaranlar:Hasta ve yaralıların taşınması için amaçlanmış ve bu maksat için özel techizatları olan M sınıfı motorlu araçtır.
 
5.4  Cenaze araçları: Vefat etmiş kişileri taşımak için amaçlanmış ve bu maksatla özel techizatları olan motorlu taşıtlardır.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
çıkmaz cihangir kardeşim.
bu sadece sürücülerin daha az ceza yemelerine ve daha az devlet geliri elde edilmesine sebep olur.
neden
çünkü zaten yola çıktınmı araba gaz vermeden bile 100 -110 yapıyor ve bu hız çift yollarda çok rahatsız etmiyor. ve çoğu kimsenin gitmek istediği ve daha doğrusu gittiği bir hız sınırı. yazılan cezalarda çoğunlukla 100-115 sınır aralığında. 120 den sonra ki hızlar zaten belirgin şekilde hem araçta hem sürücüde tedirginlik yaratmaya başlıyor.
benim kannatim bu.
ben nemi yaparım en çok gittiğim ankara eskişehir arasında zaten 100-110 gidiyordum şimdik tırsmadan giderim. zaten yaptığım çoğu hız bu. bilmediğim yolda zaten dikkatli ve yavaş olmak lazım.
 
herkese hayırlı olsun
 
 artık


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
alıntı: http://www.vwturk.com/forum/showpost.php?p=894860&postcount=18
 
SORU:
hadi bu 110 km yide sulandıralım biraz
+ % de 10 varmı yokmu şimdi yani 121 km ye sabitleyebilirmiyiz..

CEVAP:
Hayır.
Bırakılan %10 radarın yanılma payıdır. Radar yanlış ölçüm yapabilir diye bırakılıyor.
%10 da ciddi bir yanılma payıdır, normalde o kadar şaşmaz, ancak vatandaş yanlış ölçümden mağdur olmasın diye böyle bir pay bırakıyorlar..
Örneğin, siz 110 km/h ile giderken radar cihazı sizin hızınıza 121 km/h diye söyleyebilir..
İlgili memur size ceza kesmez..
Ancak siz 120 km/h ile giderken, radarın en fazla olan limitte, %10 yanılıp sizi 130 km/h gösterirse cihaza aynen ceza makbuzunu iliştirirler  
Dolayısı ile yoldaki "en fazla xxx km/h ile gidin" levhasını görünce, kadranınızda da görmeniz gereken sürat o xxx km/h 'dir..
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


hasan

  • Ziyaretçi
Benim oto zaten 5-8 km fazla gösteriyor.Sonuçta hepsi öyle diyor arkadaşlar bizim marka için.Kolay kolay radara girmeyiz artık.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
110 km normaldir altınızda 20-50 milyarlık araç var ama hız sınırınız 80-90 pşacak iş değil.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Valla bu konu çok tartışılır. Şurada daha ekonominin adı geçmedi. Ha, üstelik sizin benim 5 litre yerine 4 litre yakmasıyla da sınırlı değil bu olay.
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2010, 04:03:02 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
ben birkere denemiştim 90 ile 115 km hızın yaktığı yakıt okadar  fark yaratmıyor?yol müsait olduğu sürece 115-120 km arabalarımız için en ideal sınırlarda.zaten yollarımızında durumu ortada heleki trafikteki tüm kullanıcılar bizim kadar dikkatli ve arabasına göre davranan tipler değil.benm düşündüğüm asıl bu.