škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb 1.6 TDI Almanya'da Satışta, Çok Yakında Türkiye'de

0 Üye ve 8 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hidrotetik

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Beklenen model sonunda Almanya'da satışa sunuldu. Ekim sonlarına doğru Türkiye'ye gelmesi beklenmekte. İsteyenler bu linkten teknik özelliklerini vs. inceleyebilirler.

http://skoda.de/index.php?e=348-9-7-2-3

Linki açtığınızda Aussattung bölümüne geçerseniz teknik özelliklere ulaşabilirsiniz. Fiyat olarak tahminim comfort modeli 50-51 civarında olacaktır. Çünkü Almanya'da 1.4 TSI 23.250 €, Türkiye'de bu fiyat 47.000 TL. 1.6 TDI'ye Almanya'da 24.450 € fiyat verilmiş. Bu da mantıken 50-51 civarı olmasını gerektiriyor. Gözüme çarpan comfort modelinde ESP, hız sabitleyici vs. daha değişik özellikler standart olarak verilmiş. İnşAllah ülkemize de bu şekliyle gelir. Elegance modelini ise göremedim. Sebebini anlayamadım..
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2010, 23:02:15 Gönderen: hidrotetik »



Çevrimdışı hidrotetik

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AhmetH;136993
1.6 TDi DSG  olacak mı acaba

Sitesinde göremedim ama Octavia'ya 1.6 TDI DSG koyanın, Superb'e hayli hayli koyması gerektiği düşüncesindeyim.


Çevrimdışı alpko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 569
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Fiyatı sanırım 62-63.000 civarlarında olacaktır.Elegance tabi ;)
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: alpko;136998
Sadece Almanya'da degil galiba..
 

 
 
Hmmm... Yalnız bu 1.6 TDI'ın 5 ileri olmasını sevmedim. Umarım temiz oranları olur.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mertozbek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
5 ileri olması uzun yolda yakıt ekonomisini arttırır bnce dsg ye göre


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mertozbek;137032
5 ileri olması uzun yolda yakıt ekonomisini arttırır bnce dsg ye göre

 
Neden ?
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
devir değişti artık :)
manuel arabaya sadece safkan spor ise bakıyorum ben kendi adıma.
ülke şartları olsun trafik durumu olsun otomatiği ağır bastırıyor benim açımdan.

hatta artık o devirde değişti ferrarinin sattığı araçların çoğunlığu direksiyodan değişen F1 şanzımanlarla gidiyor .


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;137034
Neden ?

7 ve 6 ileri dsg ler manuel 5 ileri manuel olan 1,9 lardan daha fazla yakıyor da ondan :)

7. vites 1200 devirde gittiğini düşün dizel motor ile sürekli motorun güç bandının altında kalarak :)

jetta 1,6 tdi dsg kullandığımda uyumsuz bulduğum iki şeyden birisi buydu benim.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;137077
7 ve 6 ileri dsg ler manuel 5 ileri manuel olan 1,9 lardan daha fazla yakıyor da ondan :)
 
7. vites 1200 devirde gittiğini düşün dizel motor ile sürekli motorun güç bandının altında kalarak :)
 
jetta 1,6 tdi dsg kullandığımda uyumsuz bulduğum iki şeyden birisi buydu benim.

 
Hayır benim sorduğum 5 ileri olmasının neden avantaj sağlayacağı idi. Zira benim asıl eleştrim 6 ileri olmaması yönünde.
 
============
 
Ha, DSG'ye de el atmış olalım hazır konu olmuşken.
 
DSG'nin 1200devirde motoru kanırtacağını sanmıyorum. Zorlanırsa vites küçültür, uygun çekişi sağlar. Motor devrinin 1200'e kadar düşmesi her şartta kötüdür diyemeyiz. Bizim toparlak 1.4 TDI ın bile 1200 devirde çalıştığı anlar var.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
ha deyince düşürmüyor işte gidebildiği kadar o şekilde gitmek istiyor jetta da kullandığım için net söylüyorum çok uyumlu değil 1,6 tdi ile. zaten teknik verileride bunu kanıtlıyor. şehirler arası tüketim verisi dsgde manuelinden daha yüksek yani sabit hızla en yüksek viteste bir miktar kanırtma durumu oluşuyor. :)
 
5 ileri konusuna gelirsek zaten aşırı uzun oranlı ve düşük maliyetli bir şanzıman varken neden 6 ileriye kassınlar.
 
ama şöyle bir durum vardı. golf V lerde 1,9 tdi manueller 6 ileri idi leonda ve octide 5 ileri. 1,6 ya geçerken 5 ileriye çevirdiler o şanzımanı.
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2010, 09:24:18 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Uluslararası sitesinde de duyurulmuş:
 
Škoda Superb için 1.6 TDI CR/77 kW






Škoda Superb comes with a new engine

http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_46_SuperbEngine.aspx

9/2/2010

The portfolio of diesel engines available with the Superb is going to be extended with the four-cylinder unit 1.6.TDI CR/77 kW that has already proved its calibre in the Octavia.

Considering its high power and maximum torque of 250Nm at 1,500-2,500 revs/min-1, this extremely responsive unit is an ideal choice for both city and motorway driving. Based on the state-of-the-art common rail technology, the engine will impress consumers with its smooth performance and low consumption. The engine is going to be available with a five-speed manual transmission.

This modern unit follows the downsizing trend, i.e., a lower volume offering high power, thus combining economical operation and environmental friendliness with impressive driving properties. With a fantastic combined consumption of 5.0 l/100 km, the Superb 1.6 TDI CR meets the EU5 standard and is the most economical diesel model of the Superb line. Furthermore - thanks to its low CO2 emission levels (130 g/km – combined) - it substantially helps in reducing Škoda vehicles' emission average.

“We are really proud of the 1.6 TDI CR, and it wraps up our portfolio of direct-injection engines - the Superb line now offers the common rail technology with all of its diesel engines. The 1.6 TDI CR is an ideal combination of state-of-the-art technologies, economical operation and environmental friendliness. It is an advanced engine that offers excellent driving properties under any circumstances“, said Eckhard Scholz, Škoda Auto BOD Member responsible for technological development.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;137084
ha deyince düşürmüyor işte gidebildiği kadar o şekilde gitmek istiyor jetta da kullandığım için net söylüyorum çok uyumlu değil 1,6 tdi ile. zaten teknik verileride bunu kanıtlıyor. şehirler arası tüketim verisi dsgde manuelinden daha yüksek yani sabit hızla en yüksek viteste bir miktar kanırtma durumu oluşuyor. :)
 
5 ileri konusuna gelirsek zaten aşırı uzun oranlı ve düşük maliyetli bir şanzıman varken neden 6 ileriye kassınlar.
 
ama şöyle bir durum vardı. golf V lerde 1,9 tdi manueller 6 ileri idi leonda ve octide 5 ileri. 1,6 ya geçerken 5 ileriye çevirdiler o şanzımanı.

Makinelerin, insanların karar gücüne ulaşmasına zaman var daha demekki.:) Ama gene de DGS-Manuel kıyaslamasında şehir içi ve dışı için kesin bir şey denilemeyeceğini düşünüyorum. Çok sayıda test ve teknik veri karşılaştırdım. Kesin bir durum yok. Kimisinde DGS, kimisinde ise Manuel şanzıman şehir içinde/dışında az ya da fazla yakıyor. Kesin olan sonuç ise bu farkların hemen hiçbir zaman çok da ciddi olmadığı.:)
 
 
Ha, yukardaki kısım gene benim vurguladığım konunun dışında kaldı. Asıl mesele 5 ileri - 6 ileri konusu. 6 ileri'nin 5 ileriden genel anlamda daha verimli olması bir yana, Süperb gibi bir araçta 6 ilerinin çok daha önemli olduğunu düşünüyorum. O "aşırı uzun oranlı" 5 ileri şanzıman her vites arasında çok ciddi oran farkları yaratıyor. Ha yaratmıyor olsa (yani ilk viteslerden itibaren uzun oranlı olsa) bu sefer de ağır yük altında başarılı hizmet veremeyecek.
 
5 ileride ilk vitesler kısa, son oranlar uzun olunca şu olacak: Araç hızlanma sürecinde sıkıntı hissettirecek, akıcı ve yumuşak hızlanamayıp vites değişimi için yüksek devir isteyecek. Yani ekonomik ve konforlu bir seyir için 1800 devirde vites büyüten sürücü beklediğinden daha düşük bir devirle karşılaşacak, aracı lökürdeyedip sallanacak.
 
5 ileride ilk vitesler de son oranlarla uyumlu bir uzunlukta olursa bu sefer de düşük viteslerdeki çekişten feda etmek gerekecek.
 
2010 yılında, 6 ileri şanzımanların havada uçuştuğu bir dönemde Süperb gibi bir ayıboğanın 1.6 TDI ile daha sağlıklı taşınabilmesinin yolunun 6 ileri şanzımandan geçtiğini düşünüyorum. Ha, 5 ileri de taşınıyor ki böyle bir yatırım yapmışlar. Ama şu kesin, 6 ileri olsa daha iyi olurdu.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
sadece tdide 5 ileriye dönülmedi ki :) mesela astra 1,3 cdtilarda yeni kasada 5 ileri satılıyor eskiler 6 ileri idi hatırlarsan.

yukarıdada dediim gibi daha düşük üretim maliyeti ve daha uygun oranlar için yapılıyor bunlar.