Hasarda yaklaşık 17-18bin TL parça bedeli var gibi tahmini,işçilik bedelinde ise insiyatif servisin ve experin elinde. Pert olması için hasar onarım maliyeti araç bedelinin 70%'ini aşmak zorunda. Aracın sıfırı 46.000TL görünüyor fordun sitesinde. Yani 32.000TL civarı toplam hasar çıkması gerekiyor. Madem sormuşsunuz biz de fikrimizi söyleyelim;pert olması aracın şu haliyle biraz zor görünüyor. Benim aracımı babam geçen sene pert ettiği zaman hasar bundan daha hafifti. Gerçi bizim araç bedeli 20.000TL ve sadece parça 14.500TL yazılmıştı.
Aslında bu aracı perte çıkarıp ihale usulü ile satsalar 28-30.000TL arası alıcı bulur. Sigorta şirketi de üzerine 16.000TL koyup size sıfırını verir ve 20-25.000TL arası tahmini onarım bedelinden kurtulmuş olur. Ancak acenteler pert vermemek için neden uğraşır? Çünkü yıllık bilançoda bazı konularda merkeze hesap vermek zorundalar. Acentelerin belli bi puanları mı ne oluyormuş,ben de tam olarak bilmiyorum. Ancak ne kadar az pert verirlerse o kadar iyi oluyor merkez tarafından. Ee şimdi pert vermek karlı iken acenteler bu işin içerisinden nasıl çıkacaklar? cevap vereyim;kendi parçalarını kendileri temin ederek ve anlaşmalı oldukları servislerde aracınızın onarılmasına sizi zorlayarak. Bu şekilde yetkili servislere vermektense parçadan ve işçilikten kendileri kar ederek zararı azaltıyorlar. Hatta çıkan hasarlı farları,hava yastıklarını,tamponları bile söküp sonradan topluca ihaleyle satıyorlar.
Babamkaza yaptığında da acenteyi aradık ve çekici istedik. Direk acentenin sahibi gecenin bir vakti geldi ve araca hiç bakmadan direk bizim anlaşmalı yerimize çekelim,yetkili serviste 1 aydan önce aracınızı alamazsınız,bizim servisimizde 1 haftada çıkar vs diye kandırmaya çalıştı ama nafile tabi
Bir de aracın yürüyen aksamına güvenilmez diyorsunuz ancak,aracın ana şasesine 90% ihtimalle birşey olmamıştır. Ana taşıyıcı,salıncaklar,rot kolları ve amortisörler hasar almıştır. Bunlar da yenileri ile değiştiği taktirde sorun olmaz. Yoksa bir defa kaldırıma çıkan ve bu parçaları zarar gören bir aracı perte çıkarmak gerekirdi. Aracın ana şasesi çok sağlamdır ve böyle bir kazada zarar görmez. Küçük ihtimal görse bile serviste robotlarla çektirilerek 100% eski haline döndürülebiliyor. Kulakların kopması karterin darbe almasından dolayıdır. O kulaklar kırılgan bir aluminyum malzemeden yapılırlar ve kazalarda kırılarak motorun aracın içerisindeki yolculara zarar vermemesini sağlarlar. Motor direk darbe aldığı için kulakların kırılması normal. Şanzımanda çatlak var mı bilmiyorum ancak sanmıyorum. Eğer varsa sevinin,çünkü o zaman aracınız direk pert
Bu işler biraz sıkıntılı işler,ilk önce serviste aracınızla ilgilenen kişiyle bir görüşün,ben bu araca binmek istemiyorum pert olmasını istiyorum diyin. Sonra toplam tahmini hasar bedeli sorun. Eğer sınırlarda kalırsa,ki bence zor ama inşallah diyelim,eksperi arar durumu anlatır rica edersiniz. Biz araca binmek istemiyoruz,lütfen perte çıkartın falan diye. Artık orası size kalmış,benden bu kadar